Page 1 of 1

Ei käynnisty!

Posted: Wed Jun 23, 2010 19:07
by Jimicc
monta tuntii oon taas haulla ettiny tietoo mutta ei taaskaan löydy..


kaikennäköstä taas kokeiltu ja ei..

levy siis aito b&g ms1 ja v3.0

levylle oon tehny seuraavat muutokset: jumpperit xg1-tachselect, s12c-c30 jalkaan joka johtaa r12 jalkaan ja c30 irti, igbtin-js10, optout-tsel

pitääkö jotain muita muutoksia vielä tehä?

suuttimet ei siis maadota missään vaiheessa.. bensapumppu ei lähe päälle startatessa mutta sillon pyörii hetken ku laittaa virrat päälle.. ei anna kipinää..

korkeeohmiset suuttimet käytössä ja pwm asetukset laitettu ohjeitten mukaan..

kierroslukutieto ei näy.. ledit ei vilku ja on kytketty oikein..

pitääkö suuttimia varten tehä muutoksia levylle? jumppeja?

kertokaa joku että mitä ihmettä oikein teen.. auto on jokapäiväsessä käytössä ni aina ku testailee ni pitää vakiomoottorinohjaus purkaa eestä pois että pääsee laittamaan megan johtosarjan paikalleen.. hall-anturille (opelin vakio) tulee 5v 1-2 napojen väliin ku virrat kytkee.. suuttimille siis tulee virta myös muttei maadota.. puolan miinus maadottaa kun virrat kytkee ja starttaa (ledillä testattu)...

Posted: Wed Jun 23, 2010 21:32
by SamiH
Miksi nuo kytkennät on tehty, eli mitä niillä on haettu?

Ongelmathan johtuvat kierroslukutiedon puutteesta, ei sen kummempaa. Oliko tuo R12 vaihdettu kuten täällä mainitaan? Huomaa ero 12V ja 5V vastusten välillä.

Jos Hall anturi on 5V anturi, niin eikö tuo C30:sen nasta kuuluisi olla kytketty proto-alueen 5V kohtaan?

Posted: Thu Jun 24, 2010 9:58
by Jimicc
kytkennät on tehty just tuon hall ohjeen mukaan.. ja tajusin just että ku kokeilin aluks 12v ku muistelin että hall toimii 12v jännitteellä ni sitte ku tarkistin vakiomoottorinohjauksella jännitteen ni se oliki 5v ja vaihoin vaan vastuksen enkä huomannu että muitaki kytkentöjä pitää vielä muutella.. damn!

pitääkös kipinää vakiopuolalla jakajan kanssa vahvistaa millään? siitäkään en löytäny tietoo.. boksi maadoittaa mutta puola ei jaksa antaa kovin kummosta kipinää kun näpäyttelee puolan miinusta boksille menevään johtoon eli pin # 36.. hyvä että silmällä näkee.. isomman kipinän antaa siihen johtoon jota näpäyttelee..

Posted: Sat Jul 03, 2010 10:34
by Jimicc
vielä sellanen kysymys että voinko nyt käyttää hall-anturia jakajallisessa sytytyksessa vaiko en? oon ihan sekasi ku lueskelin tuota extrahommaa..

Posted: Sat Jul 03, 2010 12:47
by Sameen
hall anturia voi käyttää jakajasyttytyksen kanssa, onko wheel-decoder asetukset oikein?

Posted: Mon Jul 05, 2010 22:06
by Jimicc
löytyy vissiin ms-extran sivuilta? en oo laittanu ku anglen 60 asteeseen.. tai tarkistanu että se on siinä.. 60-2 trikkeri..

Posted: Tue Jul 06, 2010 11:55
by Sameen
juu löytyy ja kannattaa lukea

http://www.msextra.com/doc/index.html