Page 1 of 1

Kaasuläppäanturin johdotus

Posted: Tue Aug 02, 2005 9:27
by Matzu
Ei kukaan sattuis muistaa miten tuo anturi kytketään ulkoa, keskelle maa(?) vasemmalle +5 ja oikealle -(?) Liittimenä miulla on Boschin kolmenapainen (yllätys yllätys). Sovitaan vaikka, että klipsipuoli ylöspäin (Eli tuo mikä painetaan alas, jotta liitin lähtee anturista irti. Itse en pääse pariin päivään sitä mittaamaan, ja johtosarja megalle olisi muuten valmis, joten olis ihan jees jos joku sen muistaa.

Edit: Tarkennettakoon, että moottori on Audi 200TQ:sta, moottorin tyyppi mc1.

Posted: Tue Aug 02, 2005 18:27
by Benkku
Eri tyypin (anturin koodi jne.) antureissa voi olla ja on 'kytkentä' teknisiä eroja.

Yleensä näissä näyttäisi pinni 3 olevan potentiometriin ja pinnit 1, 2 potentiometrin päihin.

Poikkeus kuitenkin vahvistaa säännön, varminta on siis mitata - etsi yleismittarilla pinnit joiden välillä vastus ei muutu akselia kierrettäessä, jäljellejäävä = 'TPS in' signaali.