Page 1 of 1
Anturien kalibrointi
Posted: Sun May 09, 2010 10:56
by xtaaviankka
Mitenkäs megatunessa saatiin ilman ja veden lämpötilat kalibroitua tai annettua oikeanlaiset arvot?
Posted: Sun May 09, 2010 12:03
by Vauhtivaunu
MS1:ssä se ei onnistu megatunella, vaan joudut tekemään easytherm-ohjelmalla sopivat .inc-tiedostot ja laittamaan uuden koodin mukana prosulle. Toisinsanoen joudut polttamaan koodin uusiksi prosuun.
Ja en tee rautalankaohjetta se löytyy googlella.
Jaahas
Posted: Sun May 09, 2010 12:10
by xtaaviankka
Koitin tota easytherm, siihen tuli joku häiriö ja keskeytyi koko homma.
Posted: Mon May 10, 2010 14:44
by tty
Luin kyllä
Posted: Mon May 10, 2010 19:17
by xtaaviankka
Tottahan toki, jostain löyty oikein hyvät ohjeetkin, kiitos ohjeiden tekijälle.
Posted: Mon May 10, 2010 19:42
by datsun
Minkälaisille antureille tarvitset noi tiedostot?Multa löytyy koneelta ooppelin vedenlämpö anturin ja fae imuilman lämpötila anturin inc.tiedostot valmiina easythermillä tehtynä.
Foordiin
Posted: Mon May 10, 2010 20:53
by xtaaviankka
Ilman ja vedenlämpötilojen mitaus eri lämmöissä. FORD CVH-anturit
PIN 7, 60 VEDEN LÄMPÖ
+64.6 4.71K
+20.2 36K
+4.2 76.4K
-20.7 284K
PIN25, 60 Ilman lämpö
+64.6 4.22K
+20.2 34.7K
+4.2 74.8K
-20.7 284K
Vertailuvastukset R7 ja R4 2.49K
Noi pinnit tarkoittaa EEC-IV liittimen nastoja
Re: Anturien kalibrointi
Posted: Mon Apr 15, 2013 23:24
by --hartsa--
Osaisko joku pikasesti helppiä ku vois huomenna käydä kaveria vielä auttelemassa jossain välissä megan kanssa. MS2 V.3.57 (kai?
http://www.autotune.fi/tuote/351/autotu ... jain-sarja). Autotunen setti siis. GM anturin mukaan kun laittaa kalibroinnin imu ja veden lämpöantureille niin imuilma sanoo että 92astetta(hallissa 20) ja veden 23 astetta vaikka letkut kuumottaa kättä melkosesti. Mielessä kerkes jo käydä että voisko johtosarjassa olla johtoja ristissä. liittimet ei tainnu väärin käydä mutta boksin liittimeltä jos on väärin. silti vähän epäilen tuota lämpöä että olisko se vesikään ihan 92 asteista ollu. Pitää huomenna kokeilla vielä että nykäsee töpselin irti ni näkee kumpi vaikuttaa kumpaan anturiin. mutta näin alkuun niitä vastusarvoja oisin vailla että onko ne megan arvot valmiina oikeat GM kohdasta?
Re: Anturien kalibrointi
Posted: Tue Apr 16, 2013 5:51
by JaniM
Jos tuo autotune setti, niin siinä on Microsquirt moduli sisällä. GM-anturit pitäis toimia suoraan ilman kalibrointia, kun ovat koodissa oletuksena.
Tunerissa löytyy valmiina arvot yleisimpiin antureihin.
Re: Anturien kalibrointi
Posted: Sun May 05, 2013 13:12
by --hartsa--
JaniM wrote:Jos tuo autotune setti, niin siinä on Microsquirt moduli sisällä. GM-anturit pitäis toimia suoraan ilman kalibrointia, kun ovat koodissa oletuksena.
Tunerissa löytyy valmiina arvot yleisimpiin antureihin.
Joo, siinä oli tullu joku virhe ilmeisesti johtojen merkkauksessa. oli veden ja imuilman lämpöanturien johtojen tarrat ristissä. nyt se pelaa. (piti vaan vähän tinailla johtoja ku oli valmiiks lyhennelty)
Re: Anturien kalibrointi
Posted: Sun May 05, 2013 19:12
by JaniM
Liittimen olisi saanut purettua ja siirrettyä johdot ristiin.
Re: Anturien kalibrointi
Posted: Sun May 05, 2013 19:16
by --hartsa--
JaniM wrote:Liittimen olisi saanut purettua ja siirrettyä johdot ristiin.
niin ja kävi ne muutenkin ristiin mutta vedenlämpöanturin johto ois ollu metrin liian lyhyt

Re: Anturien kalibrointi
Posted: Mon May 06, 2013 5:55
by JaniM
Meinasin ecun päästä laittanut ristiin. Tietty jos muutenkin piti pidentää, niin sit.
Re: Anturien kalibrointi
Posted: Mon May 06, 2013 11:07
by --hartsa--
JaniM wrote:Meinasin ecun päästä laittanut ristiin. Tietty jos muutenkin piti pidentää, niin sit.
Niin, oishan ne sieltäki saanu mutta boksi oli pultattu jo sinne kojelaudan alle ni ei kaveri jaksanu alkaa irrottelemaan. Pääasia että toimii taas

Itellä oli helppo ku oli kokoajan kone käyntikuntonen ku asentelin megan ni sai heti kokeiltua että toimii, mutta tuossa ku oli konekki valmistumassa vasta ja kokoajan puuttu jotakin ettei voinu kokeilla toimiiko niin vähän työllisti ku alko vikoja setvimään

tai eihän siinä montaa häikkää ollu kuitenkaan. VR anturin johdot oli väärinpäin ni ei tullu signaalia ja sitten nuo anturien tarrat.