Page 1 of 1

Ekat savut otettu MS1 V2.2

Posted: Thu May 06, 2010 21:08
by xtaaviankka
Jostain syystä tuo map-anturi ei sano mitään, näyttää 30KPA lukemaan, onkohan joku asetus vai vääränlainen anturi? MPX4250A

Saiko jostain näkyviin niihin mittareihin käytetyn ja lambdan tuottaman polttoainekartan?

Edis modaus on tehty VR-anturille. 1.6CVH-efi vakiosuuttimet 213cc

Juu, ja miten noi mittarien lukemat saa puhumaan suomea, fahrenheitistä

Re: Ekat savut otettu MS1 V2.2

Posted: Thu May 06, 2010 22:37
by koskar
xtaaviankka wrote:1.6CVH-efi vakiosuuttimet 213cc
Tuo otti silmään. Oon ollut aina siinä uskossa, että ne on vaan 147cc/min suuttimet?

Ohjeesta löytynee kaipaamasi muutokset, mutta vanhasta muistista sanoisin, että megatunen settingsistä (Megatune -> carMtCfg?) pitää vaihtaa tuo F -> C. Mittareita taisi saada vaihdettua klikkaamalla hiiren oikealla painikkeella mittarin päällä, valitse listasta haluamasi mittari edellisen tilalle.

Niin joo

Posted: Fri May 07, 2010 6:13
by xtaaviankka
Saatto olla että muistin suutinkoon väärin, sainkin tosiaan muutettua celssiuta, vähän sekoittaa noi USA-mitat suutin arvoja

Mappi

Posted: Fri May 07, 2010 7:01
by xtaaviankka
Datasheetin mukaan toi anturi on Turbolle?

Anturi rikki

Posted: Fri May 07, 2010 8:21
by xtaaviankka
No niin, mittasin jännitteen mapin nastoilta 1 ja 2, 0.45V joten megatune näyttää oikein kun 31kpa. Laitoin 4.67K vastuksen 1 ja 3 nastaan, nyt jännite oli 3.17V ja megatune 168kpa, joka on datasheetin käyrän mukaan oikein.
Joten taidan päätellä että map anturi on rikki, ei ole ensinmäinen komponentti joka on partcon sarjasta valmiiksi rikki.

Re: Anturi rikki

Posted: Sat May 08, 2010 12:24
by kamski
xtaaviankka wrote:No niin, mittasin jännitteen mapin nastoilta 1 ja 2, 0.45V joten megatune näyttää oikein kun 31kpa. Laitoin 4.67K vastuksen 1 ja 3 nastaan, nyt jännite oli 3.17V ja megatune 168kpa, joka on datasheetin käyrän mukaan oikein.
Joten taidan päätellä että map anturi on rikki, ei ole ensinmäinen komponentti joka on partcon sarjasta valmiiksi rikki.
Poista diodit D1-D4 ne vääristää arvoja.

Mappi

Posted: Sat May 08, 2010 12:44
by xtaaviankka
Juu, niitä diodeja ei ole ollutkaan, mappi näytti samaa lukemaa millä kierroksilla vain

Re: Mappi

Posted: Sat May 08, 2010 13:08
by kamski
xtaaviankka wrote:Juu, niitä diodeja ei ole ollutkaan, mappi näytti samaa lukemaa millä kierroksilla vain
OK, onx MAPPi oikeinpäin levyllä ja oikein Cofiguroitu Tunessa?

Oikein päin

Posted: Sat May 08, 2010 13:20
by xtaaviankka
On oikein päin, alhaalta päin asennettu ja taivutettu DB37 liittimeen päin.

Re: Oikein päin

Posted: Sat May 08, 2010 19:33
by kamski
xtaaviankka wrote:On oikein päin, alhaalta päin asennettu ja taivutettu DB37 liittimeen päin.
Hieno homma, näkyykö keskellä MAPpia pieni neliskanttinen "hengitys" reikä?

Näkyy

Posted: Sun May 09, 2010 10:48
by xtaaviankka
Kyllä se pieni reikä näkyi siinä, nyt oon tosiaan kolvannu koko mapin irti ja koitan saada ennakon muutettua kierrosten mukaan,,, kunnes saan uuden mapin.

Re: Näkyy

Posted: Sun May 09, 2010 11:13
by kamski
xtaaviankka wrote:Kyllä se pieni reikä näkyi siinä, nyt oon tosiaan kolvannu koko mapin irti ja koitan saada ennakon muutettua kierrosten mukaan,,, kunnes saan uuden mapin.
Se pieni reikä pitää tulla levyn päin. Sitten voi alkaa toimia.
http://www.megamanual.com/v22manual/mass.htm#input

Jaahas

Posted: Sun May 09, 2010 11:22
by xtaaviankka
:D no perhana, täytyy kahtoo datasheetista voiko hajota jos kytkee väärin päin, 1,2,3 jalat käytössä eli on ollut 6,5,4

noniin

Posted: Sun May 09, 2010 17:33
by xtaaviankka
:D Mappi toimii sittenkin, kun kolvas oikein päin. Pysyy autokin jo käynnissä, pientä säätöä asetuksiin, käy vähän rikkaalla. Lambdanhan sen pitäs säätää. Vähän joutu kikkaileen et pysyy tyhjäkäynnillä, kun ei ole tyhjäkäyntiventtiili toiminnassa vielä. (tehty pieni imuvuoto irrottamalla letku imusarjasta)

Posted: Sun May 09, 2010 18:39
by louraiders
Hyvä hyvä :) eikös piirilevylläkin ole merkint kuin päin se menee :D

Posted: Sun May 09, 2010 19:22
by kamski
louraiders wrote:Hyvä hyvä :) eikös piirilevylläkin ole merkint kuin päin se menee :D
Kyllä löytyy. Noi kuvat on julkaistu sen takia, jos ei osaa lukea Lontooksi tai kauhea kiiree särkeä moottorin, auto parkka. :D