Suzuki GS500E -00 moottoripyörän squirttaus
Posted: Thu Apr 29, 2010 19:19
Haaveena olisi joskus squirtata toi mopedini, eli Suzuki GS500E -00.
Tarkoituksena ainoastaan nykyaikaistaa ruiskutekniikka, ei niinkään lisähepat kiinnosta, vaikka ei niistäkään haittaa ole (esim. lisävääntö alakierroksille olisi tervetullut).
Mitähän tuosta vois olla hyötyä?
- Toimintavarmuus?
- Ei tarvetta lämmittää niin pitkään moottoria ennen liikkeellelähtöä? GS500E on melkonen vilukissa tuon suhteen, käynti on kunnollinen vasta n. 3 - 5 minuutin huudatuksen/ajon jälkeen. (GS500E:n ominaisuus)
- Kenties parempi käynti tyhjäkäynnillä
- Parempaa vääntöä alakierroksille?
Mitähän kaikkea pitäisi pyörästä muuttaa?
Mitä kaikkia osia tarvisi hommata? Mistä niitä saa?
Tarviiko sytytystä muuttaa?
Entäs kuinka haastava homma olisi?
Elektroniikasta ymmärrän paljonkin (ohjelmoin mikrokontrollereja yms), piirilevyn juottelu ei ongelma.
Moottoritekniikassa en nyt kovin tietävä ole, mutta saan kyllä tarvittaessa projektiin apua ja neuvoja. Mitähän kaikkea pitäisi itseopiskella, että homma luonnistuu?
Purkukuvia GS500E kaasarista: http://www.gstwin.com/carb_work.htm
Wikipedian artikkeli mistä pyörän perustiedot: http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_GS500
EDIT: Löysinpäs tälläisen blogin, erittäin mielenkiintoinen: http://www.blogger.com/feeds/5058816840 ... ts/default
Tarkoituksena ainoastaan nykyaikaistaa ruiskutekniikka, ei niinkään lisähepat kiinnosta, vaikka ei niistäkään haittaa ole (esim. lisävääntö alakierroksille olisi tervetullut).
Mitähän tuosta vois olla hyötyä?
- Toimintavarmuus?
- Ei tarvetta lämmittää niin pitkään moottoria ennen liikkeellelähtöä? GS500E on melkonen vilukissa tuon suhteen, käynti on kunnollinen vasta n. 3 - 5 minuutin huudatuksen/ajon jälkeen. (GS500E:n ominaisuus)
- Kenties parempi käynti tyhjäkäynnillä
- Parempaa vääntöä alakierroksille?
Mitähän kaikkea pitäisi pyörästä muuttaa?
Mitä kaikkia osia tarvisi hommata? Mistä niitä saa?
Tarviiko sytytystä muuttaa?
Entäs kuinka haastava homma olisi?
Elektroniikasta ymmärrän paljonkin (ohjelmoin mikrokontrollereja yms), piirilevyn juottelu ei ongelma.
Moottoritekniikassa en nyt kovin tietävä ole, mutta saan kyllä tarvittaessa projektiin apua ja neuvoja. Mitähän kaikkea pitäisi itseopiskella, että homma luonnistuu?
Purkukuvia GS500E kaasarista: http://www.gstwin.com/carb_work.htm
Wikipedian artikkeli mistä pyörän perustiedot: http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_GS500
EDIT: Löysinpäs tälläisen blogin, erittäin mielenkiintoinen: http://www.blogger.com/feeds/5058816840 ... ts/default