Page 1 of 1
Mihin hävisi kierrosluku...
Posted: Wed Apr 28, 2010 19:28
by Kädetön
Elikkäs, asentelin tuohon BMW:n motronicin rinnalle MS2:n ohjailemaan bensansyöttöä.
Lähti käyntiinkin ja sammui n. 10s. käynnin jälkeen.
Sen jälkeen pelkästään hörähtää startatessa.
Samalla hävisi tuosta koneen näytöltä (TunerStudio) kierroslukutieto.
Sen ensi starttauksen aikana se kuitenkin siellä kummitteli...
Signaali on otettu boksille suoraan puolan miinuksesta, mutta ei tuo näytä stimulaattorillakaan sitä kierroslukua.
Onkohan tuosta nyt kärynnyt jotain vai mistä alkaa etsimään vikaa???
Posted: Wed Apr 28, 2010 20:19
by teg
Mikä piirilevy versio? Minkä ohjeen mukaan teit levylle muutokset?
Posted: Wed Apr 28, 2010 22:50
by Kädetön
teg wrote:Mikä piirilevy versio? Minkä ohjeen mukaan teit levylle muutokset?
Versio on 3.0.
Ostin tuon purkin valmiiksi kasattuna ja edellinen omistaja tehnyt siihen tarvittavat muutokset Hall-anturia varten.
Pitäiskös tuosta jumpperoida nuo XG1 ja XG2?
Nyt näyttää menevän XG1:ltä piuha tuonne tachselect:lle, joka siis löytyy samasta nurkasta kuin tuo Map-anturi...
Posted: Wed Apr 28, 2010 23:36
by Kädetön
Löysinkin hyviä kuvallisia ohjeita tuolta netistä.
Kysymys kuuluukin sitten, että pitääkö nuo kaikki Hall-anturia varten tehdyt muutokset poistaa kokonaan tuosta piirilevyltä jotta voin käyttää sitä pelkän puolan kautta?
Posted: Thu Apr 29, 2010 6:26
by ArttuH
Riippuu vähän siitä, että minkälaiset modaukset hallia varten on tehty. Mutta on tuossa varsin hyvä todennäköisyys, että jotain kärähtää kun sitten ottaa signaalin puolalta.
Posted: Thu Apr 29, 2010 12:40
by Kädetön
Tein tuohon nuo tarvittavat muutokset (ainakin omasta mielestäni), mutta ei näytä vieläkään sitä kierroslukua kun kokeilin tuolla stimulaattorilla.
Eli asensin seuraavat:
D1, D2, C12, C30, sitten jumpperoin nuo tachselect-optoin.
Kokeilin myös XG1-XG2 jumpperoinnilla mutta ei ollut vaikutusta.
Osaiskohan kukaan kertoa että olenko tehnyt jotai väärin vai onko kenties kärynnyt jotai komponentteja...

Diodi
Posted: Thu Apr 29, 2010 13:48
by xtaaviankka
Onko Diodi D8 paikalla?
Posted: Thu Apr 29, 2010 13:50
by teg
Jos luet kasausohjeet, niin siellä on kerrottu että puola-triggeröinti ei toimi stimun kanssa. Luitko ne ohjeet?
Posted: Thu Apr 29, 2010 14:24
by Kädetön
Kyllähän tuota tuli selattua, sen mitä omalla kielitaidolla ymmärsin.
Eikös tuossa mainittu jotain että tuon D2:n jumpperoimalla pitäis pystyä testaamaan stimulla??? Sitäkin kokeilin, mutta ei vaikutusta...
Tosin tuo D8 näyttää puuttuvan...

Asennuksessa
Posted: Thu Apr 29, 2010 14:36
by xtaaviankka
http://www.partco.fi/ms.html Juu, ite kasailen parasta aikaan ja huomasin tossa kohdassa 49 tollasen. Ei se kait pakollinen ole se zenerdiodi, siiven voi laittaa jumpinkin ja voi toimia ilman mitään.
Posted: Thu Apr 29, 2010 19:38
by Kädetön
Nyt on laitettu tuo D8:kin paikalleen, mutta ei ainakaan stimuun vaikuttanut mitään.
Huomasin tuossa partcon ohjeessa että siinä neuvottiin jumpperoimaan XG1 ja X11 mutta itse en ainakaan löytänyt tuosta levyltä tuota X11:sta.
Johtuukos se siitä että tuo oma levy on v3.0 ja partcon ohje v2.2:lle...?
Posted: Thu Apr 29, 2010 20:02
by teg
Älä sekoita V3 ja V2.2 levyjä..
Manuaalit
Posted: Fri Apr 30, 2010 5:55
by xtaaviankka
Posted: Fri Apr 30, 2010 14:44
by Kädetön
No niin.
Tämäkin sätös saatu jo käyntiin.
Tosin välillä tuo kiekkamittari pomppii jonnekin tuonne 3000-3500 kierroksen kieppeille.
Sitten pitäis vielä saada imuvuoto korjattua niin sais seoksetkin kohdilleen.
Olisikohan kellään "lainata" tuollaseen bemin M20 koneeseen joitain suuntaa antavia bensakarttoja???

Kierrosluku
Posted: Fri Apr 30, 2010 14:48
by xtaaviankka
V2.2 jos jotain häiriöitä kierrosluvussa, niin konkan C12 koko vaikutti siihen. Tarkista ettei kolmosversiossa ole jotain samaa.
Posted: Fri Apr 30, 2010 17:06
by Kädetön
Tuossa ohjeessa oli mainittu että D2:n tilalle vois vaihtaa suuremman zener-diodin (28, 32 tai 36V)
Onko mitään haittaa jos vaihtaa nuo molemmat (D2:n ja C12:n) isompiin???