Page 1 of 2
lc-1
Posted: Sun Apr 25, 2010 14:54
by MaHa
Mikä voi aiheuttaa sen, että lc-1 näyttää lähes kokoajan 19,90afr.
Bensaa kuitenkin saa ja savusta päätellen jopa liikaa. Joskus käynnistyksen jälkeen näyttää hetken10-11 ja sitten pomppaa19.90. logworks näyttää jotain 30-50.
Posted: Sun Apr 25, 2010 16:35
by Jasen2624
Antaako mitää vikakoodie?
Anturi paskana..
Posted: Sun Apr 25, 2010 16:57
by MaHa
Ei mitään vikakoodia anna. Hajoaako nuo mitenkä usein.
Posted: Sun Apr 25, 2010 17:01
by teg
Kalibrointi tehty?
Posted: Sun Apr 25, 2010 17:29
by MaHa
kalibroitu on
Posted: Sun Apr 25, 2010 17:55
by teg
Mitäs se näyttää vapaassa ilmassa?
Posted: Sun Apr 25, 2010 18:20
by MaHa
logworksin mukaan 18
Posted: Sun Apr 25, 2010 18:50
by datsun
Itellä sama homma lc-1 kanssa ja sitä sitten tutkin toissapäivänä ja syyksi paljastui hajonnut anturi.alussa ei antanut vikakoodia mutta jonkun ajan päästä antoi:
Error 8 Sensor Timing error
(typically a damaged
sensor).
Ei muuta kuin uutta anturia kehiin.
Posted: Mon Apr 26, 2010 11:21
by jake74
datsun wrote:Itellä sama homma lc-1 kanssa ja sitä sitten tutkin toissapäivänä ja syyksi paljastui hajonnut anturi.alussa ei antanut vikakoodia mutta jonkun ajan päästä antoi:
Error 8 Sensor Timing error
(typically a damaged
sensor).
Ei muuta kuin uutta anturia kehiin.
tarkista maadotukset. samaa koodia anto mullakin ja maadotuksissa oli vikaa.
Maadoitus
Posted: Mon Apr 26, 2010 17:05
by xtaaviankka
Kannattaa maadoittaa kaikki samaan pisteeseen, ja tästä sitten paksulla kaapelilla moottorin runkoon tai akun miinusnapaan suoraan.
Re: Maadoitus
Posted: Mon Apr 26, 2010 17:18
by jake74
xtaaviankka wrote:Kannattaa maadoittaa kaikki samaan pisteeseen, ja tästä sitten paksulla kaapelilla moottorin runkoon tai akun miinusnapaan suoraan.
jaa. mulla oli kaikki johot samaa ni anto vikakoodia. 30cm erilee maajohdot ni alko toimimaa. kyseessä on ohjain yksikön maajohdot.
Posted: Mon Apr 26, 2010 17:42
by jimex
itsellä tulee kaikki maat samaan ja vielä pelkästään auton runkoon ja silti toimii.
Posted: Mon Apr 26, 2010 17:51
by econ
Mulla teki myös rikkinäisellä anturilla samalla lailla. Oli saanu jäähdytinnestettä haljenneen sylinteriputken takija. Voi tietenkin johtua muustakin.
Testaus
Posted: Mon Apr 26, 2010 18:54
by xtaaviankka
Tarkasta vielä logworksilla jännitelähdöt, ohjelmalla saa nollattuu anturin kalibroinnin. anturi irti ja kalibrointi. Anturi takas ja pitäs kalibroida automaattisesti. Itellä irralla sen 21.7-21.8.
Posted: Tue Apr 27, 2010 12:51
by MaHa
uudella anturilla korjaantui.
Posted: Wed Apr 28, 2010 16:49
by datsun
Mulle kans tuli tänään uusi anturi ja toimii ku junan vessa.
Posted: Sat May 01, 2010 17:09
by datsun
datsun wrote:Mulle kans tuli tänään uusi anturi ja toimii ku junan vessa.
Eipäs toimikkaan p..kele.Anturin käyttöön otto kalibroinnin ajan toimii ku unelma mutta kun sen jälkeen katkaisee virrat ja laittaa uudestaan päälle niin lämmittää anturin ja näyttää vähän ajan oikein mutta sitten rupeaa herjaamaan taas tuota
sensor timing erroria.Sitten uudelleen alusta asennus ja sama homma,kokeiltu kymmeniä kertoja.Johdotukset tarkastettu moneen kertaan ja maajohtoja vaihdeltu eri kohtiin eikä siltikkään vörki.Ideoita?
Juu
Posted: Sun May 02, 2010 10:21
by xtaaviankka
Maadoitukst tulisi vetää yhteen pisteeseen ja tästä sitten moottorin runkoon.
Posted: Sun May 02, 2010 17:53
by datsun
Oli syystä tai toisesta ohjain seonnut...Latasin uudemman version ohjaimeen ja toimii kuin unelma taas.Tulipahan v..utus päissään tilattua uusi ohjainkin,mut onneks sille on käyttöä moottoripyörien säädössä.
Posted: Sun May 02, 2010 19:23
by Jasen2624
Mite siihe saa laattua uuden ohjelman?
Posted: Sun May 02, 2010 19:59
by datsun
Jasen2624 wrote:Mite siihe saa laattua uuden ohjelman?
Tarkoitin että päivitin version 1.00->1.10.Samalla asensin koneelle ton uudemman logworks 3.04.
Ohjaimen päivityshän tapahtuu niin että lataat täältä:
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... c1v110.dld
(huom älä lataa jos ohjaimen ohjelma versio on jo 1.10)
2.Yhdistä ohjain ja tietokone ohjaimen mukana tulleella kaapelilla
3.Laita virta päälle ohjaimeen
4.Avaa LMconfig
5.Paina update firmware ja sitten avaat kansion minne latasi uuden version ja valitset sen tiedoston niin se päivittyy.
6.Ohjelmoit analogiset ulos tulot uudelleen kun mun mielestä ne palautui tehdas asetuksiin.
Tuolta löytyy myös tuo logworks 3.04:
http://www.innovatemotorsports.com/support.php
Posted: Tue May 04, 2010 19:55
by teme69
Hankinnan alla tuollainen innovaten LC-1. Yhteen asiaan en vain ole löytänyt selvää vastausta ja toivon että joku täällä osaisi auttaa. Saako tuossa käytettyä samaan aikaan db mallista afr mittaria (vie 0-5v analogi lähdön) ja syötettyä megalle seostietoa "laajakaistamuodossa" vai pitääkö investoida tuohon XD-16 malliin joka käyttää sarjaporttia ja 0-5v lähtö jäisi vapaaksi megaa varten?
Mittari
Posted: Tue May 04, 2010 20:20
by xtaaviankka
http://sporttiauto.shop.wosbee.com/Publ ... mcode=3796
Tuolta otin itelle, siinä jää vapaaksi laajakaista 0-5V, ja erilliselle AFR-mittarille tulee oma ulostulo.
Re: Mittari
Posted: Tue May 04, 2010 20:33
by teme69
Kiitos tiedosta! Parin verkkokaupan sivuilla vain luki näin: "mittari analoginen, käyttää 0-5v lähdön 0-1v jää vapaaksi" ja kuvassa oli juurikin samanlainen mittari kuin linkin alta löytyy. Onkohan näitä sitten jotain eri versioita?
Re: Mittari
Posted: Tue May 04, 2010 20:44
by xtaaviankka
teme69 wrote:
Kiitos tiedosta! Parin verkkokaupan sivuilla vain luki näin: "mittari analoginen, käyttää 0-5v lähdön 0-1v jää vapaaksi" ja kuvassa oli juurikin samanlainen mittari kuin linkin alta löytyy. Onkohan näitä sitten jotain eri versioita?
LC-1 Laajakaistalabdaohjain Innovaten versio pitäisi olla sama, DB oli tämä Digitaalinen Ilma/Polttoaine seossuhdemittari, jossa analoginen ulostulo 2 ruskea 0V=7.35A/F ja 5V=22.39A/F, joten analoginen ulostuloa 1 keltainen voidaan käyttää lambda-arvona 1.1V. Noii oli oletuksena, ja pystyttiin säätämään sitten tietokoneella niitä jännitelähtöjä.
Re: Mittari
Posted: Tue May 04, 2010 22:58
by teme69
xtaaviankka wrote:teme69 wrote:
Kiitos tiedosta! Parin verkkokaupan sivuilla vain luki näin: "mittari analoginen, käyttää 0-5v lähdön 0-1v jää vapaaksi" ja kuvassa oli juurikin samanlainen mittari kuin linkin alta löytyy. Onkohan näitä sitten jotain eri versioita?
LC-1 Laajakaistalabdaohjain Innovaten versio pitäisi olla sama, DB oli tämä Digitaalinen Ilma/Polttoaine seossuhdemittari, jossa analoginen ulostulo 2 ruskea 0V=7.35A/F ja 5V=22.39A/F, joten analoginen ulostuloa 1 keltainen voidaan käyttää lambda-arvona 1.1V. Noii oli oletuksena, ja pystyttiin säätämään sitten tietokoneella niitä jännitelähtöjä.
Hyvä juttu! Nyt vaan odottelemaan laitteen saapumista! =)
lc1
Posted: Thu May 06, 2010 17:57
by ta22
lc1 7 napainen ja g3 asennettu ei vaan pelaa analogilähdöt näyttää nollaa,ei ilmoita vikakoodia, kalibroitu on logwörksin kautta afr näyttö pelaa mitäs ois tehtävissä.
Re: lc1
Posted: Wed May 12, 2010 23:39
by Järwä
ta22 wrote:lc1 7 napainen ja g3 asennettu ei vaan pelaa analogilähdöt näyttää nollaa,ei ilmoita vikakoodia, kalibroitu on logwörksin kautta afr näyttö pelaa mitäs ois tehtävissä.
Eipä muuta tuu mieleen kun että olikos siinä niitä analogi lähtöjä varten joku oma maadoitus, vihreä piuha ehkä? Onko kytketty?
Tietty jos mittari on "väärässä" analogi lähdössä, (jos ei o ohjelmoitu lähtöjä uudestaan), niin ei välttämättä toimi jos onkin kapeeakaista lähdön piuhassa.
Posted: Thu May 13, 2010 7:50
by Jasen2624
Analogia lähöt palaneet.. Itellä on toisesta lc1 palaneet ja vanhemmat versiot palaa aika herkästi. Oon kuulu et sais takuuseen mutta tarttis lähettää tehtaalle ja ite en ainakaa lontoota osaa niin paljo et onnistus.
Re: lc1
Posted: Thu May 13, 2010 8:12
by xtaaviankka
ta22 wrote:lc1 7 napainen ja g3 asennettu ei vaan pelaa analogilähdöt näyttää nollaa,ei ilmoita vikakoodia, kalibroitu on logwörksin kautta afr näyttö pelaa mitäs ois tehtävissä.
Kai muistat, että jos kalibroit anturin manuaalisesti ohjelmalla tai napilla, sulla pitää olla anturi irti putkesta. Ekan kalibroinnin jälkeen anturi takas paikalleen, ja aina kun laittaa virrat päälle, kalibroi automaattisesti.
Joskus ite tehnyt saman virheen ja mittarit ei näyttänyt mitään. Tai näytti ne jotain mutta väärää lukemaa.