Page 1 of 1

Ms 2 koodi 2.1.0 bugi?

Posted: Wed Apr 14, 2010 22:50
by kamski
Prätkä ihmisille kiusallinen budi koodi versiossa 2.1.0 Kun valitse 1 syl. tai 2 sylinteri asetukset niin RPM ei nousee >1 rpm enempää. 4syl. ylöspäin toimii kyllä.
Sitten outoja RPM piikkejä Cranking tilanteessa esiintyy.

2.0.1 huomasin että MAT Correction ei toimii kunnolla. Myöskin outoa hyppimistä mat correction aikana esiintyy.
Kun testatte, kertokaa omista tuloksista.

Re: Ms 2 koodi 2.1.0 bugi?

Posted: Thu Apr 15, 2010 1:30
by Benkku
kamski wrote:...Kun testatte, kertokaa omista tuloksista.
Mielellään tuonne, varsinkin jos varmaa ettei kyseessä ole asetuksista johtuva ongelma.
http://www.msextra.com/forums/viewforum ... b48b60e0ad

Posted: Thu Apr 15, 2010 11:28
by kamski
Joku voi kirjoittaa sinne jolla on tunnukset olemassa.

Mutta tosiaan 2.1.0 Fuel Only ja 1 tai 2 sylinterin asetuksilla ei toimi rpm tieto. Saattaa olla myös muita bugeja.

Tuli vaan mieleen mitenkä on mahdollista käyttää beta koodeja että vanha Megatune ymmärtää toisen koodin. Kopiodanko perinteisesti kansio mtcfg? vai joku muu tapa MS 2 ssa?

Posted: Fri Apr 16, 2010 11:03
by SamiH
Ainakaan uusimmat beta koodit (3.0.3) ei toimi Megatunen kanssa ollenkaan. Sisältävät joitain ominaisuuksia joille ei tukea Megatunesta enää löydy.

Posted: Fri Apr 16, 2010 13:28
by kamski
Ostin ylimääräisen MS 2 prossun Extra testauksen varten. Nyt pääsee taas nopeasti testaa uusia koodeja :twisted:
Nyt testasin vaihteeksi Beta 2.1.1 Extra. Ja sain kyllä toimimaan vanhempaan Tunen kanssa. 2.1.0 kun tekee ne pakolliset modaukset Megatuneen.


Tästä 3.0.3 Exrtasta en osa sanoa vielä mitään, testataan sen seuraavaksi. Koska 2.1.1 Beta koodissa on samat bugit kuin 2.1.0 koodissa.

Posted: Mon Apr 19, 2010 20:35
by kamski
Latasin prosuun alpha 3.0.3s released koodi jossa on korjattu tämä 2.1.0 bugi. Mutta taitaa olla vielä sen verran vaiheessa tuo koodi että ei taida spark asetuksella toimia kovin hyvin tai ollenkaan,. Huomasin vaan että molemmat reunimmaiset ledit välkkyy (fuel) vaikka fuel only valittuna.
Näissä +3.0.3 koodeissa hirmusti lisää ominaisuuksia joita perus MegaTune ei tue. Ainakaan vähänaikaa.
Ilmeisesti TunerStudio ja MS 3 veivät kaikki resurssit ja huomion MS 2 koodin rakentamisessa.

Täytyy vaan tyytyä niihin koodiin mitä on tarjolla ja toivoa parasta. Taikka ruvettava kirjoittaman omalla reseptilla koodit.

Ei sen puolen kyseinen 2.1.0 koodi toimii auto käytössä hyvin ja sain kaikki pikku viilaukset ja säädöt tehtyä MS 1 koodin verrattuna.
"nyt kun kehuin niin heti ilmeni jotain pikku bugeja."

Posted: Thu Jul 08, 2010 13:22
by kamski
Jatketaan vielä, testauksessa on siis koodi 3.0.3u huomasin vaan että molemmat reunimmaiset ledit välkkyvät suuttimen avautumisen tahdissa. Sitten tietenkin Accel ledi kirkastuu kun tule rikastusta. Astuksena on perus setti eli fuel only. Keskimmäinen ledi Warmuppi toimii ihan normaalisti.
Koodihan on vielä pahasti kesken mutta olis kivaa jos saisi jonkun selityksen tähän ilmiön.

Posted: Thu Jul 08, 2010 17:54
by teg
Asetuksista voi vaihtaa kaikkien ledien toiminnan mieleisekseen.

Posted: Fri Jul 09, 2010 0:48
by kamski
teg wrote:Asetuksista voi vaihtaa kaikkien ledien toiminnan mieleisekseen.
Niin voi. Tässä nyt vaan on led D19 kaksi toimintoa päällekkäin.

Posted: Sun Jul 11, 2010 22:51
by teg
Ei voi olla kahta toimintoa päällekkäin. Epäilenpä että olet säätänyt kiihdytysrikastuksen niin kireälle, että se triggaa jatkuvasti :)

Posted: Tue Jul 13, 2010 23:34
by kamski
Se on tyypillistä MS II että joku paikka alkaa triggaa jostain. Tuntu olevan herkkä vähän joka asialle kenties magneetti myrskyllekin. Tällä Lag Factorilla nyt pitäisi saada mukamas jotain säätöjä aikaiseksi.

Auto seisoi vain 3kk jonka jälkeen TPS accel rupesi hyppimään itsestään, onko lie mekaaninen vikaa vai käyttö lämpötila eroavaisuus. Kyseessä on talviauto, täytyy ny` tutkia kun ehdin.

Mutta jos palataan tähän alkuperäisen aiheeseen niin vaikka harrastan aika kireitä asetuksia niin TPS accell ei triggaa. Silti reunimmaiset ledit välkkyivät omituisesti. Täytyy nyt selvittää onko se vika vai ominaisuus. Olen kokeilut -Spark asetuksilla niin ledien toiminta ihan OK.

Posted: Wed Jul 14, 2010 19:18
by teg
Miten olet ohjelmoinut ledit vilkkumaan tps accelista? Entäs miten olet verifioinut ettei tps accel triggaa?
Kannattaa ennemmin ottaa logia ja katsoa siitä triggaako kiihdytysrikastus.

Posted: Fri Jul 16, 2010 6:57
by ArttuH
Pistetäänpä tähän jatkoksi lisää bugeja. Closed loop boost control ei sitten toimi alpha-N:n kanssa. Koodi haluaa, että Fuel Load on yli 100 ennen kuin boost control aktivoituu ja alpha-N:llä tuota ei luonnollisesti koskaan tapahdu, kun TPS:n arvot on 0-100%.

Tosin kehittäjien mielestä tämä ei ole mikään bugi, koska alpha-N ei kuulemma toimi muutenkaan ahdetussa koneessa. Kummasti mä vaan olen ajellut sillä useamman vuoden :lol:

Posted: Fri Jul 16, 2010 10:01
by teg
Eikö Hybrid alpha-n ois mitään?

(IMHO, en mäkään kyllä ajais puhtaalla alpha-n:llä ahdetulla koneella - tai sitten ennakot pitäisi olla niin maltilliset että ei varmasti nakuta :) )

Posted: Fri Jul 16, 2010 10:30
by ArttuH
Tarkoitin luonnollisesti hybrid alpha-N:ää, eli MS2:n tapuksessa alpha-N ja "multiply MAP" päällä. Ihan pelkkä alpha-N ei tosiaan toimisi kovin hyvin ahdetussa.

Mutta tähän closed loop boost controllin toimintaan tällä ei ole merkitystä. Mikäli VE-taulukon load-parametriksi tulee TPS (0-100%), niin kontrolli ei toimi.

Tuon korjaaminen näyttäisi tosin käyvän varsin pienellä koodin muutoksella, pitää ehkä kokeilla. Suurin riesa taitaa olla käännösympäristön asentaminen.

Posted: Mon Jul 19, 2010 2:36
by Benkku
teg wrote:Eikö Hybrid alpha-n ois mitään?

(IMHO, en mäkään kyllä ajais puhtaalla alpha-n:llä ahdetulla koneella - tai sitten ennakot pitäisi olla niin maltilliset että ei varmasti nakuta :) )
Käytännössä myöskään poltto-aineen annostelu ei toimisi, pelkällä alpha-n laskennalla oikein.

Posted: Wed Jul 28, 2010 19:03
by kamski
teg wrote:Miten olet ohjelmoinut ledit vilkkumaan tps accelista? Entäs miten olet verifioinut ettei tps accel triggaa?
Kannattaa ennemmin ottaa logia ja katsoa siitä triggaako kiihdytysrikastus.
Ilmeisesti 3.0.3u koodissa on ihan perinteisesti ledien toiminta, tai ainakin pitäisi mennä normi fuel asetuksilla. Fuel, WarmUppi, Accel.
Kyseinen koodi testailen ihan simulaattorilla ja Tunerilla säädetty ja hakattu asetukset. Logia on otettu tietty..

Tässä rapakon takaa, koodin luojalta tulikin vähän infoa mutta tuntu olevan kaikki kiirellisia siellä, ei edistystä ainakaan vielä.

Re: Ms 2 koodi 2.1.0 bugi?

Posted: Sat Apr 07, 2012 18:12
by kamski
No niin, uusi peli taas sguirttavana. Kuinkas tämä uusi 3.2.1 sekä vanhempi koodi on toiminut. Jotain häikkä kuulemma TPS.ssä oli. Huomasin vaan MS EXTRA sivuja tutkiessa.

321 koodi ajettu prossuun. Tuskin yhtään sen enempää bugia ole tässäkään versiossa. :D Ihan hyvältä vaikuttaa näin Tunerstud. testattuna.

Re: Ms 2 koodi 2.1.0 bugi?

Posted: Sun Jul 14, 2013 19:18
by jimex
onko kokemuksia tuosta uusimasta koodista eli 3.3.1?

Re: Ms 2 koodi 2.1.0 bugi?

Posted: Sun Jul 14, 2013 20:09
by kamski
Uusin tällä hetkellä 3.2.5

Re: Ms 2 koodi 2.1.0 bugi?

Posted: Mon Jul 15, 2013 8:25
by jimex
kamski wrote:Uusin tällä hetkellä 3.2.5
oma moka niin tarkoitin tuota 3.1.1 versiota, kun näkymä uudempikin on tullut niin siirrytään siihen