Page 1 of 1
ms2 v3 ropleema
Posted: Tue Apr 13, 2010 20:26
by miku
Eli kasailin ton levyn ihan niinkun pitääkin, siihen asti et yhteys toimii hyper teminaalista prossun kantaan ja takaisin. ja ajattelin et ei muuta kun kaikki palikat paikoilleen ja piuhat kiinni. NO ei otakkaan yhteyttä sen pidemmälle.
oiskohan tossa kellopiirissä jotain vikaa vaikuttaisko se. onkohan noissa uusissa prossuissa ollut jotain vikoja.
Posted: Wed Apr 14, 2010 11:06
by miku
Pystyykö tota kidettä testaamaan mitenkään.
Posted: Wed Apr 14, 2010 11:54
by teg
Muistaakseni MS2 ei käytä piirilevyllä olevaa kidettä (tai ainakin schemojen mukaan CPU kortilla on oma 8 MHz kide). Kiteen voi mitata oskilloskoopilla.
Posted: Wed Apr 14, 2010 16:34
by miku
perkules, huomasin just et tohon uuteen korttiinhan täytyy ladata firmware ennen kun toimii. sitten taas tuli ongelma. uudessa koneessa on vista käyttis johon ei saa hyper terminal ohjelmaa toimimaan, ainakaan minä en saa. sitten vanhemmassa jolla on tottunut ohjelmoinnin tekemään ei suostu taas firmware toimimaan ilmoittaa vaan jotain :dynamic link could not be found

Posted: Wed Apr 14, 2010 21:53
by SamiH
Mitä sillä Hyperterminalilla olisi tarkoitus tehdä? Olen kyllä Vista koneella ladannut firmwaren onnistuneesti käyttäen sitä paketin mukana tulevaa .bat:ia.
Posted: Thu Apr 15, 2010 6:36
by miku
Mistäs se löytyy?
Posted: Thu Apr 15, 2010 8:45
by teg
Siinähän se lukee. Firmware paketin mukana tulee bat-tiedosto jolla se ladataan.
Googlellahan näihin löytyy ratkaisu alta puolen minuutin:
http://www.megamanual.com/ms2/code.htm
Posted: Thu Apr 15, 2010 14:33
by miku
Sorry kun kyselen tyhmiä, mut on nämä tietokone hommat vähän hakusessa. Edellisen auton boksi tuli mulle valmiiks kasattuna ohjelmineen päivineen testattuna, ei ole tarvinnut käyttää kun megatunea.
Posted: Thu Apr 15, 2010 14:42
by teg
Tuolta manuaaleistahan kaikki muutkin on nämä asiat oppineet..
Posted: Thu Apr 15, 2010 19:08
by miku
Nyt sit herjaa et :controller code version does not match signature in MS
expected MS2 rev 2.88600 (found in ini file)
received MS2 rev 2.89100 (from controller)
table corruption may occur, this is usually a very serious problem
mites ton saa muutettua vanhempaan versioon.
Posted: Thu Apr 15, 2010 19:31
by miku
kumma juttu toi ilmoitus kun kerkesin säätämään megatunen perus asetukset edis ja ruisku yms, kaikki mittarit näytti ok. paitsi tps. vaatii kalibroinnin.
Posted: Thu Apr 15, 2010 19:49
by teg
Tuossahan se lukee. ini-tiedosto on vanhemmasta koodiversiosta.
Posted: Thu Apr 15, 2010 21:15
by miku
kuten jo kirjoitin toi tietokone tuntemus ei ole parhaimpia puolia. mitenköhän toimi ekalla kerralla ok ja vasta sit kun sammutti boksin ja koitti uudestaan niin tuli toi ilmoitus? auto kuitenkin lähti käyntii kun sääti asetukset, tosin en antanut käydä kun muutaman sekunnin.
Posted: Fri Apr 16, 2010 10:59
by SamiH
Melkein voisin tässä tapauksessa myös suositella siirtymistä
Tunerstudioon. Sillä noiden .ini tiedostojen kanssa pelaaminen on mielestäni selkeämpää. Tuon perus MS2 koodin se tunnistaa varmasti ilman suurempia ihmettelyjä.
Posted: Fri Apr 16, 2010 13:15
by miku
Kiitti vinkistä täytyypä koittaa.
Posted: Fri Apr 16, 2010 21:19
by miku
Tervevehdys.
tunerstudio aivan loistava ohjelma! löysi version saman tien. säätäminen olikin sit alkuun eri juttu, alkuun lupas mut sit ei mitään. onneksi sain naapurin startailemaan autoa, kipinä tuli joten sen osaltan ok, sit bensa, etusormi peukalo otteella letkusta pusistus kun pumppu pyöri, joo ei painetta, samalla sekunnnilla muistin et tyhjäsin takin kun massasin pohjan et sillee. bensat tankkiin pari startausta ja käyntiin

. ton bensa kartan säätäminen on kyllä helpompaa laajakaista lambdan kans kun tän perinteisen. sain jopa ton proben originaali tyhjäkäynti venttiilin toimimaan. Kiitokset vastauksista tyhmiin kysymyksiin.
Posted: Tue Apr 20, 2010 21:25
by miku
Tyhjä käynnistä sen verran et sain tosiaan ton proben venttiilin toimimaan mut kierroksia ei saa alle 1300. syynä oli vuotava venttiili, joten tein laipan mikä sulkee koko laitoksen ja säädin suoraan ohivirtaus ruuvista ja ve- kartasta ja toimii hyvin,joten rupesin vaan miettimään et paljonko porukka käyttää noita venttiileitä yleensäkkin, ja millä tuloksilla.
Posted: Tue Apr 20, 2010 21:51
by teg
Noissa tyhjäkäyntiventtiileissä on yleensä sellainen ominaisuus, että ne ovat virrattomana (eli nolla-asennossa) hiukan raollaan. Kun ohjaat sitä hieman auki, niin se meneekin kiinni. Siksi asetuksissa on se minimiasento venttiilille.
Posted: Wed Apr 21, 2010 6:29
by miku
Tämä tekee niin et kun laittaa 12v niin se menee täysin auki. luulisin et tässä on jokin bimetalli juttu joka pitää sitä auki kun kiertää jäähdytin nesteet ton venan läpi. en sen enempää sitä tutkinut kun toimii ilmankin, tosin aamulla kun lähtee kylmänä niin saa olla tarkana ekassa risteyksessä ettei sammu.
Posted: Wed Apr 21, 2010 20:06
by miku
Käväsin tossa konttorilla näyttämässä probea ja vaikka oli päästö lappu, niin tekivät sen siellä kuitenkin ja lappuun tuli sieltä aivan eri lukemat kun korjaamolla.
Ekalla kerralla ei meinannut millään pysyä rajoissa mut konttorilla tuli sit tällaiset lukemat,
CO 1,01
HC 100
CO2 14,10
o2 1,13
Koitin eilen vielä muutaman pätkän et nostin ahtoja 0,5baarista ensin yhteen jolla rupes esiintymään pito ongelmia ja sit vielä 1,5b jolloin rupes sit kytkin luistaa joten lopetin siihen. heikoin lenkki näissä vissiin on kytkin ja laatikko.
Posted: Fri Apr 30, 2010 14:31
by miku
Mikäköhän on kun megatune näyttää eri painetta kun ahtopaine mittari,
alipaineella ja nolla tasolla näyttää samaa mut kun menee yli 0.6 barin niin megatune rupeaa jäämään jälkeen.

Posted: Fri Apr 30, 2010 18:00
by teg
oiskohan halpa ahtopainemittari joka näyttää liikaa..
Posted: Fri Apr 30, 2010 19:30
by miku
Ei pitäs olla siitä kiinni, mittari on tecsis sellanen teollisuuskäyttöön tarkoitettu.
Posted: Fri Apr 30, 2010 23:05
by teg
Jos tulo on samasta pisteestä, niin tosiaan jompi kumpi näyttää väärin. Kumpiko se on, ei selviä kahdella mittarilla vaan on laitettava vielä kolmas

Posted: Sat May 01, 2010 7:47
by miku
kyl se on to map anturi mikä näyttää väärin, koitin toisella mittarilla samaan aikaan ja näytti aivan samaa, joten vika on tossa anturissa. Täytyypä kolvata uus anturi.
Posted: Sat May 08, 2010 11:07
by kamski
miku wrote:kyl se on to map anturi mikä näyttää väärin, koitin toisella mittarilla samaan aikaan ja näytti aivan samaa, joten vika on tossa anturissa. Täytyypä kolvata uus anturi.
Onko Megatunesta valittu oikea MAP versio, taikka MAP tinattu oikein päin?
Mappi
Posted: Sat May 08, 2010 11:14
by xtaaviankka
Mittaa mapin antama jännite ja vertaa sitä mapin taulukkoon niin tiedät näyttääkö oikein.
Posted: Sat May 08, 2010 11:31
by kamski
Sitten tietenkin voi käyttää MAP correction table. Sitä varten se on olemassa.
Posted: Sat May 08, 2010 12:12
by miku
vaihdoin toisen map anturin niin rupes näyttää oikein, eli kyl se oli toi anturi mikä oli jollain lailla kaput.