Page 1 of 1

Ascona B 16V TIC

Posted: Thu Mar 18, 2010 23:08
by opelman
Noniin, tänään heräs henkiin kyseinen projekti,

Autossa skuirtti hukkakipinä sytkällä... kiitos Vauhtivaunun.

Säätöjen hakemista piisaa 1k suuttimien kanssa, mutta voiton puolella ollaan.


C20XE kansi, portattuna
18E lohko porattuna 86mm
C20NE kampirauta
C20XE nokat
Wisecot
Cat cams H-prof kanget
BMW öljyruutat
ARP pultit vp, rk, kk, kansi
AEM laajakaista lambda

Kunhan pääsee penkkiin niin lukuja sitten luvassa :)

Posted: Thu Mar 18, 2010 23:50
by Vauhtivaunu
Niin tärähti tulille melkein ensi laakista 8) Sinänsä haastavaa säätää 2litranen kone käynnistymään/käymään tyhjäkäyntiä 1000cc suuttimilla.

Säätämistä kyllä vielä riittää mutta tähän asti on kaikki edennyt kivuttomasti. Toivottavasti tästä eteenpäinkin :D

Posted: Fri Mar 19, 2010 0:03
by opelman

Re: Ascona B 16V TIC

Posted: Mon May 06, 2013 10:37
by opelman
Noniin,

Projekti oli huililla vajaan 2v muuttojen ja työkuvioiden takia. Nyt Auto katsastettu ja Ajossa :)
Sisäänajoa ajeltu n.500km ja polttoaineena RE85 jota täällä joensuun korvessakin saa mittarista.
Kuhan sinne dynamometrille pääsee niin pitää laittaa tännekkin faktaa.

Re: Ascona B 16V TIC

Posted: Fri Aug 16, 2013 22:30
by opelman
Moro taasen

Eka reissu dynossa tuotti toukokuussa 305hp/375nm +1bar n.5000rpm, ei kiertänyt enempää piruilevan kierroslukusignaalin takia.

Nyt Vr-muunnin+anturi sai kyytiä ja tilalla cherrycorpin hall anturi, jolla toimii ilman pätkimisiä, kiitos mazajns!

Seuraavaa penkkikertaa odotellessa :)

Re: Ascona B 16V TIC

Posted: Sun Aug 18, 2013 16:46
by suihkukone
minkälainen triggeripyörä?
Halkaisija, hampaita, hampaiden väli, pituus ja paksuus?
Paljon kierrosrajoitin eli paljonko ottaa kierroksia max.

Re: Ascona B 16V TIC

Posted: Tue Aug 20, 2013 18:11
by madi
Mulla ei o ollut koskaan ongelmia ms2 v3 levyn vr muuntimen kanssa viidessä autossa ollut paikallaan ja aina pelaa ku junanvessa