Page 1 of 1

Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?

Posted: Wed Mar 17, 2010 22:33
by Jonzge
Eli tarvisin hieman selvitystä kuinka saan tuon onnistumaan MS1:ssä. Extra koodi 029y4. Hybrid alpha-n tullaan käyttämään ahdetusssa koneessa niin jotenkin kuvittelisin sytkän toimivan MAPin perusteella paremmin. Rajun nokan takia speed density ei toimi hyvin.

Tällaista nyt löysin aiheeseen liittyen:

http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=23809
http://www.msextra.com/forums/viewtopic.php?t=24086

Voiko noita ohjeita käyttää suoraan? Tuossa nyt puhuttiin hires koodista välillä niin en oikein pysynyt kärryillä että onko mahdollista muokata tuota extra koodia tuolla tavoin.

Posted: Thu Mar 18, 2010 8:35
by teg
Miksi ei hybrid alpha-n käy myös sytkälle? Siinähän on myös MAP mukana?

Posted: Thu Mar 18, 2010 11:19
by Jonzge
Jaa onko näin? Miten se ottaa mapin huomioon sytkän kanssa?

Posted: Thu Mar 18, 2010 16:28
by teg
Niin siis onhan se MAP mukana ainakin PW:n laskennassa (http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... htm#AdvSet, mutta eipä tainnut olla mukana sytytysennakon kartassa - ainakaan ms1:ssä. MS2:ssa tilanne onkin eri.

Posted: Thu Mar 18, 2010 19:03
by Jonzge
Eli kumpaakohan tapaa nyt lähtisi käyttämään tuolla sytkällä, map vai tps karttaa? Koneella ei ole vielä ajettu että ei aivan tiedä miten se käyttäytyy, mutta map on tyhjäkäynnillä 80kpa luokkaa. Kyllähän se map kartta tuntuisi loogisemmalta ainakin ahtojen puolella. Aika isoja kompromisseja täytynee tehdä kun ennakoita säätää jos pelkällä tps:llä mennään

Posted: Thu Mar 18, 2010 19:07
by teg
Ahdetussa koneessa kyllä mielestäni ehdottomasti MAPin mukaan...

Posted: Thu Mar 18, 2010 20:45
by Jonzge
teg wrote:Ahdetussa koneessa kyllä mielestäni ehdottomasti MAPin mukaan...
Neuvoja kaipaisin että kuinka tuon saan muutettua hybrid alpha-n moodiin.

Posted: Thu Mar 18, 2010 22:35
by ArttuH
En ole kokeillut, mutta todennäköisesti tuo linkeissä esitetty modi toimii likimain suoraan myös 029y-koodissa. Ei muuta kuin kokeilemaan :)

Itse olen tähän asti tyytynyt käyttämään sytkäkarttaakin TPS-pohjaisena, mutta kyseessä on ollut aika kevyesti ahdettu kone, joten ennakoita ei ole tarvinnut pudottaa pahasti vaparin arvoista. Isommilla ahdoilla kannattanee ehdottomasti siirtyä MAP-pohjaiseen ennakonsäätöön.

Posted: Fri Mar 19, 2010 11:34
by Jonzge
Kai sitä pitää kokeilla. Toivottavasti en saa koko koodia solmuun. Eli tuota koodia muokataan ja sitten ladataan koodi uudestaan megaan(download.bat). Vai?

Tuollainen topic löyty:

http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 90&t=23816


Eli tällästä:

In the source code look for "STTABLELOOKUP:" This is the spark table lookup section.

At the SD_ALPHa_N: it checks if your in alpha-n mode. If it is, then it does

lda tps
sta kpa_n

You could simply change it to:

lda kpa
sta kpa_n

Tämä ilmeisesti toimii, mutta megatune tarvii vielä saada ymmärtämään muutoksia, mikä pitäisi onnistua näin:

I did the mod and it works. But it required something else to do also:

So on page 3:
#elif ALPHA_N
; tpsBins3 = array, U08, 156, [ 12], "TPS", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0
mapBins3 = array, U08, 156,[ 12], "kPa", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0

and under

table = sparkTbl, sparkMap, "Ignition Advance Main Table", 3

#elif ALPHA_N
; yBins = tpsBins3, tpsADC
yBins = mapBins3, map

Eli näillä tiedoilla mennään. Ei nyt aivan selkeää kuvaa ole että mistä tiedostoista nuo löytyy ja millä niitä muokataan. Mutta yritetään...

Posted: Fri Mar 19, 2010 18:02
by tty
Ei nyt aivan selkeää kuvaa ole että mistä tiedostoista nuo löytyy ja millä niitä muokataan. Mutta yritetään...


Tuolla asiasta:

(vaatinee kirjautumisen)

http://www.msextra.com/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

The mod..
In msns-extra.ini:

#elif ALPHA_N
;tpsBins3 = array, U08, 156, [ 12], "TPS", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0
mapBins3 = array, U08, 156, [ 12], "kPa", 1.0, 0.0, 0.0, 255.0, 0


#elif ALPHA_N
;yBins = tpsBins3, tpsADC
yBins = mapBins3, map

In msns-extra.asm:
***************************************************************************
STTABLELOOKUP:
; First, determine if in Speed-density or Alpha-N mode. If in Alpha-N
; mode, then replace the variable "kpa" with the contents of "tps".
; This will not break anything, since this check is performed again when
; multiplying MAP against the enrichments, and the SCI version of the
; variable is MAP, not kpa

lda feature9_f
bit #MassAirFlwb
beq SD_ALPHa_N ; Are we using a MAF on pin X7?

lda o2_fpadc ; Using MAF thats on pin X7
sta kpa_n
bra ST_STEP_1

SD_ALPHa_N:
lda config13_f1 ; Check if in speed-density or
; Aplha-N mode
bit #$04 ; Use BIT instead of brset because
; outside of zero-page
beq Kpa_n_Kpa ; Branch if the bit is clear

lda kpa ; Alpha_N Mode
sta kpa_n ; Added so as KPa can be used
; elsewhere in code
bra ST_STEP_1

Kpa_n_Kpa: ; Speed Den Mode
lda kpa
sta kpa_n ; Added so as KPa can be used

Posted: Fri Mar 19, 2010 18:17
by Jonzge
Onnistui :) Vaikka vähän epäilyttikin, mutta tuntuis toimivan. Yllä olevilla muutoksilla ja luomalla uus .s19 tiedosto ja se purkkiin, ei sen kummempia.

Nyt vaan kun saa pari puslaa ja auton tallista ulos niin voi alkaa säätämään.

Kiitoksia vastanneille!

Re: Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?

Posted: Fri Apr 26, 2013 13:46
by nuivelo
Vanha ketju, mutta sama aihe. Eli tuli yritettyä tehdä tuo samainen muutos hr11c2 koodille. Tunerstudiossa tuo sytkä muuttu kyllä map pohjaseksi, mutta kun luon tuon uuden .s19 tiedoston niin tulee teksti "error in assembly, error 14 writing .LST or .MAP file - check disk space." Tuota koodia nyt ei sitten varmaan kannata päivittää tuolle megalle vai?

Re: Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?

Posted: Sat Jul 06, 2013 9:16
by Masi_K
No ei kyllä viallista koodia kannata päivittää. Niin ja mapin perusteella sytkä kyllä ehdottomasti.

Re: Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?

Posted: Tue Aug 06, 2013 8:49
by Turbiini
Tein kanssa nuo muutokset ja muuten tuntuis toimivan mutta jostain syystä mega pistää ennakot alemmalta ruudulta ku mitä map on. 4bar map valittu sekä tunerstudion asetuksista että engine constants välilehdestä. läppärillä näyttää map arvon oikein ja sytkä kartassa pallukka seuraa ruutua map arvon mukaan, mutta ennakkomittari näyttää eri arvoa joka näyttäis olevan hieman alempaa kartasta. Vähän samoin kun jos olis valittuna säätöohjelmaan oikea map mutta megan asetuksiin unohtunu 2.5bar versio.

Ahdinta koneessa ei vielä ole joten koodin modaus sinänsä tuha tässävaiheessa, mutta kaippa se joskus tulee asennettua.

edit koodina hr10

nyt lueskelin tuota ini tiedostoa ja taitaa olla että tuon muokkauksen jäljiltä mega ei osaa sytkälle käyttää muuta kuin 2.5bbar mappia.

Code: Select all

   page = 3
      advTable1  = array,  U08,       0,[12x12], "deg",   0.352,   -28.4,   -10.0,    80.0,      0
      rpmBins3   = array,  U08,     144,[   12], "RPM",   100.0,     0.0,   100,   25500,      0

#if SPEED_DENSITY
 #if MPXH6300A
      mapBins3   = array,  U08,     156, [ 12],  "kPa",  1.213675,  1.53,  20.0,  304.0,    0
 #elif MPXH6400A
      mapBins3   = array,  U08,     156, [ 12],  "kPa",  1.6197783,   2.147,  20.0,  400.0,     0
 #else
      mapBins3   = array,  U08,     156,[   12], "kPa",     1.0,     0.0,   0.0,   255.0,      0
 #endif
 #elif AIR_FLOW_METER
      afmBins3   = array, U08,      156, [12], "AFM Volts",    0.01961, 0.0,  0.0,  5.0, 2

 #elif ALPHA_N
      tpsBins3   = array,  U08,     156, [  12], "TPS",        1.0,      0.0,   0.0,   255.0,      0
 #endif
Eli olisko tuo nyt sitten oikein jos tuon muuttais muotoon

Code: Select all

 #elif ALPHA_N
      mapBins3   = array,  U08,     156, [ 12],  "kPa",  1.6197783,   2.147,  20.0,  400.0,     0

Re: Hybrid Alpha-N, TPS bensa - MAP sytkä?

Posted: Sat Dec 21, 2013 11:37
by Koomasa
Mulla kans tämä muutos tehtynä ja samantyyppistä heittoa havaittavissa. Logissa ennakonarvo vähän eri mitä kartassa "pallukan" kohalla. Heitto suurempi kartan alalaidassa ja pienenee ylöspäin mentäessä.
Muuten toimii oikein.