Page 1 of 1
Kaasuttimiin kyllästynyt
Posted: Fri Mar 12, 2010 12:42
by kari88
No nii tuli tänne liityttyä kun alkaa riittämään kaasutin hommat. Eli ruuttaa suunnittelin KE70 corollaan johon tulossa myös ahdin. Olen lukenut manuaalin sitä joku kuiteski käskee lukemaan. Näin aluksi sytyn hoitaa jakaja johon asennettu cranen xr700 ja siitä vähän infoa että onnistuuko kytkentä samalla lailla kuin xr3000 Sitä joku ilmeisesti on asennellut ja juttua löytyi, osasin oikein hakua käyttää.
Versioksi ajattelin MS1 mutta onko jatkoa ja hukkakipinää yms ajatellen järkevämpi käyttää v3 vai 2.2 Aluksi siis polttoainepuoli ja toi jakaja mikäli tuon xr700 saa sovitettua kokoonpanoon.
Entäpä sitten tyhjäkäyntiventtiili tai -moottori (kumpi nyt onkaan) ahdin käytössä vai onko viisaampi jättää pois ja säätää läpällä.
Siinäpä jotain näin aluksi ja lisää kyselen kun jokin on epäselvää
Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
Posted: Fri Mar 12, 2010 13:08
by olafu
Sitä cranen optista triggeriä voi käyttää triggerinä ja kun jakajan omat ennakonsäätimet hitsaa jumiin niin megaa voi käyttää sytytysennakon ohjaamiseen. Pieni vaiva ja samalla saa ennakot toimiin oikein.
Posted: Fri Mar 12, 2010 13:32
by Vauhtivaunu
Kaasutinturbovolvon oikuttelu se minutkin aikanaan ajoi MS:n pariin ja hyvä onkin että sitä ei saanut koskaan kunnolla säätöihin strömberillä ja mekaanisella jakajalla.
Laita suoraan V3-levy. Se on vaan paljon parempi kun v2.2 ja pystyt myös päivittämään sen helpommin MS2:ksi kun se aika koittaa.
Cranen optisella triggerillä saa megaan signaalin. Edelleen megalla saa ohjattua sitä purkkia jos haluaa. V3:ssa on sytytysyksikkö itsessään jolloin sitä purkkia itsessään ei välttämättä tarvitse.
Tässä systeemissä jakajan alipaine- ja keskipakoennakkosäätimet pitää lukita. Ennakon säätäminen siirtyy Megan prosessorin hoidettavaksi.
tuosta lisäinfoa ->
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Diz ... ane_v3.htm
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... l.htm#MSnS
Ehdottomasti ahdettaessa moottoria kannattaa laittaa mega ohjaamaan ennakkoa. Mekaanisesti ohjattu ennakonsäätö on turbokoneessa varman tuhon tie.
Tyhjäkäyntiventtiili toimii turbokoneessa ihan yhtä hyvin kuin muissakin. Niitä on kuitenkin käytetty ihan tehtaaltakin tulleissa turboautoissa. Tietysti sen säätämisessä on hieman enemmän tuskaa kuin simppelisti kaasuläpällä säädössä.
edit: edellinen kerkes sanoa saman kun mä vasta tuumailin

nonii
Posted: Fri Apr 23, 2010 17:50
by kari88
Alkaisi lankku oleen melkee valmis ja kohta sovitellaan konettaki takas keulalle, mutta tällä hetkellä päänvaivaa tuottaa se että JOS haluankin ohjata cranen omaa purkkia enkä suoraan puolaa niin miten kytkentä silloin tehdään. Tarviiko esim lankulle jotain muutoksia? ja rautahan on ms1 v3.0 Vai kannattaisiko vain heittää se cranen purkki mäkeen ja hyödyntää ainoastaan sen triggeriä.
Posted: Fri Apr 23, 2010 20:28
by teg
juu u
Posted: Fri Apr 23, 2010 21:52
by kari88
Tuota kuvaa olen paljon tutkinut mutta ilmeisesti en sitten ymmärrä. Eikö sille cranen purkille tarvitsisi vetää jostain päin megaa johto koska tuoltahan tulee vain triggeri tieto.
Vertaa v2.2 kytkentään jollainen tässä olisi mielessä.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Diz ... 7_v2.2.htm
Vai viedäänkö se samasta lähdöstä kuin puolalle menisi?
Posted: Fri Apr 23, 2010 22:19
by teg
Tuo cranelle menevä kytkentä tehdään samoin kuin v2.2:ssa
Posted: Sat Apr 24, 2010 21:22
by kari88
teg wrote:Tuo cranelle menevä kytkentä tehdään samoin kuin v2.2:ssa
Sieltähän se selventävä lause tuli. Kiitoksia.
Posted: Tue Apr 27, 2010 12:28
by kari88
boksi kasailtu ja kaikki tuntuis muuten pelaavan mutta kierroslukutieto uupuu
Ja stimuna toimii jimstim 1.4
Vaatiiko toi stimu jotain jippoja ton cranen kytkennän kanssa että pystyy testaamaan.
Ja OptoOutille kun antaa 3.3v niin kierrosluku pomppii 0 ja 1500 välissä
edit: Törkkäämällä johto xg1 ja xg2 väliin kierrosluku näkyy noin 2s