Page 1 of 1
2 Sylinterisen sytytys
Posted: Thu Mar 11, 2010 12:43
by TimoS
Voinko käyttää jakajasytystä extrakoodilla eli on tällä hetkellä nokka-akselilla kaksi tappia VR-anturille ( pyörässä elektroninen sytytys hukkakipinä puolalla )
Tuleeko kipinä heti kun tappi ekan kerran ohittaa anturin, kun on vain potkukäynnistys.
Vai mitä tarkoittaa extran manuaalissa
PLEASE NOTE, IF YOU PLAN TO RUN IGNITION ON A 2 CYLINDER ENGINE THEN YOU MUST SET THE ENGINE UP AS A 4 CYLINDER USING THE WHEEL DECODER (36-1, ETC) AS THE CODE FOR IGNITION WILL HAVE TOO LONG A DELAY TO WORK CORRECTLY.
Timo
Posted: Thu Mar 18, 2010 9:32
by TimoS
Tähän ilmeisesti ei ole ketään joka tietäisi miten onnistuisi jakajasytkällä vai onnistuuko vain wheel dekooderilla. Potkaisemalla kun ei saa varmaan kuin puristuksen yli pyörähtämään jolloin yleensä lähtee ekalla potkulla käyntiin nykyisellä sytkällä. Kyseessä boxer-moottori,
Posted: Thu Mar 18, 2010 9:50
by Jasen2624
Miksei vois käyttää jakajalle vain 2 tappia (nokalla). Jokasella tapin kohalla tulee kipinä ja jakaja ohjaa sen ikeaan paikkaan. Minun mielestä samalla rikkeröinnillä pitäs toimia se hukkakin ku sehä luikasee kumpaanki yhtä aikaa..
Mutta ne tapit pitäs olla sitte kampuralla ilmeisesti. 2 tahti vai 4? yms. tietoa olis hyvä saaha..
Posted: Thu Mar 18, 2010 10:43
by TimoS
4-tahtia ja sytytys joka kieroksella (180 asteen kulma sylintereissä.) Sivuventtiili moottori 750cc noin 26 Hv , ei mikään huippuviritteinen.
Tällä hetkellä nokalla kaksi tappia ja vr-anturi ja hukkakipinä puola. Ajattelin vaan kun tossa extran manuaalissa käsketään käyttämään wheel dekooderia.
Mieluummin käyttäisin nykyisen sytytyksen vr_anturia, jolloin voisi käyttää hätätilassa alkuperäistä sytytystä. Tarkoituksena olisi myöhemmin myös lisätä se ruiskutus-systeemi käyttöön. Piirlevy on suunnitteilla pintaliitos-komponenteilla tehtäväksi ja mahdollisimman pieneksi karsimalla kaikki ylimääräinen pois.
Posted: Thu Mar 18, 2010 13:05
by Jasen2624
Kyllä kai sitä omaa vr anturia vois hyvinki käyttää. se wheel decoder on vain ohjelmallinen jolla se osaa laskea niitä välejä millo antaa kipinä yms. mutta minun mielestä se sulla pitäs toimia ihan msns asetuksella. Ja sillä helpompiki. Sillä pitäs toimia se hukkakipinäki ku käyttää vain yhtä (esim. led17) lähtöä siinä..
Ainaki minun järkeilynä näin äkkiseltää.

Posted: Mon Oct 18, 2010 12:16
by TimoS
Oma boksi olis nyt tehty ja testeissä näyttäis siltä että että ekaa kipinää saa odottaa kolmanelle tai neljännelle triggeröinille. Suutinledi alkaa kyllä heti välkkymään heti ekalla ja pumppu käynnistyy heti. Koodina 029y4 ja MS1 oma kehitelmä purkki. Pitäis saada heti ekalla tai tokalla triggauksella kipinää, kun ei varmaan polkasemalla saa kovin monta kierrosta konetta pyörimään. Muuten purkki tuntuis toimivan porakonetestissä hienosti. Onko ideoita. Niin ja trikkeröintinä on nokka-akselilla kaksi tappia,ja VR-anturi, tämä toimii kyllä virheettä.
Posted: Mon Oct 18, 2010 13:11
by Jasu
Onko siulla Spark Settings välilehdellä Hold Ignition -kohdassa 0 vai joku muu numero..? Jos jotain muuta kuin nolla, niin sitten "odotellaan" niin monta syttypulssia kuin numero kertoo ennenkuin kipunaa roiskitaan...
Kaverin ruisku-turbo -Rättärissä ko. arvo on 5, ehtiipähän öljynpaineet edes vähän nousta...
Posted: Mon Oct 18, 2010 13:30
by TimoS
Ihan 0 se on, on jo luettu vanhoja viestejä.