Käynnistymisongelmaa
Posted: Sat Jan 30, 2010 19:23
Eli tilanne seuraavanlainen:
Moottori Volvon 2.3L neloskone (B23) 11.5 puristussuhteella ja 304/105/12.2mm nokalla. Tällä hetkellä kiinni volvon oma imusarja omilla suuttimilla, sytytystä hoitelee EDIS4.
Kone käynyt jo pari kertaa kesällä, nyt seissyt puolen vuotta ja käynnistelty uudestaan. Kesällä huomattu että MAP-arvo koko ajan iso, joten siirryttiin TPS-pohjaiseen ohjaukseen. Kartat päivitettiin ja kokeiltiin käymään ja tämän jälkeenkin lähti laakista heti tulille. Tallissa säädeltiin tyhjäkäyntiä kohdilleen ja ajettiin tallia ympäri ja huomattiin käyvän todella rikkaalla. Noin 20 min säätämisen jälkeen sammutettiin ja jätettiin auto ulos 20 asteen pakkaseen pariksi tunniksi. Tämän jälkeen ei käynnisty, ei edes vaikka siirretty takaisin talliin sisälle lämpenemään viikoksi.
Kipinä tulee, startatessa ennakko on noin 10 astetta. Kone koittaa hörähtää muttei lähde varsineisesti käymään, hörähtäessä ennakko näyttää karkaavan melko isoksi. Tämä siis lampulla katsottaessa. Alkuun kasteli tulppia kun säädettiin käynnistysrikastuksia isommiksi, nyt vaihdettu uudet tulpat eikä muutosta käynnistymiseen.
Tässä asetukset: http://rapidshare.com/files/343461304/tps2301210.msq
Tässä logia starttauksesta: http://rapidshare.com/files/343465242/28.1.10.xls
Miksi ennakko näyttää nollaa startatessa? Vähän hämää myös miksi PW arvot menevät startatessa välillä nollille?
Moottori Volvon 2.3L neloskone (B23) 11.5 puristussuhteella ja 304/105/12.2mm nokalla. Tällä hetkellä kiinni volvon oma imusarja omilla suuttimilla, sytytystä hoitelee EDIS4.
Kone käynyt jo pari kertaa kesällä, nyt seissyt puolen vuotta ja käynnistelty uudestaan. Kesällä huomattu että MAP-arvo koko ajan iso, joten siirryttiin TPS-pohjaiseen ohjaukseen. Kartat päivitettiin ja kokeiltiin käymään ja tämän jälkeenkin lähti laakista heti tulille. Tallissa säädeltiin tyhjäkäyntiä kohdilleen ja ajettiin tallia ympäri ja huomattiin käyvän todella rikkaalla. Noin 20 min säätämisen jälkeen sammutettiin ja jätettiin auto ulos 20 asteen pakkaseen pariksi tunniksi. Tämän jälkeen ei käynnisty, ei edes vaikka siirretty takaisin talliin sisälle lämpenemään viikoksi.
Kipinä tulee, startatessa ennakko on noin 10 astetta. Kone koittaa hörähtää muttei lähde varsineisesti käymään, hörähtäessä ennakko näyttää karkaavan melko isoksi. Tämä siis lampulla katsottaessa. Alkuun kasteli tulppia kun säädettiin käynnistysrikastuksia isommiksi, nyt vaihdettu uudet tulpat eikä muutosta käynnistymiseen.
Tässä asetukset: http://rapidshare.com/files/343461304/tps2301210.msq
Tässä logia starttauksesta: http://rapidshare.com/files/343465242/28.1.10.xls
Miksi ennakko näyttää nollaa startatessa? Vähän hämää myös miksi PW arvot menevät startatessa välillä nollille?