Page 1 of 1

ford probe eli mazda 2.2 turbo

Posted: Sat Jan 16, 2010 11:50
by miku
Onko kukaan laittanut kyseiseen autoon megaa. Olis tarkoitus laittaa uusi sytkä ja ruisku ohjaus koska alkuperäinen efi Boksi kärähti.

Posted: Fri Jan 22, 2010 22:12
by miku
kiitos kaikista avuista.

Posted: Sat Jan 23, 2010 2:45
by Vauhtivaunu
Ole hyvä.

Kannattaa opetella Lontoon murre. Monta Probea on laitettu megalla tuolla suuressa maailmassa.

Ei näihin ole mitään valmista reseptiä. Jos ei ole halua opiskella niin adios...

Mieki oon opetellu kantapään kautta monta juttua ja ois innostusta kertoa niistä, mutta kun jengi vaatii et pitäs olla kaikki hetivalmiina ja auto käynnissä kun boksi on kiinni niin mieluummin unohan nuo hommat.

Ostakaa hestecci tai tatekki tai muu jos haluutte valmiin. Siihen kuuluu tuotetuki mukaan.

Mega on aina enemmän tai vähemmän projekti.

Posted: Sat Jan 23, 2010 10:50
by miku
25v autoja laittaneena tiedän kyllä kuinka auton moottori toimii, ja suhteellisen hyvin perehtynyt tähän megan toimintaan. tallissa on 240z jossa 300zx turbo jossa on mega ja edis6 sytkä +400hp. olisin vain kysynyt et onko suomessa samoja probeja laitettu megalle lähinnä vr- anturin sijoitus ja sitä rataa. tästä ei mitään ihme tehoja haeta lähinnä toimiva kauppa-auto emännälle.

Posted: Sat Jan 23, 2010 11:41
by stw307
Tämä kiinnostaa itseäkin, olen miettinyt samaa hommaa. ECU kyllä on ehjä, mutta mietin josko Megan pistäis konehuoneeseen ja E85 tankkiin... Olis hiukan helpompi pelata sen kanssa kun alkaa muutoksia tekemään.

Posted: Sat Jan 23, 2010 14:44
by teg
Eihän siitä pidä suuttua, jos kukaan tämän foorumin lukijoista ei ole sitä tehnyt.
Jos kerran kokemusta löytyy autoista ja megasta paljon, niin ole sinä ensimmäinen ja kerro muille miten auton rakensit.

Posted: Sat Jan 23, 2010 21:37
by miku
Tais olla vähän liian hyökkäävä kommentti. viimeks kun zetaa rupesin laittamaan niin kyselin täältä apuja niin vastaukset oli suorastaan aika vittumaisia.
Onneks jenkeissä oli kaveri millä oli nissan 300zx jossa on mega ja sama turbo, suuttimet, ja nokat, jotka sillon tilasin saman kaverin kautta crowerilta. sain tosi paljon tietoa ja neuvoja sieltä. Voisihan tästä autosta jonkunlaisen stoorin tänne tehdä, tosin tosta 240z:sta on vielä projekti kuvaus dnsf sivuillekin vielä tekemättä.

Posted: Sat Jan 23, 2010 23:05
by teg
hmm.. Sekoitatkohan foorumin johonkin toiseen, koska vastaukset noihin kysymyksiisi olivat kyllä ihan asiallisia ja totta joka sana:

viewtopic.php?p=29611&highlight=#29611

Posted: Sun Jan 24, 2010 18:46
by miku
En kyllä tarkoittanut tuota keskustelua, tuossa oli suurelta osin asiaa.

Posted: Sun Jan 24, 2010 20:34
by teg
Ilmeisesti olet siis sekoittanut toiseen foorumiin, koska et ole kirjoittanut täällä muihin threadeihin kuin tähän tuohon edellä mainittuun.
Saattuuhan sitä erehdyksiä kaikille..

Posted: Mon Jan 25, 2010 0:14
by olafu
Minkäslainen triggeröinti siinä on alunpitäen?

Posted: Sat Feb 06, 2010 19:40
by miku
Alunperin se on jakajassa. mutta meinaan sen heivata pois.Ois tossa koko edis4 satsi jota ajattelin käyttää. kattelin vaan et on aika vähän tilaa tuolla
kampiakselin päässä jonne se anturi täytyis laittaa, joten täytyy jotain soveltaa. Ens viikolla saan vasta auton talliin tarkempaan syyniin. jos vaikka kasais ton boksin ensin. mitä muuten on eroa 2.2 ja 3.0 bokseissa, en ole vielä kerenny tutkimaan, tuli vasta eilen ameriikoista.

Posted: Sun Feb 07, 2010 19:08
by olafu
3.0 on parempi piirikorttiversio. Siinä on myös suutinohjauksessa flyback-kytkentä että voi käyttää PWM:ää matalaohmisilla suuttimilla. Levyssä on myös paljon muita muutoksia ja parannuksia vrt. 2.2. Kannattaa katsoa haku-toiminnolla.