Page 1 of 1

2nd trigger ja puuttuva hammas kampiakselilla

Posted: Wed Jan 13, 2010 0:30
by olafu
4 syl. COP, hall-anturi nokka-akselilla ja 36-1 pyörä kampiakselilla.
Laitanko 2nd triggerin niin, että kun se tulee kohdalle, niin kampiakselilla on puuttuva hammas vuorossa?
Miten säädän wheel decoderin? Mitä laitan hampaiden määräksi ja mitä tapahtuu kampipyörän puuttuvan hampaan kohdalla nokka-akselin kierroksen toisella puolikkaalla, kun 2nd trigger ei ole kohdalla?

Lähtökohtana on että vois käyttää tota 36-1 pyörää kampiakselilla, koska sellanen on jo valmiina.

Re: 2nd trigger ja puuttuva hammas kampiakselilla

Posted: Wed Jan 13, 2010 2:12
by raato
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#miss_cop
When using a crank signal with teeth missing (e.g. 60-2) then the cam signal tells the MegaSquirt that the next gap it sees on the crank will be when to reset the trigger count. So in a 60-2 toothed crank signal we would have a count of 120 teeth, a 36-1 would have 72 triggers, etc. So the Wheel Decoder base teeth will need to be double the crank value as it will count them twice for every cam signal (e.g. 120 in a 60-2).
2nd triggeriä seuraava puuttuvan hampaan kohta määrittää millon syttylähtöjen kierto alkaa alusta.

Toisella kierroksella puuttuva hammas lasketaan normaalina hampaana.

Ja toisiaan wheel decoderiin laitetaan tuplamäärä hampaita mutta missing teeth normaalimäärä.

Posted: Wed Jan 13, 2010 20:09
by olafu
Kiitos, tämähän toimii tässä! :)
EDIT: nyt kun lueskelin ittekkin tota, niin missä se mainitaan että toisella kierroksella puuttuvakin hammas lasketaan? Äkkiä luettuna siitä ei puhuttu mitään... :? Siinähän sanottiin vaan että hampaiden laskenta alkaa siitä kun nokkatunnistimen jälkeen tulee väli, josta lähdetään laskemaan 1-2-3-4...?