Page 1 of 1
Mega -> 300CE
Posted: Sun Jan 10, 2010 19:12
by Gorak_
Morjensta!
Olen tässä omistannut muutaman vuoden tuommoisen 300CE 24V möhkön ja pikkuhiljaa alkaa tuon Ke-Jetin sielunelämä jurppimaan. Nyt on tullu lueskeltua tähä forumia ja tutustuttu tuohon suomi manuaaliin. Elikkäs nyt olisi suunitelmissa megan asentaminen tuohon möhköön.
Kun olen ensikertalainen niin kysytään:
- Mitä megaa suosittelette tuohon?
- Miten tuon sytytyksen kanssa kannattaisi toimia? käyttää omaa, vai joku uus. Mikä?
kommenttia jo ohjeita otan mielellään vastaan

Posted: Sun Jan 10, 2010 20:03
by Höylä
aloitetaan vastailu, niin muutkin herää...
helpoin tapa on tietysti antaa auton omat sytkävehkeiden hoitaa se niiden tehtävä ja korvata ke-jet megalla, niin ei ole säätämistäkään aluksi niin paljoa... tarvittaessa saat sitten rakennettua megan kyllä hoitamaan tuon sytytyksenkin, sen toteuttamiseen on sitten montakin eri tapaa...
Posted: Sun Jan 10, 2010 22:11
by Gorak_
Höylä wrote:aloitetaan vastailu, niin muutkin herää...
helpoin tapa on tietysti antaa auton omat sytkävehkeiden hoitaa se niiden tehtävä ja korvata ke-jet megalla, niin ei ole säätämistäkään aluksi niin paljoa... tarvittaessa saat sitten rakennettua megan kyllä hoitamaan tuon sytytyksenkin, sen toteuttamiseen on sitten montakin eri tapaa...
kävi kanssa mielessä että jättäisi vakio sytkän. Jossain vaiheessa voisi senki hoitaa megan kautta, pitää vaa miettiä fiksu toteutus. Teillä on varmaan joku hyvä tapa mielessä.
Kun ottaa huomioon mitä tohon maksaa sytkän kulutus osat niin ei varmaan tule paljon enempää maksaa tuon sytkän uusiminen kokonaan.
virranjakajan kansi 190e
pyörijä 70
sytytysjohdot 180e
Asiasta kolmanteen Mitä tuumitte riittääkö tuohon 270cc suuttimet? tuossa mosassa on vakiona se 231hp.
Posted: Sun Jan 10, 2010 22:31
by Höylä
Gorak_ wrote:Höylä wrote:aloitetaan vastailu, niin muutkin herää...
helpoin tapa on tietysti antaa auton omat sytkävehkeiden hoitaa se niiden tehtävä ja korvata ke-jet megalla, niin ei ole säätämistäkään aluksi niin paljoa... tarvittaessa saat sitten rakennettua megan kyllä hoitamaan tuon sytytyksenkin, sen toteuttamiseen on sitten montakin eri tapaa...
kävi kanssa mielessä että jättäisi vakio sytkän. Jossain vaiheessa voisi senki hoitaa megan kautta, pitää vaa miettiä fiksu toteutus. Teillä on varmaan joku hyvä tapa mielessä.
Kun ottaa huomioon mitä tohon maksaa sytkän kulutus osat niin ei varmaan tule paljon enempää maksaa tuon sytkän uusiminen kokonaan.
virranjakajan kansi 190e
pyörijä 70
sytytysjohdot 180e
Asiasta kolmanteen Mitä tuumitte riittääkö tuohon 270cc suuttimet? tuossa mosassa on vakiona se 231hp.
270 cc/min tuottavat suuttimet riittää mainiosti tuolle koneelle, jos ei ole tarkoitus ahtaa... 6 sylinterissä kun asian voi laskea karkeasti sanottuna niin, että suuttimien tuotto riittää niin monelle hevosvoimalle, mitä 1 suutin pystyy ruokkimaan konetta... eli sun tapauksessa ne riittäis karkeasti laskettuna n. 270 hepalle...
jos päätät toteuttaa tuon projektin niin, että aluksi käytät vakio sytkää ja kun/jos siihen pitäis alkaa osia uusimaan, niin sitten kylmästi heivaa koko vakio sytkän pellolle ja rakentaa halvemmista palikoista kokonaan sen sytkäpuolen uusiksi ja jättää sen megan harteille, niin minä ainakin tekisin
pari kappaletta hukkakipinä puolaa, sytkäkivet/boksi, tulpanjohdot, hall anturi + triggeri pyörä taitaa irrota jo tuolla mersun jakajan kannen hinnalla, kun löytää sopivan paikan mistä hankkii osat
terv. "napa" sieltä mersufoorumin puolelta

Posted: Sun Jan 10, 2010 22:53
by Gorak_
Juu ei ole tarkotus ahtaa tota. Oli tarkoitus vaan päästä eroon noista ke-jetin ihanista "ominaisuuksista".
Mulla alkaa olemaan nuo sytkän osat jo vaihtokunnossa. Samalla tuohon sitten vaihtais sytkänki.
Mikä mega versio tuohon sitten kannattaa hommata?
Tuossa lueskelin ja porukka on käyttännyt sytytykseen EDIS6?, mimmonen tää olis?
ps: terve napa

avatarista jo vähän päättelin.
Posted: Sun Jan 10, 2010 23:10
by Höylä
edis6 toimii ahtamattomissa ihan hyvin, niissä kun ei haittaa se "paukku" toiminnon puuttuminen... ja helppo kytkeä. edis kamojen kanssa tulee olla yhteensopivat puolat sen edis yksikön kanssa, eli ihan joka kaupasta saatavat osat ei aina ole käsittääkseni yhteensopivia tuon edis systeemin kanssa...
vaatimuksena tosin on sitten myös käyttää 36-1 triggeriä ja vr- anturia, muistaakseni

Posted: Tue Jan 12, 2010 16:44
by Gorak_
Noh sanokaas nyt joku et minkä mega toho nyt sit kandee laittaa.. MS1 v2.2 vai v3.0, taikka sitte tuo MS2 v3.0
Posted: Tue Jan 12, 2010 17:37
by turbosbc
3.0 levy ja prossu maun mikaan.
Posted: Tue Jan 12, 2010 19:42
by Gorak_
jos hommais tommosen mega2 v3.0 niin löytyykö tolle kasaus/testausohjetta vai tuleeko tuossa ohjeet mukana?
Posted: Sun Jan 17, 2010 12:21
by Gorak_
Viellä kysymys teille.
Olisiko tämmöinen helppo ympätä megaan?
http://www.z-power.fi/catalog/product_i ... ucts_id=87
Posted: Sun Jan 17, 2010 21:17
by teg
30 sekunnin googletuksen jälkeen hakusanoilla "megasquirt cop vag ignition" päädyin sivuille
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... m#copsetup.
Hinta on kyllä tuola kaupassa 3-4 kertainen mitä nuo normaalisti maksaa esim. motonetissä tai täälläkin foorumilla jonkun kaupittelemana.