Page 1 of 1
bmw m50b25 ecu-mega välille kytkentä?
Posted: Thu Dec 24, 2009 11:26
by afafaf
olisko kellään valmiina kytkentäkaavaa johdotuksista,miten mega kytketään suoraan auton omaan ecu pistokkeeseen adapteria käyttäen..
kone on m50b25 ei vanos
kaikki vakio anturithan käy ilmeisesti,mutta mitä ilmamäärämittarille tehdään? voiko sen vain poistaa kokonaan...
Posted: Mon Jan 25, 2010 14:45
by jokuuu
Posted: Mon Feb 01, 2010 19:30
by afafaf
enhän mie tajua nuista mitään...

voisko joku valottaa vähän tyhmää..
eikö ne normaali anturit sitte passaakaan?
ja tarviiko se mitä erillisiä komponentteja vakiopuolien ohjaukseen..680ohm vastukset..?käsitinkö oikein..
Posted: Mon Feb 01, 2010 19:52
by jokuuu
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... tm#2coil22
tuolta sytytykseen jotain.. tarvii vb921 sytkäkiviä pulien ohjaukseen ja hukkakipinälle 330ohm vastus ja sekventtaaliselle sytytykselle 680 ohm vastus.. per kivi
omat anturit passaa.. imuilma-anturi pitää vaan hommata
Posted: Mon Feb 01, 2010 22:56
by Vauhtivaunu
jokuuu wrote:http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... tm#2coil22
tuolta sytytykseen jotain.. tarvii vb921 sytkäkiviä pulien ohjaukseen ja hukkakipinälle 330ohm vastus ja sekventtaaliselle sytytykselle 680 ohm vastus.. per kivi
omat anturit passaa.. imuilma-anturi pitää vaan hommata
Ja kivien vastukset pitää olla juuri toisinpäin.
Hukkakipinälle 680 ohmiset, koska käytetään yhtä sytkäohjausta kahdelle kivelle. Sekventaaliselle 330 ohm koska jokaisella kivellä on oma ohjaus prosulta. Bemarin oma imuilman lämpöanturikin toimii, mutta se cossun anturi on osoittautunut tarkemmaksi. Lisäksi sen alkuperäisanturin kanssa saattaa tulla "heat soakia" eli se lämpenee moottorista hohtavan lämmön vuoksi ja vääristää suihkutusarvoja.
Mulla on edelleen skannaamatta kuva jossa on liitin, pinninumerointi ja selitys mihin mikäkin pinni menee. pitää kokeilla joskus muistaa kun käyn skannerin omistavan kaverin luona.
Posted: Tue Feb 02, 2010 8:36
by afafaf
jaa sulla on se vielä se kytkentä lappunen tallessa:)
se olis kyl hyvä,ku ei ole oikein mitenkään vielä hanskassa tämä..niin helpottas aivan pirusti..
miten muutes nokka-akselin asentoanturi,senhän voi vissin jättää kytkennästä pois kokonaan..
mikä megaversio se kannattaa pistää tilaukseen,käykö tuo halvin vai pitääkö se olla se ms2 v3.0...
Posted: Tue Feb 02, 2010 10:25
by Vauhtivaunu
Jos nokan asentoanturin jättää kytkemättä niin joutuu käyttämään hukkakipinä-tyyliin kytkettynä niitä puolia. Sekventaalinen sytty vaatii sen nokan anturitiedon. Molemmilla tavoilla sen voi kyllä toteuttaa.
Ja jos mega ei ole tuttu laite niin mieluummin se MS1 ja v3-levyllä, jossa on mm. vr-signaalimuunnin levyllä.
Posted: Tue Feb 02, 2010 13:28
by teg
Minä suosittelisin jo tänä päivänä ennemmin MS2:sta. Sen käyttöönotto mm. wheel decoderin kanssa alkaa olemaan jo paljon helpompaa kuin MS1 ja kehityskin on vauhdikkaampaa.
Posted: Tue Feb 02, 2010 17:51
by jokuuu
[quote="Vauhtivaunu"][quote="jokuuu"]
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... tm#2coil22
tuolta sytytykseen jotain.. tarvii vb921 sytkäkiviä pulien ohjaukseen ja hukkakipinälle 330ohm vastus ja sekventtaaliselle sytytykselle 680 ohm vastus.. per kivi
niinpäs olikin...

hyvä ku korjasit..
oisko kellään laitta m50b25 vanos koneen kykentäkaaviota eculle?
edit: löytypä jo ku vaan osas ehtiä oikeesta paikasta..

Posted: Tue Feb 02, 2010 18:51
by afafaf
käsitinkö nyt oikein tarvii lisäksi 6kpl sytkäkiviä (kivi per puola)ja niille 330ohm vastukset sekventiaali sytytykselle..
saan lähiaikoina tuon manuaalin käsiin niin pitää alkaa opiskelemaan...
Posted: Tue Feb 02, 2010 20:20
by jokuuu
afafaf wrote:käsitinkö nyt oikein tarvii lisäksi 6kpl sytkäkiviä (kivi per puola)ja niille 330ohm vastukset sekventiaali sytytykselle..
saan lähiaikoina tuon manuaalin käsiin niin pitää alkaa opiskelemaan...
käsitit oikein..

Posted: Tue Feb 02, 2010 22:42
by Vauhtivaunu
teg wrote:Minä suosittelisin jo tänä päivänä ennemmin MS2:sta. Sen käyttöönotto mm. wheel decoderin kanssa alkaa olemaan jo paljon helpompaa kuin MS1 ja kehityskin on vauhdikkaampaa.
Vasta-alkaja on vaan melko hukassa MS2-extran kanssa varsinkin jos siihen tulee muutakin kun perus ruiskunohjaus jakajasytyllä.
Posted: Wed Feb 03, 2010 8:59
by afafaf
juu sen verran tutkiskelin,et en kyl uskalla tota ms2v3.0 hommata,on liian haasteellinen ku ei vielä muutenkaan tajua vielä mitään

Posted: Wed Feb 03, 2010 9:14
by JaniM
Ehdottomasti v3. levy vähintään. Ei tuo ms2 prossu nyt niin paljoa eroa.
Ohjeita kun löytyy hyvin. Kytkennät kun kummallakin samat.
Samalla vaivaa opettelee tuon ms2. Manuaalissa aika hyvät ohjeet tuon käyttöönottoon.
Enemmän mulle vaivaa aiheuttanut jakajasytkän asennus ja asetukset.
Mutta kaikki on suhteellista.
Itse en laita enään mihkään vehkeeseen ms1:ttä saati v2.2 levyä.
Täytyy tosi pudjettiratkaisu olla tuolloin.
Posted: Wed Feb 03, 2010 9:54
by teg
JaniM wrote:
Täytyy tosi pudjettiratkaisu olla tuolloin.
Saattaa vaan budjetti mennä pepulleen, kun täytyy vaihdella puolia, antureita ja triggeripyöriä toisenlaisiin vikaa etsiessä.

Posted: Wed Feb 03, 2010 19:02
by afafaf
voiko tätä kytkentää käyttää mallina?ainut kytkentä mitä olen löytäny...
http://i42.photobucket.com/albums/e302/ ... Wiring.gif
eikös tuo vain ole hukkakipinä systeemi?miten se sekventiaali toteutetaan...ja mihin napoihin se nokan asentoanturi kytketään..
ompa taas tyhmiä kysymyksiä ....heh
sytkäkivistä
Posted: Sat Feb 06, 2010 12:34
by afafaf
onko ainut oikea valinta sytkäkiveksi tuo bip373,vai kelpaako esim.ISL9V3040P3 luki että korvaa vb921.sen??
nyt ilmeisesti käsitin tuon hukkakipinä ja sekventiaalin kytkentä eron..
eli hukkakipinässä otetaan 3 ohjausta levyltä 6 kivelle,ja käytetään 680ohm vastusta kun, 2kpl vastuksia on rinnankytketty..?
ja sekventiaali sytyssä otetaan joka kivelle oma ohjaus levyltä ja käytetään 330ohm vastuksia...
voisko joku korjata jos olen väärässä..
pitää jatkaa opiskelua..
Re: sytkäkivistä
Posted: Sun Feb 07, 2010 0:54
by Vauhtivaunu
afafaf wrote:onko ainut oikea valinta sytkäkiveksi tuo bip373,vai kelpaako esim.ISL9V3040P3 luki että korvaa vb921.sen??
Kaikki käy. Oon laittanu kaikkia noita eri kokoonpanoihin. ISLV-kivien kanssa vaan pitää muistaa että niissä ei ole minkäänlaista virranrajoitusta ja ne kestää aika paljon virtaa eli niillä polttaa äkkiä puolat ja lopulta kivet jos puolan latausajat tai spark inverted/no inverted on persiillään
afafaf wrote:
nyt ilmeisesti käsitin tuon hukkakipinä ja sekventiaalin kytkentä eron..
eli hukkakipinässä otetaan 3 ohjausta levyltä 6 kivelle,ja käytetään 680ohm vastusta kun, 2kpl vastuksia on rinnankytketty..?
ja sekventiaali sytyssä otetaan joka kivelle oma ohjaus levyltä ja käytetään 330ohm vastuksia...
voisko joku korjata jos olen väärässä..
pitää jatkaa opiskelua..
Alat olla jäljillä. Edelleen kannattaa lukea moneen kertaan läpi ne ms-extran ohjeet.