Page 1 of 1

Opel hall kenkkuilee

Posted: Thu Nov 05, 2009 20:36
by Ronska
Yritin tuossa pyöritellä konetta kierroslukutiedon toivossa, mitään ei näkynyt logeissa.

Eli kampuralla opelin hall lukemassa 12-1 koloja.
Syöttö 12v josta 1k ylösveto signaalijohtoon.

Anturin keskinasta lykkää reilut 5v ulos jatkuvasti riippumatta onko koloa edessä tai ei,
sama toistuu myös anturi irrallaan pyödällä kokeillessa.
Ei siis vaihda tilaa lainkaan.

Onko tää nyt rikki vai mikä on vialla?

Posted: Thu Nov 05, 2009 20:53
by teg
Millä metallilla olet testannut? Johdot oikein kytketty? Olihan se varmasti HALL eikä VR?

Posted: Thu Nov 05, 2009 21:02
by Ronska
Testattu on vauhtipyörällä, työkaluilla, auton korilla, bensakiskolla, pakosarjalla jne. oikeastaan kaikella mitä käteen sattui.
Täytyy vielä huomenna tarkastaa kytkennät, vaikka melko varma olen niiden oikeellisuudesta.

Kyllä sen osanumeron perusteella pitäisi hall olla.

Posted: Fri Nov 06, 2009 15:50
by Ronska
Joo, tää turailu meni omaan piikkiin.
Johdotukset oli oikein toki sillä erotuksella, että maajohdon toisessa päässä ei ollutkaan maita, oli tyhjää :oops:

Posted: Wed Jan 27, 2010 20:47
by tossu
tällanen ongelma mulla

mega 2.2 extra 029y4
levystä en osaa sanoa kenenkä
hall anturi bosch 0281210 030
60-2
opel c20ne koneessa vakioanturi omalla paikallansa
kytketty:
1 +5v otettu samasta kun tpslle menevä
2 singaali
3 maa

ongelma on: startatessa rpm mittari heittelee miten sattuu ja tyhjäkäynnillä näyttää noin 350 kierrosta. ja käy tyhjäkäyntiä oikein :shock:
missäspäin mahtas olla vika?
jos ois jollaki neuvoja ni ois ihan hyvä. iteltä loppu jo ideat.

asetukset:
wheel decoder:off
jos laittaa ON ei näytä mitään eikä lähe käyntiin
kokeiltu wheel decoder settingistä eri asetuksilla. ei näytä millään mitään.

ja on kokeiltu kahella samallaisella(toi bosch) ja yhellä uudemmalla kaikilla sama homma. uudemmassa merkinnät: >pa66-gf30< 0073 07d
eri kytkentöjä kokeiltu 1:12v 2:singaali 3:maa noilla ei näytä mitään eikä toimi ja poksista sammuu kaikki ledit.
1:singaali 2:+5v 3:maa ei vaikutusta

Posted: Wed Jan 27, 2010 21:36
by teg
Wheel decoder ON oltava. XE:n asetukset käynevät siihenkin:

http://www.tyristori.de/pics/kadett/Sek ... igger.html

Posted: Wed Jan 27, 2010 21:40
by olafu
Arpomalla noita johtojen järjestyksiä saa korkeintaan sen anturin poltettua paskaksi. Wheeldecoder pitää olla käytössä kun on 60-2 pyörä. triggaukset pitää sinne wheel decoderin asetuksiin laittaa oikein että homma toimii.

Sitä kovasti ihmettelen miten se voi yleensä käydä ilman wheeldecoderia.

Kerro lisää siitä kokoonpanosta, miten sytytys on järjestetty?

Posted: Fri Jan 29, 2010 18:22
by tossu
unohtu mainita et mega ohjaa tällä hetkellä vain bensaa.
sytytys on laitettu gm HEI 4pin näin aluksi mut tarkotus sekin laittaa megan kautta.
jos ton wheel decoderin ottaa käyttöön ni ei näytä kierrosmittari mitään. kokeiltu noilla xe asetuksillakin.
oiskohan outputit väärin?

Posted: Fri Jan 29, 2010 19:27
by olafu
No sitten se voi "käydä" jotenkin. Jos se kerran triggautuu ilman wheel decoderia, mutta ei wheel decoder käytössä, niin ongelma on luultavasti siinä wheeldecoderin asetuksissa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun mielestä pitää olla ainakin spark A konffattuna jollekkin hampaalle sinne asetuksiin, koska ruiskutus triggeröidään sillä. Voi olla että sille pitää valita myös joku outputti.

Posted: Sat Jan 30, 2010 10:57
by AJ
Nuo kuvassa olevat triggeriasetukset on ainakin oikein 20NE-moottorille. Mulla on alkuperäinen vr-anturi lukemassa ja toimii hienosti.