Page 1 of 1
Edis4+mega v.2.2---->kipinänkatkonta käyttöön
Posted: Tue Nov 03, 2009 12:46
by Mikitic
olen koittanut lukea vaikka kuinka ja paljon että miten muutan sytytyksen sillain et voin myös katkoa kipinää mutta siinä onnistumatta/ymmärtämättä. eli tuli laitettua tuo edis4 mutta ei sovellukkaan mun käyttöön, ajattelin et käyttäisi tuota puolaa ja triggeripyörää edelleen mutta mitä muutoksia ja hankintoja pitää tehdä? kiitos nyt jo neuvoista.
Posted: Tue Nov 03, 2009 17:19
by AJ
Sytytysyksikkö taitaa olla ainut hankittava osa. esim. BOSCH -200-loppuinen yksikkö, tai sitten vaihtoehtoisesti 2kpl -139-yksiköitä tai sisäiset syttykivet boxiin.
Asetuksista sen verran että valitaan wheel decoder eikä edistä. Trigger-asetukset kohdilleen ja pitäisi olla siinä. Lisäksi sytytysyksiköstä riippuen sille tarvittavat dwell ja inverted yes/no.
Posted: Tue Nov 03, 2009 18:15
by Mikitic
Okei. eli jos hommaan tän BOSCH -200 yksikön niin mites tuo kytkentä puolan, vr-anturin ja megan kesken? mistäs autoista tuota boschia löytyy?
Posted: Thu Nov 05, 2009 16:58
by AJ
http://finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=2167
Tuossa on esitetty kytkentä käyttäen tuota yksikköä. Trigger wheel tosin sulla tietenkin erimoiset...
Posted: Thu Nov 05, 2009 19:53
by Mikitic
Jos nyt ymmärsin oikein niin mun ei tarvitse tehdä boksille mitään jossa edis muutos tehtynä? niin ja toimimaan saa siis 36-1pyörällä ja fordin vr anturilla?
Posted: Thu Nov 05, 2009 21:39
by AJ
Kyllä boxiin täytyy muuttaa 2kpl sytytyslähtöjä, 100ohm vastuksella ledeiltä (led17 ja led19). Edikseen en ole perehtynyt mutta olettaisin sielläkin signaalin tulevan led17... Mutta se miten kytkentä kuuluu olla on hienosti esitetty tuossa esimerkissä.
Fordin vr-anturin saa toimimaan mikäli sinulla on lm1815-muutos tehty boxiin. 36-1 triggeri toimii hienosti. Tuo v2.2 boxi ei ymmärrä suoraan vr-anturin signaalia vaan se on muutettava kanttiaaltomuotoon tuolla lm1815-kytkennällä tai vaihtoehtoisesti HEI-palikalla.
Nyt tais tulla liikaa juttua mutta toivottavasti joku selventää...
Posted: Sat Nov 14, 2009 23:14
by olafu
Mahtaakohan HEI-palikka pysyä perässä 36-1 pyörällä?
Posted: Mon Aug 23, 2010 10:45
by Mikitic
Eikös jeddah ollut sitä mieltä et pelais senkin kanssa...
Posted: Mon Aug 23, 2010 22:31
by olafu
Olen kuullut kahdenlaisia tarinoita.
Posted: Tue Aug 24, 2010 7:49
by Mikitic
eikö kukaan ole sit varmuudella saanut pelaamaan hei4 palikalla 36-1 pyörällä ja vr anturilla? onko sit helpompi muutta anturi toisenmoiseksi?
Posted: Wed Aug 25, 2010 18:40
by olafu
Yks helpoimpia kokeiluita tuo hei4 ja vranturi.
Posted: Wed Aug 25, 2010 20:30
by Mikitic
nyt hommattuna 0227100204 boksi ja hei anturikin löytyy et täytyy alkaa tutkimaan vaan minkälainen ylösveto vastus tolle boksille vr anturi käytössä pitää olla että ei käy liian kuumana boksi.
Posted: Thu Aug 26, 2010 17:42
by olafu
hei-rasian perässä ei taida juur olla väliä mikä vastus siellä on. Laita vaikka joku muutama sata ohmia.
Re: Edis4+mega v.2.2---->kipinänkatkonta käyttöön
Posted: Tue Feb 15, 2011 15:32
by antti o
Minulla on tällähetkellä tuo sytkäkivillä ohjattu puola ja muuten pelaa mutta pintakaasulla prötää jos nopeasti antaa kierroksia. Autossa on kuiteskin ediksen vauhtipyörä+vr anturi paikallaan, hyllyssä täysi edis4 paketti katkomattomalla johtosarjalla jne. Laittasin ediksen käyttöön mutta kun sitä sytkärajotinta ei saa käyttöön.. eikö mitenkään? Joskus kokeilin edistä niin se kun pääs tarpeeks ylös kierrosluku ni se menee johki vikatilaa ja katkasee kipinän tyyliin useammaks sekunniks.
Re: Edis4+mega v.2.2---->kipinänkatkonta käyttöön
Posted: Wed Feb 16, 2011 10:12
by kamski
Jos VE, Ign.adv ja acceleration kunnossa niin silloin kannattaa tarkista puolan lataus ja purku ajan.