Page 1 of 1

ladan 1700i sytkä

Posted: Tue Jul 19, 2005 20:31
by Turbiini
Eli nyt on jo hetlken turboladassa ollu mega ohjaamas jakajalla sytkä ennakoita ja tarkoitus olis päivitellä hukkakipinä systeemi käyttäen 1.7ruisku ladan osia jotka ovat gm valmistetta. Puolien yhteydessä on ohjain laite jossa 3 liitintä ensimmäiseen näyttäisi tulevan jännite syöttö ja maa toisesta lähtee ruiskun ohjainlaitteelle 6 johtoa ja kolmannesta menee piuhat vr anturille joka lukee 6+1 lovista pyörää. eli ilmeisesti systeemi toimii jokseenkin samaan tapaan kuin edis eli puolien yhteydessä oleva ohjain ilmeisesti päättelee milloin mikäkäkin sylinteri on ylhäällä ja jättää ruiskulle pelkän ennakon laskennan. Nyt sitten onkin kysymys ettämiten tuo megaan kytketään? onkohan kukaan tuommoista käyttäny? Vai pääseekö helpommalla kun heittää tuosta kaikki muut osat menemään paitsi puolat ja hihnapyörän, ja vaihtaa vr anturin hall anturiin, käyttää megan wheel decored toimintoa ja hommaa puolille erillisen katkoja yksikön.

Posted: Wed Jul 20, 2005 7:38
by Jankos
Pistä vaan hall anturi tilalle ja se suoraan MS:n ja MS ohjaamaan kahta kärjettömän sytkäboksia mitkä ohjaa tuota suorasytkäpuolaa.

Noin sen ainakin itse olen pähkäillyt ja tarvittavat roippeet on jo tuota hihnapyörää myöten hommattukin.

Posted: Wed Jul 20, 2005 22:04
by Turbiini
Joo helpointa se taitaa noin olla. Mitenkäs toi hihnapyörä siinähän onsiis yhteensä 7 koloa joista 1/4 sylinterin ylä asennossa 2 peräkkäin (6+1). Kuinka vaikea mega on opettaa ymmärtämään tuota vai hitsaanko suosista tukkoon nuo 2 ja käytän 6-1 asetusta?

Posted: Sat Jul 23, 2005 18:08
by Turbiini
Nyt on jo kone saatu asentoanturi toimimaan, Vielä siis on jakaja käytössä mutta se hoitaa enää kipinän jaon. En ruvennu yrittämäänkään 6+1 pyörällä vaan suosista hitsasin 2 lovea tukkoon ja käytän sitä 6-1 pyöränä. Anturina on ladan oma induktio anturi jonka signaalin muuttaa kanttiaalloksi unipoint 7005-9010 yksikkö, joka osoittautui aluksi ongelmalliseksi eli signaali meni aivan sekaisin yli 1000rpm kierroksilla. Ongelma parani hiukan kun yksikön N napaan tuleva induktio anturin piuhan maadoitti ja nyt kone kiersi jo 1500 ennen sekoamista. lopullinen ratkaisu oli asentaa 1Kohm vastus anturin rinnalle nyt kiertää ainakin 7000 asti ilman häiriöitä.

edit: on sittenki vielä häiriöitä 4000rpm ylöspäin paikalla kyllä ottaa kierroksia mutta ajossa nykii ja paukkuu.

edit2: Vaihdoin anturin rinnalla olevan vastuksen 500ohmiseksija nyt kiertää ajossakin pätkimättä, anturin antama jännite nousee nyt 6000 kierroksilla 1.2v ilmeisesti tuo unipoint sekoaa jos anturi jännite nousee yli 1.5v.
Ensi viikon aikana sitten heitetään jakaja mahdollisiman pitkälle ettei sitä vahingossakaan tule enää asennettua.

edit3: nyt vasta huomasin että olin alkuun kirjoittanu väärän sytkä yksikön numeron, ja asiaan kone käy nyt melko hyvin hukkakipinällä, Vaikka 1&4 sykinterin hoitaa unipoint 7001-9000 yksikkö ja 2&3 sylinterin puolan crane xr 3000. Huomenna saan toisen unipointin niin saattaa ruveta kipinä piisaamaan joka pytylle crane ei tykkää pienestä kosketus kulmasta ja unipoint taas kuumenee samoin sen ohjaama puola jos hiukankin yrittää suurentaa.

Posted: Sun Jul 31, 2005 21:25
by Turbiini
Vaihdoin koodin 021v versiosta 025g6 versioon ja taas tuli ongelmia. Muuten toimii kaikin osin paremmin ku tuolla vanhalla mutta käyntiin ei meinannu lähteä mitenkään, ms ei saanu tahdistettua vr anturin pulssia ja ei ruvennu antamaan kipinää kuin haravakseltaan pitkän startin jälkeen, mutta kun hetkeksi sai kierrokset ylii 500 niin ei enää mitään ongelmia. En keksiny tuohon muutakaan ratkaisua kuin muuttaa pyörä 12-1 malliseksi nyt toimii jo melkein yhtä hyvin ku vanhalla koodilla.
Joutuu tosin nuo ladan orkkis puolat vaihtamaan johonkin parempaan ei kipinä piisaa yli 1bar ahdoilla,kylmänä toimii hieman paremmin lämpöisenä ahtojen noustessa yli 1bar tippuu 2 sylinteriä pelistä joten vika kyllä saattaa olla rikkinäisessä puolassakin. Mutta eipä aito bosch suorasytkä puolakaan aivan älyttömiä maksa ja se ainkin pitäisi toimia.