Mega 3-sylynteriseen perämoottoriin?
Posted: Sun Oct 25, 2009 22:45
Terve,
Nyt olisi talven aikana tarkoitus aloittaa vanhan 55hp evarin modernisointi. Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan kaasarit ja omat sytkyt pois ja mega tilalle.
Näin olen ajatellut: Kaikille sylintereille oma kaasuläppä ja suutin. Driggeröinti hallilla ja joka tulpalle vw-mallinen cop puola, sopivalla sytkäkivellä.
Sitten ne kysymykset:
- Mihin laittaa suutin? Imuputkeen ennen vai jälkeen läpän vaiko yrittäisikö sijoittaa sen niin, että ruiskuttaisi suoraan kampikammioon?
- Järkevä suuttimen ja kaasuläpän koko jos vaikka haetaan 60hp:ta
- Millainen driggeri pyörä kun ohjataan kolmea puolaa.
- Bensapumppu? ajattelin jättää vakio(alipainepumpun) siirtopumpuksi ja sitten joku pieni painepumppu välisäiliöllä söyttämään suuttia.
- Vieläkö jostain löytyy miniMS:iä/ onko isoja eroja tavalliseen?
- Sitten vielä kaikki kaksitahtiseen ja/tai kolmisylinterisen squirttaamiseen liittyvät vinkit ovat tervetulleita.
Nyt olisi talven aikana tarkoitus aloittaa vanhan 55hp evarin modernisointi. Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan kaasarit ja omat sytkyt pois ja mega tilalle.
Näin olen ajatellut: Kaikille sylintereille oma kaasuläppä ja suutin. Driggeröinti hallilla ja joka tulpalle vw-mallinen cop puola, sopivalla sytkäkivellä.
Sitten ne kysymykset:
- Mihin laittaa suutin? Imuputkeen ennen vai jälkeen läpän vaiko yrittäisikö sijoittaa sen niin, että ruiskuttaisi suoraan kampikammioon?
- Järkevä suuttimen ja kaasuläpän koko jos vaikka haetaan 60hp:ta
- Millainen driggeri pyörä kun ohjataan kolmea puolaa.
- Bensapumppu? ajattelin jättää vakio(alipainepumpun) siirtopumpuksi ja sitten joku pieni painepumppu välisäiliöllä söyttämään suuttia.
- Vieläkö jostain löytyy miniMS:iä/ onko isoja eroja tavalliseen?
- Sitten vielä kaikki kaksitahtiseen ja/tai kolmisylinterisen squirttaamiseen liittyvät vinkit ovat tervetulleita.