Page 1 of 1
Letkukara M8 kierteellä?
Posted: Sun Oct 11, 2009 15:06
by 505
Eli tommonen letkukara 6-8mm letkulle jossa olis M8(x1.25?) jenga eli sama mikä perus kilopulteissa, ei hienokierre.
Jos jollain ois vinkkiä mist moisen voisi löytää..
Posted: Sun Oct 11, 2009 16:21
by koskar
Kaikki lähialueen hydrauliikkaliikkeet jo kyseltynä?
Posted: Sun Oct 11, 2009 17:23
by 505
Juu, kyselty on ja hienolla kierteellä löytyy ja sekin vaan banjopultti+banjo yhdstelmä eikä se oikein aja asiaansa kun ei mahdu laittamaan letkua paikalleen

Ehdotus oli yhestä liikkeestä että ostaa isommalla jengalla letkukaran ja sorvaa siihen sopivan kierteen. No sorvia en omista ja niin kovaa on tuo karojen materiaali ettei tavallinen käsipeli-kierteentekotyökalu siihen pure.
Posted: Thu Oct 15, 2009 18:41
by Smokie
8mm pultista hioo ja poraa reiän läpi?
Posted: Sun Oct 18, 2009 18:24
by 1200L
ite etsinyt samanlaista letkukaraa..
Kuulema joistain hydrauliikkaliikkeistä löytyy, mutta ei oo sellaista tullut vielä vastaan joka ois suostunut tilaamaan..
Mitsun turboissahan on tuo m8 kierre(en tiiä onko kaikissa..)
Pitäs selvittää onko noissa volvoissa ja subaruissa millanen tuo turbon öljyntulo onko se banjolla vai normaali letkukara??
Ilmoitteleppa tänne jos jostain löydät oikeanlaisen?
Posted: Sun Oct 18, 2009 21:51
by 505
Juu itellä on toi IHI:n RHF3 puhallin jossa tuommonen liitäntä. Banjoilla nuo näyttäis kuvien perusteella oikeesti olevan ja ebaystä ainakin saa muutamalla eurolla banjon+banjopultin ja tiivisteet.Taitaapi löytyä ebaysta tai googlesta "M8x1.25 banjo" -sanoilla tuo kitti jos tarvetta.
Mulle tuo banjo vaan ei käy kun letku mahtuu lähtemään ainoastaan yhteen suuntaan ja se suunta on suoraan pakosarjaan. Suoralla letkukaralla kävis näppärästi mutta tommosia ei vaan ole. Seuraavaksi täytyy kai koittaa tuollaista messinkistä letkukaraa johon vääntää M8-jengan. Osakierteisestä pultistaja mutterista hitsaten ja hioen tein sen millä kesän ajelin, mutta ilmojen kylmetessä/öljynpaineitten noustessa ei tuo kara enää pitänyt, kun ei siihen saanut tarpeeksi isoa "klunssia" päähän ja letku luikerteli irti->ahtimen laakerit paskaksi.
Posted: Mon Oct 19, 2009 22:12
by Smokie
Pitikö tuo viritys muka öljyä? Mulla vastaavat on aina kusseet mutterin kierteiden välistä. Ei tarvi saada klunssia vaan terävä reuna, sellaisesta ei meinaa saada letkua irti vaikkei sitä olisi mikään pitämässä kiinnikkään.
Posted: Mon Oct 19, 2009 22:35
by 505
Kyllä piti öljyä ihan asiallisesti,mutta letkua ei

Tein tuon niin että ensin hioin kierteettömän pinnan rikki ruuvista, sitten hitsimutteri jengan loppuun ja migiä perään. Tän jälkeen sitten hioin muotoa et ois saanu edes jonkulaisen tatin päähän mutta ei auttanu kun jäi nähtävästi vajaaksi.
Tolla ekalla hionnalla hain takaa sitä että mukamas lähtis sinkit pinnasta pois. Nyt varmaan joku viisaampi sanoo että pultit on läpisinkittyjä. No kait se sitten on uskon asia mutta ainakin tuntui tarraavan mikki paremmin tuohon hiottuun versioon.
Ainakin noissa messinkisissä letkukaroissa on profiililtaan sahalaita tuo letkun kiinnitys että luulis sen tarraavan paremmin. Tosin bensapuolella ainakin vastaava liitin aiheuttaa ongelmia joten taitaa jäädä ensikesään uuden puhaltimen asennus. Täytyy kehitellä ensin jotain luotettavaa tuohon liittimeksi.
Posted: Wed Jan 06, 2010 22:04
by Vilderi
Halvalla koneistan millaisen liittimen tykkää (rosteri, alumini, rauta, messinki, kupari) , jonkinlainen kuva tarvitaan.
045-1329486