Page 1 of 1

BMW E30 325i Turbo.

Posted: Thu Sep 17, 2009 21:06
by jukka81
Jonkinlainen menestystarina.

BMW E30 325i M-techII -88. ja jotain tekniikasta

M20B25 2,5 R6 12V.

-uutta laakerit, tiivisteet, m-renkaat.
-M20B25 kampiakseli+värinänvaimennin+vauhtipyörä+asetelma tasapainotettu.
-Puristukset 7,4:1
-Navalinea Sport kansipahvi & Pyramid RST-liekkirenkaat.
-12.9 Kansipultit.
-M42 männät ja M50 135mm kanget.
-Kansi remontoitu,palotilat muotoiltu ja siistitty,uudet ohjurit, seetit, ja taso oikaistu.
-5-lapainen sintterilevy ja vakio asetelma
-420cc suuttimet
-iso täysalumiinicooleri, koko n.49x37x7cm.
-pulssipakosarja
-garret T04 , 59mm a/r 58 ja 55mm a/r 60.
-3" putki alusta loppuun.
-Megasquirt I V2.2 moottorinohjaus.
-EDIS6 hukkakipinä.
-Vems laajakaista&pakolämpömittari.
-Jne..

Auto on jokapäiväisessä ajossa käyttöautona. 8)


Ja tänään 17.9.09 penkitetty Ylivieskan autosähkössä 435hv/608nm/1,5bar.

Posted: Fri Sep 18, 2009 10:09
by jantunen
Komeat luvut! Miten auto käyttäytyy ennen ahtoja noilla rutuilla? Katosiko alaväännöt? Omassa orkkis rutut 8.8 ja kaverilla rutut 8 pintaan ja eroa tuntuu olevan yllätävän paljon ennen kuin ahtopaineet on saavutettu :shock:

Posted: Fri Sep 18, 2009 12:29
by jukka81
Ei oikeen selvää eroa huomannut, kun aiemmin oli n.8.8 rutut, ja paineita vaan 0,9bar samalla ahtimella. Ja nyt kun max.paineet suuremmat, niin ahdin herääkin aiemmin, esim. penkissä ahtojen puolella oltiin jo 2600rpm, ja täydet paineet n.4500-4600rpm. 8)

Yllättävänki hyväkäytöksinen vielä alipainealueella.

Posted: Tue Oct 13, 2009 23:46
by jukka81
100-160km/h aikoja otin Racechronolla, ja 3,9s, 4,1s, 4,3s ja 4,4s oli ajat neljästä kohtuu hyvin onnistuneesta vedosta.

Tuon 4,4s vedon lähdin kiihdyttämään nelosvaihteella suoraan n.80-90km/h vauhdista, muut vedot kolmosella samasta nopeudesta.

Posted: Fri Dec 04, 2009 17:54
by jukka81
Jep, Tämäkin auto on jo talviteloilla, ja moottori pelasi koko kesän oikein hyvin, kiitos megan. :)

Nyt tarvis talven aikana suunnitella lähtörajoitinta, jotta sais vartilla lähtöön HIEMAN voimaa.. Joten taitaa Edis-systeemit lähtä vaihtoon..?

Sitten olis suunnitteilla perävälityksen vaihto ja lukkoyksikön vaihto/korjaus.

Kattoo nyt mitä saa aikaiseksi.

Posted: Sun Dec 06, 2009 19:34
by Mikaky
Saisko vähä apuja tuon megan kanssa.. :oops: itellä olis kans m20b25 -88 ja ennen motronicilla mutta nyt on megan tavarat ja ensviikolla tuloo tuo edis 6 tavarat.. mutta tuosta johdotuksesta että miten vedit johdot tuohon 12 napaseen littimeen joka menee sulakepoksiin yms virtalukolle? :?

Posted: Wed Dec 09, 2009 16:20
by jukka81
Rakensin suoraan motronicin johtosarjaan megan, joten pystyi hyödyntämään alkuperäiset liitännät, ja ei tarvinut isommin johtoa lisäillä, ainoastaan edis-yksikölle muutama johto.

Posted: Sun Dec 13, 2009 3:30
by Mikaky
oliko suuritöine homma? vetää alkuperäiste releitte kautta yms? :? ja paljon muutes tuo penkitys makso tuolla ylivieskassa ja pääskö sinne yms viikon varaus ajalla?

Posted: Sun Dec 13, 2009 16:47
by jukka81
Ei lopussaan iso homma, kytkentäkaavioiden ja yleismittarin kans johtosarjaa tutkailee, niin selviää johdotukset kohtuudella. alkuperäisillä releillä tein.

Muistaakseni 59€/tunti on hintana tuolla, mitä valmiimmaksi on saanu säädöt tiellä, sitä halvempi ja helpompi penkitys.

Posted: Mon Jan 25, 2010 18:51
by jokuuu
onko ollut kytkimen pitoongelmia ton vakio paneasetelman kaa noilla väännöillä?? :shock: :shock:

Posted: Wed Jan 27, 2010 11:37
by jukka81
Ei ainakaan vielä ole pito-ongelmia ollut kuin takarenkaiden kans. 8)

Posted: Mon Mar 15, 2010 21:48
by Mikaky
ei sulla olis sähkökaaviota noitten edis osien kanssa?