Page 1 of 1
APUVA!! :D vähän olis kiire
Posted: Thu Sep 17, 2009 20:53
by teelmaki
Kiitän vastauksista edelliseen ongelmaan ja nyt uuden kimppuun... Huomattiin, että m3 suuttimet olisi melko asialliset meidän projektiin mutta kun ko suuttimet 5bariset eli onko megan kanssa jotain ongelmia tuosta paineesta ? ? kun meitä se ei nyt pahemmin haittaa hommataanko pumput 3 vai 5 bar mukaan... Ja jos ei tuosta baari määrästä mitään harmia niin hieno homma...
Nimim. JÄLLEEN

Kiittää ja kumartaa nopeasta vastauksesta..
Posted: Thu Sep 17, 2009 20:59
by JaniM
Jos turbo, niin yhdellä läpällä. Jää synkkaaminen veke.
Posted: Thu Sep 17, 2009 21:00
by Jasen2624
Tehon kannalta läppärungot mutta toimivuuden/säätämisen helpottamiseksi yhellä läpällä.. Siitä ku valitsee. Tosin jos ahistaa niin joka tapauksessa pitää tehä painekotelo ja sillonha se olis jo valmiina jos yhellä läpällä..
Posted: Thu Sep 17, 2009 21:06
by teelmaki
Näin sen itsekkin ajattelin mutta kun tässä internetin ihmeellisessä maailmassa oman päänsä pitäminen tuntuu joskus hankalalta kun joka paikasta tuppaa erilaisia ehdotuksia joka asiaan
Heräsi kuitenkin tähän toinen kysymys liittyen imuputkien ja painekotelon väliseen matkaan ... Mikähän olisi noin niin kuin semmoinen kultainen keski tie sitä turbotustakin ajatellen... Tiedän, että pitkät putket = vääntöä Lyhyet putket= tehoa ... mutta onkos joku todennut jonkun tietyn "noin" pituuden passeliksi...
Posted: Fri Sep 18, 2009 5:46
by JaniM
Netistä löytyy laskukaavoja tuohonkin asiaan. Mut käytännössä sellanen kun mahtuu pellin alle.