Volvo 242 Turbo (Adversary) yli 400hv?
Posted: Tue Sep 01, 2009 15:30
Hei.
Auto, jossa moottori on kiinni on Volvo 242:nen
Laitan tähän tietoa omasta projektistani ja lähinnä ongelmista, sitä mukaa kun niitä vastaan tulee...
Moottorina toimii seuraava kokoonpano:
-B230FT
-Portattu 531 kansi
-Nokka 12mm nostolla
-Garret T03/T04 hybridi
-Putkisto 3" rosteri
-Ahtoilmanjäähdytin mallia kuorma-auto
-Kartiosuodatin
-Polttoaineen ruiskutus: Megasquirt extrakoodilla
-Suuttimet 337cc (on pienet)
-Kaksi pumppua ja paineensäädin
Sytytys ei ole Megan kautta ja sen kanssa onkin ongelmia ja tahtoisin sytkynohjauksen megan kautta. Myös VE kartat on jaoteltu mielestäni tyhmästi. Auto toimii kohtuullisen ok, sytky vaan tuppaa pätkiä ja nykiä... Tyhjäkäynnillä on sopivan laihalla ja kierroksilla/ahdoilla paksulla. Tarkistettu laajakaistalambdalla penkissä.
Sytytyksestä ei ole tietoa, kun en sitä itse ole kasannut. Tunerstudio näyttää sytkykartan ja piirtimen reaaliajassa, mutta ohjata sitä ei pysty. sytky on rakennettu seuraavanlaisesti... Jakaja ei ole kiinteä, siinä on painekello, jonka letku on irroitettu ja tulpattu. Jakajalta lähtee kaksi piuhaa... Ruskea ja vihreä... Ne menee Boschin Boksiin numero 0 227 100 018 -> Boksilta lähtee kolme piuhaa... 1. Musta maihin, 2. Sininen puola plussaan, 3. Valkoinen puola miinukseen. Puola plussalta lähtee ruskea (punainen) piuha megalle ja puola miinuksesta valkosininen (musta) piuha megalle.
Mitäs kaikkea tarvitsen, että saan sytytyksenkin ohjattua Megan kautta?
Tyhjäkäynnillä MAP seilaa 59 ja 42 välillä... RPM 716-993...
Sitten kattelin logeja kun bleederi oli säädetty siten että tuli reilusti ohivuotoa ja painemittari näytti parhaimmillaan kilon paineita niin logeista näkyy, että map arvo on ollut min 22 ja max 163....
Penkkiin mentiin siten, että bleederi säädettiin, ettei ohivuotoa tullut ja toi painemittari näytti 0,5 kilon paineita... Tiedä sitten mitä siellä on ollut ja harmi kun en ottanut logia tuosta dynovedosta... Ois pitänyt ottaa...
Neppispaineilla ruutuun piirtyi: 177,4hp@4829rpm ja 304Nm@2992rpm
Penkissä painekellolle menevä letku jakajasta oli irti... Penkityssession aikana puola kuumeni ja sammutuksen jälkeen auto ei startannut. Tekee tätä puolan kuumenemista vieläkin, kokeilin Megasta muuttaa dwelli arvoja, mutta ei liene vaikuttavan kun vain kierrostieto otetaan puolalta?
Tahtoisinkin ton syttypuolen nyt kuntoon, niin sais pitävällä kytkimellä ja oikeilla suuttimilla jarrutettua yli 300 hevosvoiman tehoja.
Auto, jossa moottori on kiinni on Volvo 242:nen
Laitan tähän tietoa omasta projektistani ja lähinnä ongelmista, sitä mukaa kun niitä vastaan tulee...
Moottorina toimii seuraava kokoonpano:
-B230FT
-Portattu 531 kansi
-Nokka 12mm nostolla
-Garret T03/T04 hybridi
-Putkisto 3" rosteri
-Ahtoilmanjäähdytin mallia kuorma-auto
-Kartiosuodatin
-Polttoaineen ruiskutus: Megasquirt extrakoodilla
-Suuttimet 337cc (on pienet)
-Kaksi pumppua ja paineensäädin
Sytytys ei ole Megan kautta ja sen kanssa onkin ongelmia ja tahtoisin sytkynohjauksen megan kautta. Myös VE kartat on jaoteltu mielestäni tyhmästi. Auto toimii kohtuullisen ok, sytky vaan tuppaa pätkiä ja nykiä... Tyhjäkäynnillä on sopivan laihalla ja kierroksilla/ahdoilla paksulla. Tarkistettu laajakaistalambdalla penkissä.
Sytytyksestä ei ole tietoa, kun en sitä itse ole kasannut. Tunerstudio näyttää sytkykartan ja piirtimen reaaliajassa, mutta ohjata sitä ei pysty. sytky on rakennettu seuraavanlaisesti... Jakaja ei ole kiinteä, siinä on painekello, jonka letku on irroitettu ja tulpattu. Jakajalta lähtee kaksi piuhaa... Ruskea ja vihreä... Ne menee Boschin Boksiin numero 0 227 100 018 -> Boksilta lähtee kolme piuhaa... 1. Musta maihin, 2. Sininen puola plussaan, 3. Valkoinen puola miinukseen. Puola plussalta lähtee ruskea (punainen) piuha megalle ja puola miinuksesta valkosininen (musta) piuha megalle.
Mitäs kaikkea tarvitsen, että saan sytytyksenkin ohjattua Megan kautta?
Tyhjäkäynnillä MAP seilaa 59 ja 42 välillä... RPM 716-993...
Sitten kattelin logeja kun bleederi oli säädetty siten että tuli reilusti ohivuotoa ja painemittari näytti parhaimmillaan kilon paineita niin logeista näkyy, että map arvo on ollut min 22 ja max 163....
Penkkiin mentiin siten, että bleederi säädettiin, ettei ohivuotoa tullut ja toi painemittari näytti 0,5 kilon paineita... Tiedä sitten mitä siellä on ollut ja harmi kun en ottanut logia tuosta dynovedosta... Ois pitänyt ottaa...
Neppispaineilla ruutuun piirtyi: 177,4hp@4829rpm ja 304Nm@2992rpm
Penkissä painekellolle menevä letku jakajasta oli irti... Penkityssession aikana puola kuumeni ja sammutuksen jälkeen auto ei startannut. Tekee tätä puolan kuumenemista vieläkin, kokeilin Megasta muuttaa dwelli arvoja, mutta ei liene vaikuttavan kun vain kierrostieto otetaan puolalta?
Tahtoisinkin ton syttypuolen nyt kuntoon, niin sais pitävällä kytkimellä ja oikeilla suuttimilla jarrutettua yli 300 hevosvoiman tehoja.