Page 1 of 2

paukkuu putkeen vedossa

Posted: Thu Aug 27, 2009 6:53
by datsun180
elikkä kun lähtee kiihdyttämään ja saa jonku 0.5 bar painetta ja kierrokset jotain 4500 nii alkaa mättään putkeen oikeen kunnolla ja sitä tekee vähän aikaa mutta menee sitten siitä ohi ja lähtee kiertämään enemmän voikohan joku värin oleva asetus tehdä tuommosta. niinku rajoittimelle tökkäis hetkeksi vaikka rajotin on 6000 rpm

Posted: Thu Aug 27, 2009 8:02
by teg
Koita katsoa lokista.

Posted: Thu Aug 27, 2009 8:17
by datsun180
jostakin syystä mulla ei loki näy vaikka laitoin että record niin sitä ei tullut mihinkään kansioon. pitääkö se tallentaa jollakin ajon päätteeksi. ois mulla videota tuosta tapahtumasta jossa kuuluu se paukkuminen selvästi

Posted: Thu Aug 27, 2009 8:44
by JaniM
Alt+ L ja sit kysyy nimeä.
Datalogging File-valikosta

Posted: Thu Aug 27, 2009 10:09
by datsun180
eli alt+L ja laitan nimen ja tallenna niin pitääkö se tehdä enne vai jälkeen ajon :oops:

Posted: Thu Aug 27, 2009 10:27
by PE-LE
jos ajosta lokia meinaat ottaa kannataa se käynnistää ennen ajoa,,,eli tuo ALT-L kun on painettu kone kysyy minne loki tallennetaan,

Posted: Thu Aug 27, 2009 11:30
by Höylä
datsun180 wrote:eli alt+L ja laitan nimen ja tallenna niin pitääkö se tehdä enne vai jälkeen ajon :oops:
tuosta login ottamisesta sais kans joku tehdä oikein kuvalliset ohjeet :roll: on nimitäin niin epäselvää toimintaa megan kanssa aloitteleville...

eli logi otetaan seuraavasti:

otat megatunen valikosta file -> datalogging ja record ja talletat sen nimellä jo tässä vaiheessa (tai oikeastaan annat sille vain nimen, mikä tekee tästä niin epäloogisen...)

ajat pätkän tai käytät moottoria ja kun haluat lopetaa login ottamisen, niin menet taas sinne file valikkoon ja datalogging ja nyt valitset sen off vaihtoehdon, jolloin tietokone tallentaa sen login...

login ottamista kannattaa harjoitella hetken, että sen sitten osaa tarvittaessa, eikä mene bensat hukkaan alkuvaiheessa...

Posted: Thu Aug 27, 2009 13:26
by datsun180
aaa. noniin nythänse tuli selvitys tuo ois kyllä hyvä saaha johonki viralliseen ohjeeseen, en ainakaan itse ole löytänyt mistään. mutta kylläpä se nyt varmaan onnaa. pitää viikonloppuna koittaa saada logia siitä häiriö piikistä tai mikä sitten liekkää

Posted: Thu Aug 27, 2009 21:45
by olafu
Jos ei tule mitään häröjä niin kato ettei se käväse hetkellisesti laihalla tai vastaavasti pirusti liian rikkaalla.

Posted: Fri Aug 28, 2009 17:51
by datsun180
ei se ala loki mulla näkymään ainuastaan näkyy sillon kun painan ALT+L ja kun se tallennus valikko tulee niin siinä näkyy tallentuneet lokit mutta jos megalogviewerillä koittaa aukasta nii ei näy koko tiedostoja.

Posted: Fri Aug 28, 2009 18:58
by jantunen
Ja menit Megalogviewerissä FILE ja sit OPEN valittet kansion missä ne logit on. Itellä ne menee CAR1 kansioon.

Posted: Fri Aug 28, 2009 19:34
by datsun180
joo ei siinä megalogviewerissä näkyny niitä logi tiedostoja paitsi yks näky mutta se oli tyhjä ihme homma

Posted: Sat Aug 29, 2009 8:20
by datsun180
miksi over run settings ei anna laittaa 6000:tta isompaa lukua

Posted: Sat Aug 29, 2009 8:25
by Turbiini
datsun180 wrote:miksi over run settings ei anna laittaa 6000:tta isompaa lukua
Miksi pitäisi? yleensä jotain 1500-2000 on sopiva

Posted: Sat Aug 29, 2009 8:44
by datsun180
eikö se over run settings olekkaan rajoitin

Posted: Sat Aug 29, 2009 9:18
by Turbiini
Ei sillä katkaistaan bensan syöttö moottori jarrutuksessa, ehtojen täyttyessä, eli kaasu asento ja imusarjanpaine alle valitun ja kierrokset yli valitun ja sitten sai vielä valita viiven ennen katkaisua

Posted: Sat Aug 29, 2009 11:26
by Höylä
no ei ole ihme jos vähän prötää putkeen, jos lyö fuel cutit päälle :D

Posted: Sat Aug 29, 2009 13:24
by AJ
Rev limiter on rajoitin.

Posted: Sat Aug 29, 2009 19:33
by datsun180
saataa se johtua siitä en oo vielä kerenny asetuksia muuttamaan mutta katotaan alkaako pelaamaan kun laitan sen offille ja asetan rajoittimen 7000 tonniin

Posted: Sat Dec 26, 2009 16:54
by datsun180
nyt on kone taas kasassa ja ajelin tänään järvellä testiä mutta sama ihem pauke ja häiriöpiikki tulee kun kesälläkin. noin 6500rpm alkaa kiekat hyppimään ja vetää seoksia laihalle. lokia en saa vieläkään näkymään millään vaikka moneen otteeseen sitä koitin ottaa, aivan kuin megalogviewer ei tunnistaisi tiedostomuotoa. voikohan johtua esimerkiksi että puola on johtosarjan lähella ja että triggerin johdot ei ole häiriösuojattua johtoa.

Posted: Sat Dec 26, 2009 18:04
by Jasen2624
Rikkeröinti härö.. Sekoaa kieroksissa. Samaa teki mullaki ja aina vaan paheni kunnes vaihon johtosarjan joka ei vaikuttanu niinkää paljo mutta sitte muutin kytkentöjä yms. niin katos kokonaan.. Lokissa yms. ei näkyny kunnolla koska oli sen verran pientä sekoilua..

Posted: Sat Dec 26, 2009 21:04
by datsun180
milläs tapaa muutit kytkentöjä? siirsin jo puolan pois johtosarjan luota, mutta ei tuntunu auttavan. pitää seuraavaksi kokeilla triggerin liipasujohtoa jollaki häiriösuojatulla johdolla jos se siitäjohtuu, mutta jos sekään ei auta nin sitten on hyville neuvoille tarvetta. mutta ihmetyttää se logi juttu ku ne tiedostot ei näy missään vaikka ne tallentuu koneelle ja tallentaessa megatunella näkyy entisetkin.

Posted: Sat Dec 26, 2009 21:11
by Jasen2624
Mulla oli hall anturi maatto puolella optoon verrattuna. siirin sen sinne pluspuolelle ja vaihtelin muitaki osia niin ei ole ihan tarkkaa tietoa missä vika oli. Nuo kytkennät oli jo 3 vuotta vanhoja niin piti vähä korjailla niitäkin samalla.. onko vista? sillä ei onnistu ilman kikkailuja kattoa nuita lokeja..

Posted: Sat Dec 26, 2009 21:34
by datsun180
joo vistahan tämä on, onko kuinkaki vaikia nähä loki. täytyypä kokeilla ensin niillä häiriösuojatuilla johdoilla. jospase ois niissä vika

Posted: Mon Dec 28, 2009 20:11
by datsun180
tämän kuulosta on meno häiriön kans noin 6000-6500 kierroksillä rätää vaan putkeen.




http://irc-galleria.net/user/ana91/video/115256585

Posted: Mon Dec 28, 2009 21:40
by Aatu
Paheneeko tilanne jos rikastaa seosta tuolla yläpäässä(kipinästä loppuu puhti,tulpat tai puolaa vaivaa jokin)

Posted: Mon Dec 28, 2009 21:43
by datsun180
uskoisin että kiekkatieto häröilee ku kiekkamittari hyppi holtittomasti ku paukutuksen aikana vilkasin mittaria. pitää se ensin laittaa suojatulla joholla ja sitte alkaa epäileen muita osia

Posted: Fri Jan 01, 2010 22:05
by kamski
Jos kierroslukuteto katoaa hetkellisesti -on melkein sama asia kuin kyseinen Over Run Fuel Cut tai joku paukku systeemi.
Eikös tämä nyt aika hyvää kun paukku noin komeasti.
Paitsi toimii väärinpäin kuin oikea paukku systeemi. Ajattelee miten voi käydä kun rupee paukkua 60` EYKK. Jos oikein huono tuuri käy.

Posted: Sat Jan 02, 2010 23:40
by datsun180
joo siis vika ei kyllä haittais jos se tekis sen vaikka 7000 rpm eikä 6000

Posted: Sun Feb 14, 2010 18:41
by datsun180
vika se ei vaan oo kadonnu minnekkää vaikka häiriösuojatulla vetäsin hall anturin johon ja telineestä tein jämäkämmän että ei heilu mutta sama pauke alakaa ku pääsee sinne 6000 kierrokset. ja lokiakaan ei saa ulos ku on vista käyttöjärjestelmä koneessaa nii ei ala näyttämään