Page 1 of 1

Hieman ongelmia dynossa säädössä

Posted: Tue Aug 25, 2009 7:46
by antti o
Ajattelin kysellä vinkkejä kun ajettiin eilen tota rs turboa penkissä ja tehokäyrä lähti putoamaan alta 6000 aika jyrkästi ja rajotin oli asetettu 6600 soft ja 6700 hard limiter ja spark limiterillä. Map arvo pysyi 244kpa:ssa rajottajalle asti login mukaan. Sytkä myös pysyi siellä missä pitikin, ainut oikeastaan mikä näytti poikkeavalta oli se että suuttimia ajettiin huipputeholla 110% johtuen liian alhaisesta bensanpaineesta mutta afr ei kyllä pudonnut mitenkään erityisemmin, pysyi vedossa 12.5 tienolla rajottajalle asti.
Tokihan voi olla mekaaninen tekijäkin, kansi tai turbo mutta ekana tuli mieleen että olikohan säädöissä kaikki kohdallaan?

Posted: Tue Aug 25, 2009 11:20
by wesulius
Itsekin joskus ihmettelin miksi suuttimien aukioloaika voi olla 240%
Silti säätäminen vaikutti seoksiin , enkä usko että 400cc:n suuttimet olisivat noinpahasti loppuneet kesken 250hv tehoilla.

Posted: Tue Aug 25, 2009 12:33
by antti o
wesulius wrote:Itsekin joskus ihmettelin miksi suuttimien aukioloaika voi olla 240%
Silti säätäminen vaikutti seoksiin , enkä usko että 400cc:n suuttimet olisivat noinpahasti loppuneet kesken 250hv tehoilla.
Minulla on 380cc suuttimet niin ihmettelin kanssa miten ne 1.6 koneessa muka niin äkkiä loppuisivat

Posted: Fri Sep 04, 2009 9:30
by antti o
Senverta mietitty ja kyselty että ongelma todennäköisesti johtui siitä että turbon kompressoripuolelta loppuu potku.

Posted: Fri Sep 04, 2009 15:49
by Smokie
Johtui? Korjaantuiko isommalla?

Mulla on oma lehmä ojassa prätkän kanssa. Kun ei irtoo niin ei sitten irtoo. Painetta tulee kyllä pilvin pimein mutta tehoa ei :(

Posted: Sat Sep 05, 2009 20:26
by country sedan
Smokie wrote:Johtui? Korjaantuiko isommalla?

Mulla on oma lehmä ojassa prätkän kanssa. Kun ei irtoo niin ei sitten irtoo. Painetta tulee kyllä pilvin pimein mutta tehoa ei :(
Minkälaiset mahtaa pakopaineet olla? Ei sais olla juuri ahtoja enempää jos sitä tehonpaskaa meinaa irrotella.
Samaa veikkaan ton rst:n ongelmaksi.