Page 1 of 1

Tehot kateissa ja purinaa putkesta

Posted: Thu Aug 13, 2009 11:53
by Junez
Auto on siis mx-5 1.8 dohc tekniikalla. Mega on ms1 2.2 levyllä. Mega ohjaa bensaa ja sytytystä. triggeröinti on toteutettu 4+1 anturoinnilla nokalta. Puolina on VAG 1.8 COP:it. Seoksia seuraa PLX:n laajakaista.

Ongelmana on tehojen katoaminen väännöllä. Pinemmällä vaihteella se tulee isommil ahdoil "0.5" ja isommal vaihteel vedättäessä sitten jo ihan pienil "0.2bar". Samaan aikaan ku puutuminen tapahtuu niin pakoäänet muuttuu "purinaksi".

Seokset seilailee siinä 12 paikkeilla. syttyä on ~20 astetta riippuen hiukka kuormituksesta.

Ahdot ei tuossa puutumisen aikana karkaa. Auto jatkaa vetojaan mutta huomattavasti laiskemmin.

Posted: Thu Aug 13, 2009 12:12
by teg
Onko ennakko tarkistettu ajoituslampulla?

Posted: Thu Aug 13, 2009 12:20
by Junez
teg wrote:Onko ennakko tarkistettu ajoituslampulla?
Juu se oli ensimmäinen homma ku saatiin kone pyörii jonkinlaista tyhjäkäyntii. Mut voiskait tuon tarkistaa uudestaan. Vika nimittäin poistui yhen testilenkin ajaks ku tehtiin syttykartat uusiks. Seuraavaks vaihettiin tulpat ja otettiin tyhjäkäyntivena käyttöön. Ja vika tuli uusiks. Tulpat vaihettiin takas ja otettiin tyhjäkäyntivena pois käytöstä. Mutta vika ei poistunu.

Posted: Thu Aug 13, 2009 19:23
by teg
Veikaanpa että koodi jostain syystä korruptoituu? Eli kun boottaat megan se alkaakin rötäämään?

Posted: Thu Aug 13, 2009 22:42
by Junez
teg wrote:Veikaanpa että koodi jostain syystä korruptoituu? Eli kun boottaat megan se alkaakin rötäämään?
Siis se "purputtaa" aina ku mottia rasitetaan reilusti. Ei oo väliä miten on megaa boottailtu. Tuo yks testireissu oli ainut millo ei "purputtanu". Siitä ei osaa sanoo että miks se sillon toimi. Lievä epäilys ois se että ei ollu pitoja niin paljoo että ois päässy kunnolla mottia kuormittaa ku sato niin perkeleesti vettä sillo. Eikä sillon älynny isommalla vaihteella vedättää että oisko sitä sillon ilmenny.

Pitää huomenna tarkistaa se syttyennakko. säätää bensakartastot uusiks ku nostettiin hieman bpaineita. Ja vetää vaikka koodi uusiks megaan ja naputella asetukset käsin sisuksiin. niin varmistuu toi koodin korruptoituminenki

Posted: Fri Aug 14, 2009 9:25
by kamski
No jos ruvetaan vaikkaaman niin veikkan että käy liian rikkaalla!

Posted: Fri Aug 14, 2009 17:03
by Junez
Mjoo. rassi saatiin toimimaan ku heitettiin parisenkymmentä astetta ennakkoo lisää. Nyt sitten ettimääm vahvempaa laatikkoo ku kolmonen meni sileeks.

kuulostaako 32 astetta 0.8bar kohilla isolta ennakolta?

Posted: Fri Aug 14, 2009 17:05
by Junez
Mjoo. rassi saatiin toimimaan ku heitettiin parisenkymmentä astetta ennakkoo lisää. Nyt sitten ettimääm vahvempaa laatikkoo ku kolmonen meni sileeks.

kuulostaako 32 astetta 0.8bar kohilla isolta ennakolta?

Posted: Fri Aug 14, 2009 17:12
by Turbiini
Riippuu monesta asiasta, mutta ei tuo kierroksilla ainakaan paha ole.

Mulla on ladassa 5000 kierroksilla muistaakseni 1.5bar ahdoilla vielä 35 astetta ja 2bar paineillakin 25. Ja tuo on toiminu vielä jopa 95 oktaanisella.
Puristus suhteet muistaakseni 8.2