Page 1 of 1

kylmästartti ontuu

Posted: Tue Aug 04, 2009 21:11
by eemeli
Hep!

Mistä mä tiedän onko seos startatessa liian laihalla vai rikkaalla?

Lämpimänä käynnistyy helpohkosti, mutta kylmänä näin kesälläkin saa 4-5 kertaa startata ennenkuin saa tulille. Aika huono on pysymään käynnissä muutaman ekan minuutin. LIsäilmaluistin asennus harkinnassa.


-eemeli-

Posted: Tue Aug 04, 2009 21:22
by teg
Katso lambdasta seos.

Lisää ASE:a.

Posted: Tue Aug 04, 2009 21:25
by JaniM
Mites jos sieltä cranking settings valikkoon lyö enemmän soppaa ja sit ku saat käyntiin, niin afterstartista taas isommalle. Mut ilman lisäilmaventtiiliä, niin hetken kikkailua, mutta pitäis kyllä lähteä käyntiin kerrasta.

lambdasta...

Posted: Wed Aug 05, 2009 7:56
by eemeli
Hep.

Aika vähän taitaa olla kapeakaistaisesta, toki lämmitettävästä lambdasta apuja starttiseoksen tutkailuun.

Ellei sitten jättäsi muutamaksi minuutiksi ensin lämpenemään?

Kuinka nopeasti vesijäähykoneet yleensä lämpenee toimintalämpötilaan? Käsiryypyllinen ex-kulkupeli tartti ryyppyä noin minuutin verran startin jälkeen, sitten kävi jo ihan ok. Vedenlämpömittaria ei ollut. Nyt tuossa ilmajäähykoneessa kestää aikas kauan ennenkuin öljyt on 71 asteessa. Jos on kylmää ei lyhyessä ajossa nouse yli 75 asteen. Talveksi täytynee laittaa lämpöpelti kiinni.

Koittanut miettiä muita hyviä paikkoja mistä koneen lämpötilan saisi fiksusti anturoitua mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä.

-eemeli-

Posted: Wed Aug 05, 2009 11:36
by JaniM
Jos meinaat "ryyppyä" varten tuota anturia, niin paras paikka on sylkkien alla siinä jäähypellin päässä.