Page 1 of 1

Pelkkä sytytys.

Posted: Sat Jul 25, 2009 15:38
by piraxx
Moi

Mitäs tuosta megasta täytyy kytkeä jos haluaa pelkkää sytkää ohjata?

Kampiakselille tulee 12-1 pyörä jota halli haistelee, bossin 200 loppunen sytkäyksikkö ja hukkakipinä puola.

-pete

Posted: Sat Jul 25, 2009 15:52
by AJ
No eihän se merkittävästi eroa.. johtoja tulee paljon vähemmän ja on huomattavasti vähemmän myös säädettävää.

Itse olen yhden vastaavan asennuksen tehnyt, johon en tosiaan kytkenyt mitään muuta kuin bensapumpun ohjauksen ja sytytyksen ohjauksen ledeiltä (100ohm vastukset tuolle -200 -päätteelle)

dwell-asetukset ja trigger-asetukset kohdalleen ja pitäis alkaa sytytellä.

En siis kytkenyt lämpötila-antureita, tps:ää, lambdaa tai mitään muutakaan "lisälaitteita".

http://i611.photobucket.com/albums/tt19 ... 22-syt.gif
Tuollainen ulkoinen johdotus.

Posted: Sat Jul 25, 2009 16:08
by piraxx
Kiitos :) juuri tuon halusin varmistaa ettei tarvii noita antureita kytkee...

jos vaikka ens viikolla asentas

-pete

Posted: Sat Jul 25, 2009 20:46
by VesQ
Lämpöanturithan voisi siinä tapauksessa kytkeä jos haluaa lämpötilan mukaan vähentää/lisätä ennakoita

Posted: Sat Jul 25, 2009 20:50
by piraxx
Pitää jossain vaiheessa nuo anturit kytkee sinne kuitenkin, kun on tarkotus jossain aiheessa kaivaa tuolta tallin ylisiltä tuo ruiskun imusarja ja asennella se :) Mutta pikkuhiljaa....

Posted: Sat Jul 25, 2009 22:23
by AJ
Joo tuo on ihan totta että lämpötila-antureiden avulla saadaan hienosäädettyä vielä, mutta toimii myös ilman.

Posted: Sat Aug 29, 2009 16:14
by 140ypower
mikä mega tässä tarvitaan kun olen vielä vähän pihalla näistä... :oops: käykö siihen toi 2.2v? :?

Yksmukinen

Posted: Wed Sep 23, 2009 17:07
by Wartungsfrei
Tulin näille sivustoille lähinnä tuon syttypuolen vuoksi MUTTA kun jos ottaisin MS-sytytyksen käyttöön olisi kiusaus isoa suurempi myös ruiskua rakennella. Kyseessä on siis yksisylinterinen melko matalakierroksinen 500 kuutionen moottoripyörä, melko alkeellisella kaasarilla varustettu.
Vakiona vain 22hv, toki nytkin jo hieman piristelty.

Pelkkä sytty vaikuttaa parinpäivän tämän palstan lukemisella melko simppeliltä mutta kuinka onnistuu ruiskun kytkeminen yksisylinteriseen laitteeseen? Meneekö aivot sekasin kun vain yhtä suutinta ohjataan?

En ole autoasentaja ja ruiskut ovat vieraita. Mitä antureita ja muita systeemiä vaatii että voin hyödyntää ruiskuominaisuuksia msII:sta
Onko kenelläkään kaaviota ko. kytkennästä?

Kun tilaa kitt:n, tuleeko siinä pelkästään komponentit, piirilevy ja kotelo (jota en tarvitse) vai onko mukana myös antureita yms sälää?
Kaipasin myös tietoa ms II:n fyysisistä mitoista kasattuna koska suunnittelin sen sijoitusta työkalukoteloon joka ei ole suurensuuri.

Ruiskusuuttimen saanee sijoitettua imukanavaan ja läppärunkona varmaan voi käyttää alkuperäistä kaasaria suuttimet tukittuna(?)

nimim. haaveilu on vielä halapaa.

Re: Yksmukinen

Posted: Sat Sep 26, 2009 17:21
by tty
Wartungsfrei wrote: Pelkkä sytty vaikuttaa parinpäivän tämän palstan lukemisella melko simppeliltä mutta kuinka onnistuu ruiskun kytkeminen yksisylinteriseen laitteeseen? Meneekö aivot sekasin kun vain yhtä suutinta ohjataan?
ei.

esim:
viewtopic.php?t=5374
viewtopic.php?t=92
viewtopic.php?t=4392
viewtopic.php?p=30272
viewtopic.php?t=1879
En ole autoasentaja ja ruiskut ovat vieraita. Mitä antureita ja muita systeemiä vaatii että voin hyödyntää ruiskuominaisuuksia msII:sta
Onko kenelläkään kaaviota ko. kytkennästä?
esim. tuolla lopussa:
http://www.megamanual.com/ms2/V3assemble.htm

Kun tilaa kitt:n, tuleeko siinä pelkästään komponentit, piirilevy ja kotelo (jota en tarvitse) vai onko mukana myös antureita yms sälää?
Kaipasin myös tietoa ms II:n fyysisistä mitoista kasattuna koska suunnittelin sen sijoitusta työkalukoteloon joka ei ole suurensuuri.
Ei tule antureita.
Sarjat:
http://www.diyautotune.com/catalog/-c-3 ... 69b645908d


valmis:
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... 61d27cd6f3