Ongelmia päivityksen kanssa

Keskustelu Megasquirtin firmwaresta ja muista Megasquirtiin liittyvistä ohjelmistoista

Moderator: Masi_K

Post Reply
Tama
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Tue Jun 21, 2005 7:06
Location: Tampere/Jyväskylä

Ongelmia päivityksen kanssa

Post by Tama »

Terve!
Elikkä päivitin koodini ja megatuneni uusimpiin 029y4 ja megatune 2.25P3. Edelliset versiot olivat usean vuoden takaa ja koodi oli 0.25z.

Päivitin koodin, megatunen ja latasin suoraa vanhat kartat ja asetukset tallennetusta setupista. Kun latasin vanhan setupin uuteen megatuneen, tuli eteen virheilmoitus jossa aika moni juttu tuntui olevan pielessä.. No ajattelin että mitäs sitten.. että kunhan osa asetuksista tulisi edes oikein. Tämän jälkeen kävin kaikki läpi vielä käsin ja kaikki näytti ok:lta..

No kaikki näytti hyvältä ja auto jopa lähti käyntiin, mutta mikään ei toimi niinkun pitää.... :) Eli puolat kuumenee ihan törkeesti ja auto käy vain hetken kunnolla.. Mistä tuo voi johtua? Dwell settingsit on katottu läpi ja laitettu niinkuin ennenkin oli.

Lisäksi ongelmana on se että seokset on rikkaallaan tyhjäkäynnillä ja laihallaan kierroksilla, ennen kaikki oli täysin ok.

Onko siis koodien bensakartoissa jotain kerroin eroja tjsp? Required fuel ja injector opening timekin on katottu läpi jne. Miten saan homman taas toimimaan? Joudunko aloittamaan asetusten tekemisen täysin alusta?

Autossa on siis wheel decoder ja hukkakipinäpuolat.

-Tama
-sitä saa mitä tilaa, kun tekee itse..
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

kartat voit siirtää import/export toiminnoilla mutta muuten asetukset on syytä tehdä käsin.
Tama
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Tue Jun 21, 2005 7:06
Location: Tampere/Jyväskylä

Post by Tama »

Koitin vielä tehdä niin, että otin vanhasta megatunesta msn-extra.inin ja korvasin sillä tuon uuden megatunen inin ja sit avasin vanhat asetukset ja tallensin ne uudelleen. Tällöin ei tullut mitään ihme valituksia asetuksia avatessa. Sitten vaihdoin taas takaisin sen uuden ini tiedoston.

Mutta kun tuossa säädin ja koitin eri asetuksia loppui kipinän tuleminen kokonaan... Eli todennäköisesti olen kyrväyttänyt puolan tai modulin? Miten ihmeessä se voi olla mahdollista koska KAIKKI syttyasetukset olivat täysin samat kun ennenkin?

Onko noissa koodeissa jotai eroja esim spark invertedin suhteen sillä tiedän, että mikäli se on poskellaan puolat ja moduli kuumenee eikä auto pelaa...

Minulla on spark inverted ollu aina NO.
-sitä saa mitä tilaa, kun tekee itse..
Post Reply