Page 1 of 1

pyttyjä katoaa?

Posted: Sat Jul 09, 2005 0:10
by nohd
Auto toimii muuten normaalisti, mutta kun ajaa lämpimäks ja sen jälkeen sammuttaa ja antaa olla vaikka 10 minsaa ja sitten käynnistää niin lähtee hyvin käyntiin mutta sen jälkeen tippuu pytty pois pelistä. :shock: Vähän aikaa kun kaasuttelee niin viimenenkin pytty lähtee taas peliin mukaan.
Mitäs asetuksia tuolla megassa vois olla jotka vaikuttais asiaan?
Kyseessä siis MSnS extra 024s9.

Posted: Sat Jul 09, 2005 1:34
by Benkku
Kuvaamasi oireen perusteella vika on paremminkin toimilaite puolella eli yleisimmin viallinen sytytystulppa.

Posted: Sat Jul 09, 2005 8:10
by nohd
Benkku wrote:Kuvaamasi oireen perusteella vika on paremminkin toimilaite puolella eli yleisimmin viallinen sytytystulppa.
Miksi se ei sitte kokonaan kylmänä tai täysin kuumana tiputa pyttyjä pois? Voishan sitä tietysti hakea uudet tulpat.

Posted: Sat Jul 09, 2005 8:47
by turbiinirieska
haiseeko bensa?vois olla et jos on huonot tulpat ja ruutta antaa suht. kovan bensamäärän lämpimänä käynnistäessä(kastelee tulppia),niin joku niistä tulpista ei heti lähekkään futaan.

Posted: Sat Jul 09, 2005 9:38
by nohd
turbiinirieska wrote:haiseeko bensa?vois olla et jos on huonot tulpat ja ruutta antaa suht. kovan bensamäärän lämpimänä käynnistäessä(kastelee tulppia),niin joku niistä tulpista ei heti lähekkään futaan.
Ei haise bensa.

Posted: Sat Jul 09, 2005 10:38
by PE-LE
pysyyköhän bensakiskossa paine ,,? miten suuttimet on kiinni kannessa/imusarjassa? jos paine putoaa kiskossa, pääsee bensa höyrystymään ja kestää hetken ennenkuin ilma poistuu kiskosta, kokeile käännellä virtaa päälle useamman kerran ennenkuin yrität käyntiin , näet muuttuuko mihinkään.

Posted: Sat Jul 09, 2005 18:17
by nohd
PE-LE wrote:pysyyköhän bensakiskossa paine ,,? miten suuttimet on kiinni kannessa/imusarjassa? jos paine putoaa kiskossa, pääsee bensa höyrystymään ja kestää hetken ennenkuin ilma poistuu kiskosta, kokeile käännellä virtaa päälle useamman kerran ennenkuin yrität käyntiin , näet muuttuuko mihinkään.
Vähän putoaa kiskossa paine, Mutta kääntelin virtoja päälle/pois 5 kertaa ennenkuin starttasin ja sama homma jatkui.

Posted: Sun Jul 10, 2005 7:38
by Masi_K
Mistä mihin paine putoaa ?

Posted: Sun Jul 10, 2005 10:05
by nohd
Masi_K wrote:Mistä mihin paine putoaa ?
Annoin auton seistä 10 minsaa ja 0,2 baria oli pudonnut.

Posted: Sun Jul 10, 2005 10:44
by turbiinirieska
kyllä mullakin hiukan paine putoo,mut ei mulla pyttyjä käynnin aikana pelistä putoo.en uskoisi et siitä johtuu tuo vika.

Posted: Sun Jul 10, 2005 10:59
by PE-LE
nohd wrote:
Masi_K wrote:Mistä mihin paine putoaa ?
Annoin auton seistä 10 minsaa ja 0,2 baria oli pudonnut.
noin pieni paineen putoaminen ei vaikuta,, tuo johtuu bensan lämpenemisestä/jäähtymisestä, säädin laskee hieman ainetta pois

Posted: Sun Jul 10, 2005 15:58
by nohd
Onko tuossa megassa jotain säätöä että kun imuilma lämpenee xx astetta niin sytkä menee x astetta myöhäsemmälle?

Posted: Sun Jul 10, 2005 16:28
by _P_
onko tuossa megassa jotain säätöä että kun imuilma lämpenee xx astetta niin sytkä menee x astetta myöhäsemmälle?
On. IAT and CLT related ignition tai jotain sinnepäin.

Posted: Sun Jul 10, 2005 16:33
by nohd
_P_ wrote:
onko tuossa megassa jotain säätöä että kun imuilma lämpenee xx astetta niin sytkä menee x astetta myöhäsemmälle?
On. IAT and CLT related ignition tai jotain sinnepäin.
Ktos, täytyy ruveta tutkimaan jos vika olis tuossa, huomasin vaan että kun ajosta sammuttaa niin imuilma on jotain 35 astetta ja ku antaa seistä sen 10 minsaa niin se on yli 50 astetta