Page 1 of 1

1.8ZVH,edis4 - PA-pumppu +häiriö-ongelma

Posted: Fri Jul 10, 2009 0:02
by kemes
MS2.2+Extra koodi
EDIS4

Kipinää+bensaa tulee. Johdotukset tarkistettu useaan otteeseen. Ei ole vielä lähtenyt kertaakaan käymään. Paukuttaa putkessa epäsäännöllisesti.

Oireet:
Aina kun mega maadoittaa bensapumpun relettä (vaikka rele itsessään ei olisi edes piuhoissa kiinni) menee asiat sekaisin. Megatunen mukaan ennakko näyttää aina -0.1 kun mega maadoittaa pumpun relettä. Realtime displayssa näkyy palkeissa sinisten indigaattorien jälkeen pätkät punaista, aina kun pumpun relettä maadoitetaan. Esim. virrat päälle -> pumpun 2s. maadoitus aiheuttaa nämä mystiset häiriöt (realtime display) eri anturien arvoissa, kun pumpun relettä ei enään maadoiteta kaikki palaa normaaliksi.

Olen koittanut irroittaa anturit. Kun ediksen saw+pip piuhat irroittaa megasta menee virrat päälle laittaessa ennakot edellen -0.1 mutta startatessa pyörii 10 +-2 asteen ympärillä.

Luulen että ennakot heittävät häränpyllyä näiden häiriöiden takia.

Logi yhdestä käynnistys yrityksestä - virrat päälle, logi rec pälle, käynnistys yritys, starttauksen lopetus (virrat jää päälle), recin lopetus.

Oisko vinkkejä?

Posted: Fri Jul 10, 2009 11:09
by Turbiini
Kyllä tuo äkkiä katsottuna anturi arboiltaan normaalilta näyttää. Onko käynistys ennakko asetettu -0.1 lukemaan? pistä siihen vaikka 10

Posted: Fri Jul 10, 2009 14:39
by kemes
Käynnistysarvo on -10 -> kartalta.

Mutta ei tarvitse edest startata kun ennakko käy -0.1:ssä+häiriöt iskeen. Tämä siis tapahtuu jo ensimmäisen 2s pa-pumpun pyörityksen aikana.

Posted: Fri Jul 10, 2009 15:28
by Turbiini
No sen ajan mega on käynistys tilassa kun pumppu pyörii ja kierrokset on alle asetettujen käyntikierroksien. Käynistys ennakkoa ei mielestäni voi pistää tulemaan kartan mukaan, vaan se on aina oltava joku asetettu arvo millä kone hyvin lähtee 10 on aika hyvä yleisarvo oikein rajulla nokalla oleviin jopa 20 on toimiva.

Posted: Sat Jul 11, 2009 11:20
by kemes
Turbiini wrote: Käynistys ennakkoa ei mielestäni voi pistää tulemaan kartan mukaan, vaan se on aina oltava joku asetettu arvo millä kone hyvin lähtee 10 on aika hyvä yleisarvo oikein rajulla nokalla oleviin jopa 20 on toimiva.
Itse olen aina käyttänyt tuota kartan mukaan -10.

Posted: Mon Jul 13, 2009 22:48
by kemes
Homma ratkesi. Hieman noloa :oops: sytkäjohdot olivat väärässä järjestyksessä. Katsomani kuva edis-puolan sytkäjohtojen järjestyksestä ei pitäny paikkaansa ja luotin tähän pimeästi. Nyt kehrää ja pääsee säätämään karttoja kohdalleen.