Page 1 of 1

C20XE:n squirttaus

Posted: Wed Jul 01, 2009 15:08
by Mika
Moro.

Tarkoitus olis asentaa mega ohjaamaan tollasta vanhan mallista opelin vapari c20xe-konetta.

Löytyy/ostoslistalla

c20ne:n kaasuläppäpotikka
cossu-sierran imuilman anturi
x18xe:n hall-anturi kampiakselille (jos joku tietää tuotenumeron niin voisi kirjoittaa sen tähän.)

jäähdytysnesteen lämpötila-anturi omasta takaa. (?)
innovaten wb-lambda


tarkoitus olis hyödyntää alkuperäistä sytytysyksikköä, eli tätä viewtopic.php?t=5353&highlight=c20xe

x20xev:n hukkakipinäpuola.

Ohjeita ja neuvoja tarvittaisiin ainakin sytkän osalta, miten nuo puola ja sytytysyksikkö tulisi kytkeä megaan jne...

Ei kellään olis tiedossa tuon sytkäyksikön napajärjestystä kun toi toisen topicin linkki ei enää toimi? Ja jos jollain olisi tallessa tuon vehkeen autodatan motronic m2.5 ecun pinnien järjestys - kuvat niin siitä olis myös paljon apua.

E: niin ja tietty saa ehdottaa jotain muita toimivia kokoonpanoja?

Posted: Wed Jul 01, 2009 16:25
by AJ
Aivan hyvin voit käyttää myös alkuperäistä induktiivianturia kammella. Itselläni toimii todella hyvin. (ms2 v3.0 extra2-koodi)

Posted: Wed Jul 01, 2009 21:47
by teg
Millasia asetuksia muuten olette käyttäneet alkuperäisellä triggeripyörällä? (MS2)

Posted: Sun Jul 05, 2009 11:15
by teg
Opelin omalla hallilla minulla kävi näin n. 6krpm paikkeilla (joskus matalemmilla ja joskus korkeammilla kierrosluvuilla):

Image

Posted: Fri Jul 10, 2009 17:20
by Mika
Mulla on partcon rakennussarjasta koottu boksi ja en oikeen oo viä tajunnu miten toi induktiivisen anturin signaalin saa muutettua kanttiaalloks. :?

Posted: Fri Jul 10, 2009 22:36
by teg
Tarvitset siihen lm1815 piirin. Kytkentä on esitetty extra-koodin dokumentoinnissa.

Posted: Wed Jul 15, 2009 14:31
by MikkoV6
OPEL 12 38 228 / OPEL 62 38 377 / GENERAL MOTORS 90 506 103 / GENERAL MOTORS 91 746 21 / HOLDEN 90506103

siinä numero 60-2 lukevalle halli anturille...

Posted: Wed Aug 05, 2009 11:38
by Mika
Eli uskallanko luottaa tuohon opelin halliin kun sellainen sopisi suoraan alkuperäisen paikalle. :? Luulis sen ny perkule toimivan jos alkuperäisenäkin toimii samanlaisella triggeripyörällä.

Posted: Wed Aug 05, 2009 19:17
by Rantunen
Mika wrote:Eli uskallanko luottaa tuohon opelin halliin kun sellainen sopisi suoraan alkuperäisen paikalle. :? Luulis sen ny perkule toimivan jos alkuperäisenäkin toimii samanlaisella triggeripyörällä.
Toimii, älä osta tarviketta vaan Siemens/gm tuote. Omassa juurikin kyseinen hieroo 60-2 pyörää, tosin c30set koneessa.

Posted: Sat Aug 08, 2009 13:30
by Mika
Mites muuten, voisko joku vähän vääntää rautalangasta tuota sytytyksen toteuttamista (johdottamista) v2.2 levylle, alkuperäisellä puolalla ja sytytysvahvistimella tai sitten hukkakipinäpuolalla. Muistaakseni nelinapainen puola x20xev moottorista. Ja mihin db37 nastoihin kampiakselin asennontunnistin tulis liittää tuolla 2.2 levyllä, kun ei näkynyt megamanualin kytkentäkaaviossa?

Jotenkin niinhän se meni että kahesta ledistä otetaan syttylähdöt, tarviiko sitten vielä vahvistimen väliin ennen tuota hukkakipinäpuolaa?

Posted: Mon Aug 10, 2009 19:23
by olafu
Olisko näissä ongelmatapauksissa ollu semmonen juttu, että anturi on jälkiasennettu johonkin muuhun kuin ooppeliin ja sillä tavalla onnistuttu saamaan vinoon. Sehän on tarkka siitä asennosta, kun se antaa vastakkaisvaiheisen signaalin triggerin pyöriessä vastapäivään. Jos se on poikittain alkuperäseen pyörimissuuntaan nähden niin se ei tiedä oikein kuinka päin sen signaalin pitäs olla. Anturissahan ei ole mitään ulkoisia merkkejä siitä kuinka se hammaskehä pitäisi olla siinä.

Ja syttylähdöt otetaan ledeiltä syttyvahvistimille.
Voin tulla poikkeen kahveella joku päivä niin ihmetellään.

Posted: Mon Aug 10, 2009 19:52
by teg
Anturi oli minulla asennettu ihan Opelin omaan 20XE moottorin lohkoon.

Posted: Wed Aug 12, 2009 17:15
by pjr
Pistetään nyt linkki tännekkin, kun tuota hallia & 60-2:sta on käsitelty:
viewtopic.php?t=5937

Posted: Mon Sep 07, 2009 21:01
by Mika
Tarviikos tuo alkuperäinen c20xe:n sytytysvahvistin ylösvetovastuksen? Jos niin minkä kokoinen olis passeli?

Niin ja tarviiko tuolle 18xe:n hallille tarjota 12v vai riittääkö tuo 5v?

Posted: Tue Sep 08, 2009 23:18
by olafu
12V jänöä siihen anturiin. Sysäyksen vahvistimen ylösvedoista en mee takuuseen.

Posted: Mon Sep 28, 2009 20:23
by Mika
Pari kyssäriä vielä, alkaa olla loppusuoralla.

Tarviikos tuo jäähdytysnesteen lämpöanturi kalibroida vai onko se noita antureita mitä ms osaa käyttää suoraan?

Pitääkö tuo xg1-xg2 jumpperi poistaa kun ajanu purkkiin tuon 026 hires-koodin?

Posted: Mon Sep 28, 2009 20:34
by olafu
Mittaa sen anturin ohmit, yleensä kyllä GM anturi on suoraan sopiva.

Posted: Mon Jun 28, 2010 21:33
by Mika
Rojekti nyt vähän muuttui intin takia, oon ny laittamassa tuota megaa kuitenkin käyttiksen sijasta projekti kadettiin c20ne koneen kans...

Mites se kampiakselin anturi, siihen on ny hommattuna se xev:n hall, mutta ei mene kuitenkaan suoraan paikalleen yhtä syvälle kuin alkuperäinen, haittaako toimintaa vai pelittääkö siten että teen siihen vaan välikappaleen millä se jää korkeemmalle?

Posted: Tue Jun 29, 2010 8:33
by teg
Anturin etäisyys triggeristä on ERITTÄIN tarkkaa...