Page 1 of 1
B-paineen säätö ahdetussa.
Posted: Wed Jun 10, 2009 11:42
by jukka81
Eli jos suuttimien max.tuotto 420cc/4bar, niin säädetäänkö paine tyhjäkäynnille (n.50kPa) 4bar:iin, ja kolmikalvosäädin(1:1) pitää paine-eron samana, kun imusarjassa on vaikka 250kPa?
Ja suuttimien max.tuotto käytössä koko ajan?
Vai mitenkä, nyt ei järki luista..?

Posted: Wed Jun 10, 2009 21:29
by jani
ota imusarjalta tuleva letku irti ja säädä paine noin 3 bariin niin silloin imusarjan alipaine keventää säädintä ja painetippuu noin 2.5 bariin ja se pitäs riittää tyhjäkäynnille ja ahtopaineilla se nostaa sen paineen sinne 4 batin nurkille. onko säädin malpassi vai joku muu.omiassakokeilussa malpassilla ei ole muita kun ongelmia
Posted: Wed Jun 10, 2009 22:12
by Aatu
Paine voi periaatteessa olla mtä tahansa mutta pienempi paine helpottaa aina pumpun elämää ja jos ruokinta riittää isoilla kierroksilla niin miksi laittaa turhaan lisää painetta.
Tosin alle 2bar alkaa suuttimien suihkun sumu heiketä ja voi haitata tyhjä käyniillä toimintaa.
Posted: Wed Jun 10, 2009 22:57
by jukka81
Malpassi muistaakseni on, ihan tyydyttävästi toiminut ainaki tähän asti.
Ja siksi juuri oliskin tarkotus saada suuttimista kaikki irti, kun aika hilkulla on, että riittääkö tuotto jos paineet ei ole tuota 4bar.
Mitäs säätimiä porukka on käyttänyt, joista hyviä kokemuksia?
Posted: Sun Jun 14, 2009 7:28
by PE-LE
bosch ja aeromotive
Posted: Sun Jun 14, 2009 11:14
by turbosbc
PE-LE wrote:bosch ja aeromotive
+1
Posted: Mon Jun 15, 2009 0:02
by Aatu
PE-LE wrote:bosch ja aeromotive
"motivelle" pisteet täältä suunnalta.
Ei pidä mitään elämää niinkuin esim. fse
Posted: Tue Jul 21, 2009 17:03
by VesQ
Ensin oli Malpassi/FSE ja nyttemmin ruiskusierran orkkis (bosch) säädin joka näemmä osaa myös nostaa painetta ylipaineella