Page 1 of 1

Volvon Motronicin vauhtipyörän antureiden käyttö MS:ssä

Posted: Tue Mar 01, 2005 11:23
by kake
Auto olis 745 turbo missä tekniikkana on B230ET. Siinä sytkästä ja bensoista pitää huolen Motronic. Motronic tunnistaa moottorin "liikkeet" antureilla vauhtipyörästä. Toinen anturi lukee pyörintänopeuden hammaskehästä ja toinen YKK:n 10 astetta ennakkoon

Voiko tätä nykyistä anturointia käyttää MS:ssä suoraan.

volvo

Posted: Wed Nov 02, 2005 19:21
by Riksa
Tämä sama kysymys pyörii itsellänikin mielessä + 1000 muutakin kysymystä mutta niistä omat topiccinsa.

Posted: Thu Nov 03, 2005 13:09
by teg
Kannattaa tutustua tuohon megamanuaaliiin ja vaikka ekstrakoodin kotisivuihin. Uskon, että sieltä löytyy vastaus useimpiin kysymyksiin.

Posted: Thu Nov 03, 2005 13:45
by risu
megan wheel decoderin maksimi taitaa olla 63 hammasta kehällä. tarkista ekana toi hammasluku omasta koneesta..

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/wheel2.html

sovellettavuus riippuu aikalailla siitä millä tavalla tota kipunaa jaetaan

-K-

hampaat

Posted: Thu Nov 03, 2005 16:58
by Riksa
volvossahan on kaksi anturia joista toinen laskee startin hammaskehää ja toinen laskee vauhtipyörällä olevaa yhtä tappia. Megamanualia on tullut selattua sekä suomeksi että englanniksi ja ei mene jakeluun sillä tavalla että saisin selkeän kuvan toteutus tavasta. Ajattelin että täältä löytyisi joku joka olisi jo tehnyt volvoon sparkin volvon omilla vauhtipyörä antureilla ja sitä kautta saisi helpotusta omaan projektiin.

Posted: Thu Nov 03, 2005 23:45
by volvoman
Juu, sama homma kiinnostaa muakin. Tosiaan, tota startin kehää en oo tullu edes ajatelleeksi, että voisi anturina käyttää, mutta siinä on muistaakseni yli 120 hammasta, joten ei käy megalle ilmeisesti sitten.

Omassa vauhtipyörässä on 50 reiälle paikat, ja 90º EYKK ja JYKK kohdat, joista puuttuu 3 reikää, eli joka kerta kun anturi törmää reijättömään alueeseen, sytkäboksi (Renix) alkaa laskemaan asteita, kunnes tulee sytytyshetki.

Posted: Fri Nov 04, 2005 10:40
by reve
Jos käyttää volvoon asentaessaan 19-23 kampiakselia, jossa on kiinteä hihnapyörä, on aika helppoa kiinnittää esim. 36-1 hammaskehä koneen etupäähän jolloin ei tarvitse murehtia vauhtipyörien kummallisista jaoista.

b200/230 kamppareiden kanssa homma menee kertaluokkaa hankalemmaksi kun hihnapyörä on kaksoismassainen ja valurautaa.

hihnapyörä

Posted: Fri Nov 04, 2005 16:05
by Riksa
Kävin tänään ostamassa us-partsista 60-2 trikkeripyörän ja se pitäisi nyt sovittaa volvon hihnapyörään. Viimeyönä lueskelin usa sivuilta noista trikkeröinti hommista ja totesin että paras unohtaa volvon omat ja laittaa erillisellä trikkeripyörällä. Se mikä pyörän asento esim 1 ykk kohtaan suhteutettuna on pitää vielä selvittää.