Page 1 of 1
vw Oval -54
Posted: Wed May 27, 2009 11:45
by 54 Oval
Jepsis
Kait tätä jo menestykseski voisi sanoo, penkissä ajettu säädöt.
Kones:
2332cc
2x48 läppärungot (yht 4 läppää)
MS2 pelkkä bensa puoli nyt aluksi.
Lisää tuolla
blogissa
-MP-
Posted: Wed Jun 10, 2009 8:26
by 54 Oval
Joops taas vastustaa pikkusen. Tuliuusi Bosch pensapumppu sano ittensä irti n.4h käytön jälkeen... Jännää asiassa on se että virtapiuhassa oleva sulake on ehjä. Suoraan akulta 12v aiheuttaa vain oikosulkusen äänen pumpulla. Onko tullut kenelläkään vastaan bosch pumpuujen kanssa tällästä?
Posted: Wed Jun 10, 2009 11:50
by Jasu
Onhan siulla esisuodatin pumpulle tulevassa linjassa..?
Nimim. yks pumppu jumissa, tankista tulleen roskan takia...

Posted: Wed Jun 10, 2009 12:28
by 54 Oval
no ei ol. mutta tankkikin on uus, jaz kilpatankki, pesty ennen käyttöönottoo... Noh eihän se tosin mitään tarkota vielä...
Pitääpä laittaa joku suodatin tohonkin väliin vielä...
Jos ny niin sattuis että olisi paskoo pumpussa niin saako sen aukastua jollain?
-MP-
Posted: Sat Jun 13, 2009 10:24
by W-PH
Joskus on takertunut pumppu löysännyt kun on kytkenyt virrat nurin päin.
Posted: Sat Jun 13, 2009 10:42
by 54 Oval
W-PH wrote:Joskus on takertunut pumppu löysännyt kun on kytkenyt virrat nurin päin.
Juu ei auttanu...

Posted: Sat Jun 13, 2009 22:01
by Jasu
Pari Boschin pumppua on tullu avattua, toisen sai jopa tiiviiksikin... Toinen kyllä jäi vuotavaksi, aika pirullinen on saada tiiviiksi se...
Aika huono on ennuste saada pumppu pyörimään jos on "vauhdilla" vetänyt jumiin...
Posted: Wed Jul 29, 2009 8:39
by 54 Oval
plop alkaa käyntiongelmat selvitä kun on vain hetki aikaa touhata...
Onko kellekkään käynyt kuvan mukaisesti?
-MP-
Posted: Thu Jul 30, 2009 9:04
by SamiH
On käynyt noin kyllä, ei tosin moottorissa kiinni ollessa....
Noita saa sarjana lähimästä Bosch liikkeestä, tulee tiivisteiden kanssa. Tuo irronnut osahan ei varsinaisesti ole kuin suoja joka samalla pitää tuota O-rengasta paikallaan. Suuttimen pitäisi kyllä toimia edelleen (ellei sitten vaikkapa neula ole saanut iskua ja vääntynyt tai jotain...)
Posted: Thu Jul 30, 2009 10:52
by Jasu
Yhdestä Bx:n moottorista suuttimia irroittaessa kävi noin, tai sitten se oli jo irti... Käyntihäiriötä etsiessä, oli siinä kyllä muutakin syytä häiriölle, kuten kakkos- ja kolmospytyltä hävinneet nokat...
Tuloksena sitten oli se, että kyseinen nappula meni venttiilinlautasen väliin, onneksi oli sen verran pehmeää materiaalia ettei vahinkoa tullut vaan lopulta eksyi männänpäälle ja sit vissiin paloi pois..?
Posted: Thu Jul 30, 2009 17:11
by 54 Oval
Jep jep.. Noh tänään testataan toisilla suuttimilla.
Löyty myös löysä maan liitos. en tosin jaksanut kuin kiristää kiristys mutterin sen kummemmin kattomatta oliko megan vai laajakaistan maaliitin...
-MP-
Posted: Sun Aug 09, 2009 22:00
by 54 Oval
Uudet sytytystulpat ja suuttimet auttoivat asiaan... Käy ja kukkuu joten kuten. Nyt on isommat suuttimet ja käy oikein rikkaalla jos sammuu niin ei tahdo saada heti käytniin uudelleen...

Noh eiköhän tästä selvitä...
Kysymys imuolman lämpötila-anturista. Mihis se kuplassa kannattaa laittaa kun on käytössa tupla läppärungot? Imusarjaan ei ainakaan kannata laittaa koska kone lämmittää sen varmasti ja vääristää arvoja. Voiko sen laittaa vaikka tuliseinään kiinni?
Onko muilla kupla miehillä 009 jakaja sytkää megan kanssa käytössä? Mulla on sellinen paha ongelma että jos laitan nokan vaatiman ennakon niin ei jaksa pyöräyttää käyntiin...

Joten, millä olette keskittäneet triggeripyörän hihnapyörään? Edis pitäisi laittaa vielä ennen BSD:tä kiinni... vois päästä nolaamaan itsensä edes kerran tänä kesänä...
-MP-
Posted: Mon Aug 10, 2009 9:38
by SamiH
Tuo rikkaalla oleminen pitäisi aika lähelle korjaantua required fuel arvon uudelleen laskemisella uusien suuttimien virtausta käyttäen..
Posted: Mon Aug 10, 2009 12:06
by 54 Oval
SamiH wrote:Tuo rikkaalla oleminen pitäisi aika lähelle korjaantua required fuel arvon uudelleen laskemisella uusien suuttimien virtausta käyttäen..
Joo niin pitäis, mutta ei jostain syystä auta...

Tänään lisää testiä.
Posted: Sun Aug 16, 2009 9:35
by 54 Oval
Valoa tunnelissa...
pong
En viikolla toivottavasti uudelleen penkkiin ja sitten aurauskulmat kuntoon. Sitten ollaankin valmiita Boxer Speed dayn rientoihin...
-MP-
Posted: Wed Aug 26, 2009 13:28
by 54 Oval
Posted: Tue Sep 14, 2010 17:24
by 54 Oval
Tänäkin vuonna on saatu taas roippeet kasaan.
Muutosta viime vuoteen on kansipuolella. Penkissäkin käytiin mutta ei saatu lappua, koska yksi työntötanko sano ittensä irti...
http://www.youtube.com/watch?v=4MokEp9zSwY
-MP-
Posted: Sat Sep 25, 2010 21:49
by 54 Oval
Penkissä käyty
172hp@6404rpm
ei aivan sitä mitä odotettiin... no jää parannettavaa ens vuoteen
-MP-
Re: vw Oval -54
Posted: Wed Aug 31, 2011 11:36
by 54 Oval
Tännekkin piäni päivitys,
Tänävuonna kaikki mennyt reisille ja kone saatiin tulille vasta Elokuun alussa. Penkissä lukemat oli ihan jees
takapyörä teho 195hp@6700rpm
http://rotta.markopuikkonen.com/?cat=1
Syksymmällä pidämme vielä leikkimielisen penkki kisailun jolloin koitan RE85 gasoo, josko saatas tuo viimeset kadoksissa olevat 5 HP:ta takapyörä tehoon.
-Puide-