Page 1 of 1

ZF automaatin torque retard

Posted: Sat May 23, 2009 22:55
by shiftler
Terve

Elikkäs laitoin ms2 v3 megan 2.890 koodilla autoon. Nyt pitäis laittaa tuo automaatti toimiin megan yhteydessä. Vaihteisto pyytää vaihtohetkellä kevennystä moottorinohjaukselta eli pitäis saaha mega muuttaan sytkää kun laatikko haluaa. Aattelin että sen vois ohjata tuolla nakutustunnistimen tulolla. Eli laatikko antaa yhteen pinniin 5v jännitettä ja pyytäessään kevitystä jännite putoaa n. 3v paikkeille.

Laatikko olisi myös vailla ruiskujen pulssitietoa. Tämän varmaan saan suutinfetiltä suoraa. Jokin vastus varmaan olis väliin aika tarpeellinen varmaan.

Onko tämä ihan kuolleena syntyny ajatus? Voisiko joku guru vähän kommentoida ja antaa pieniä vinkkejä.

Antti

Posted: Sat May 23, 2009 23:08
by teg
Tai toinen vaihtoehto on table switch..

Posted: Sat May 23, 2009 23:12
by shiftler
voisitko hieman tarkentaa. Ei ole vielä tullu värkättyä megan kans paljoa. :oops:

Posted: Sat May 23, 2009 23:17
by teg

Posted: Sun May 24, 2009 13:07
by jani
minkälainen laatikko on kysessä meneekö kevennys alipaineella vai miten laatikolle.kartanvaihto vaihtohetkellä onnistus megalla tehdä miten laatikko antaa vaihtohetken tiedon moottorinohjaukselle

Posted: Sun May 24, 2009 14:42
by shiftler
Laatikko on ZF 4hp22 elikkäs täysin sähköllä ohjattu laatikko. Kuten tuossa ensimmäisessä viestissä mainitsin niin laatikon ohjausyksikkö antaa yhteen pinniin 5v jännitettä ja kevitystä pyytäessä jännite putoaa 3v paikkeille. Tämä tieto meni ennen motronic 1.1 boksiin.

Posted: Mon May 25, 2009 20:53
by shiftler
Tuo pulssitieto ajotietokoneelle ja laatikolle löyty ihan kivasti tuosta v3 laudan d14 lediltä.

Outoa että kulutus näyttää suhteellisen kohdalleen vaikka suuttimet on yli tuplasti suuremmat kuin alkuperäiset. :shock:

Posted: Tue May 26, 2009 0:20
by olafu
Oletko mitannut skoopilla että mitä se 5V vs 3V on todellisuudessa, ettei tule ylläreitä?