Page 1 of 1

Käynnistys ongelma

Posted: Thu May 14, 2009 12:43
by jambba
Elikkäs probleema on seuraavanlainen
Ostin turbo sierran jossa oli asennettu ja säädetty kuntoon tämä megasquirtti ja toivoin etten joutuisi niin tällä squirtilla pelaamaan, mutta nyt näin kävi.
Auto toimi edellisenä päivä aivan niinkuin pitääkin ja ei ollut mitään ongelmaa, mutta eilen aamulla kun autoa käynistin niin alkuun vähän lupaili ja käynnistykin, mutta ei jaksanut käydä, ja hetken päästä auto ei oikeeastaan edes kunnolla hörähtele :?:

Pyörijän ja virranjakajan kannen vaihdoin, johtimet ja liittimet putsailin ja tarkistin, että kipinä tulee jokaiselle tulpalle aineki koneesta ulkona ollessa.
Bensaa tuntuisi ja näyttäisi saavan kun kastelee ainekin tulpat.

Sierrassa oli unipointin kipinänvahvistin/sytysmoduli vai onko sama asia?
Lueskelin että voisi olla vähän huonolaatuinen ja vika sitten siinä, mutta kokeilin vanhasta 900raadosta pellonlaidalta hakea tuommoisen boschin oisko ollu malliltaa 139modulin (ainekin ulkoisesti näytti samanlaiselta kuin unipointti) mutta eipä auttanut tuokaan.

Elikkä apuva kaivattais että mitä kannttaisi tehdä, tai mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimää. :oops:

Kiitos jo etukäteen

Posted: Thu May 14, 2009 20:09
by tty
Koneen puristukset ok?
Ajoitukset + remmi paikallaan? (tarkistitko kipinän ajoituksen lampulla)
Kokeilitko eri tulpilla?
Bensanpaineet kunnossa?
Naksuuko/toimivatko kaikki suuttimet?
Akku ok?

Noista apua:
viewtopic.php?t=3126
viewtopic.php?t=2011
viewtopic.php?t=1101
viewtopic.php?t=4342&postdays=0&postorder=asc

Posted: Thu May 14, 2009 21:52
by Vauhtivaunu
Tuskin se vika sytkäyksikössä tai kipinäpuolella on jos sinne tulpat irti tuli sitä kipinää. Tulppien kastelu viittaa siihen että se saa raakasti liikaa bensaa.

Ensimmäisenä pitäisi tökätä mega läppäriin ja kattoa että kierroslukutieto tulee oikein ja lämpöanturit näyttää oikein.

Posted: Thu May 14, 2009 22:54
by jambba
Koneella tuli juuri 1200km täyteen että puristuksien pitäisi olla tallessa, mutta täytyy nekin vielä tarkistaa.
Jep kipinä on ajoituslampun avulla kohdilleen säädetty ja sen avulla vielä tänään katottiin että jokaisessa johtimessa virta kulkee.

Tulpatkin on tuon saman 1200ajetut NGK:t ja tänään vielä kaikkiin välyksen tarkistin kohdilleen.

Bensan paineet ovat 3barin luokkaa.
Täytyy kaveri ottaa huomena mukaan suuttimien tarkastukseen.
Akku kyllä kunnossa.

Ja sitten tyhmä kyssäri:
Saakos ihan tietokoneliikkestä hommattu sopivan kaapelin tuohon boksin ja koneen välille?

Posted: Thu May 14, 2009 23:05
by jani
kyllä kaapelin täytyy olla sitten kytkennältään o kaapeli eli ei ristiin kytketty.

Posted: Sat May 16, 2009 11:54
by peanuts
Kannattaa varmaan niitä puristuspaineita vielä mittailla. Itellä kävi sillai että hall-anturi päätti simahtaa kesken ajon, hinattiin auto tallille. Seuraavana aamuna koittaa käyntiin ni vähän hörähtelee ja lupailee mut ei.

Kipinä tuli, bensa tuli, kierroslukutieto ok ja ajoitukset kohdallaan, mut puristuspaineita mitatessa oli parista sylinteristä puristukset pois. Kantta auki ja männänrenkaathan ne siellä oli jumissa. :shock:

Posted: Sun May 17, 2009 22:02
by jambba
Noniin nytten kerkesi nuo paineet mittailemaan ja kunnossahan näytti olevan.
Suuttimiakiin yritettiin kuunnella mutta eipä osaa varmuudella sanoa että tikittääkö, mutta ainakin megasquirtissa sijaitseva suuttimien maadotus valo vilkuttaa niinkuin pitää.

Voisikohan vika olla ihan vail Honeywellin hall-anturissa?
Jonkii aikaa sitte oli vaa kiinnitys pultti päässyt löystymään ja anturin pää sai pienen pusun, mutta tämän jälkeen on kuitenkin ainekii toistaiseksi toiminut. :?