Page 1 of 1
Ajoitus vakaaksi
Posted: Tue Jul 05, 2005 9:57
by Kristian
Ongelmana on, että sytytyksen ajoitus heittää. MS:n ohjaus tulee virranjakajalta (käretön sytkä).
Mikä olisi helpoin tapa saada ajoitus täysin vakaaksi? Virranjakaja olisi tarkoitus säilyttää edelleen kipinän jakajana.
Posted: Tue Jul 05, 2005 10:32
by JaniM
Kait sulla on jakaja juntattu yhteen kohti kiinni ettei ole mitään epäkesko/alipaine säätöä elikkäs jakajan pohja pultattu paikoilleen?
Näinhän siellä ohjeissa tais olla.
Posted: Tue Jul 05, 2005 10:54
by Turbiini
Paras tapa on ottaa trikkeri signaali kampiakselilta vaikka jakajan säilyttäisikin kipinän jakoon. Mulla on tällähetkellä kans jakajassa trikkeröinti ja ennakkko heittelee miten sattuu jos nokkaketju on vähänkin löyhällä, eli pitää viikottain kiristellä että pysyy hyvänä.Sama ilmiö oli tietysti ihan vakio syttyäkin käytettäessä.
Posted: Tue Jul 05, 2005 11:04
by JaniM
Haa, ilmajäähy Volkkareissa ei tätä vaivaa jakajissa ku suoraan rataskosketus kampeen

Posted: Tue Jul 05, 2005 12:03
by Turbiini
JaniM wrote:Haa, ilmajäähy Volkkareissa ei tätä vaivaa jakajissa ku suoraan rataskosketus kampeen

On sielä siti jonkinmoinen hammasvälys

Posted: Tue Jul 05, 2005 12:56
by JaniM
Joo, minimaalinen ja jakaja itessään voi olla väljä. Eikä nuo hampaat ole edes suorat vaan piiitkä kierukkahampaat.
No tämäkin tullaan testaamaan jatkossa eräässä koneessa kuhan kerkiäis. Pitää tehdä eka toisen squirttaus ediksellä ja sit tämä jakaja halli seuraavaksi.
Posted: Tue Jul 05, 2005 21:17
by Kristian
Joo, keskipakosäätäjä on hitsattu kiinni, mutta tuo alipainesäätäjä on unohtunut tässä tohinassa kokonaan. Pitääpä huomenna heti lukita se ja katsoa vakavoituuko sytkä yhtään.
Rupesin jo tekemään anturille trikkauslaippaa kampiakselin päähän.
Posted: Wed Jul 06, 2005 21:38
by Kristian
Alipainesäädön lukitus ei auttanut yhtään. Ajoitus heitti edelleen n.+/- 10 astetta. Pitää panostaa nyt tosissaan tuohon kampiakselitrikkaukseen.