Page 1 of 1

Spark cut ideointia EDIS:iin ja ennakosta juttua.

Posted: Sun May 10, 2009 19:52
by HSuomi
Terve. Asensin VW kuplaani EDIS sytkän megan komentamana mutta sitten vasta tajusin että ei saa kierrosten rajotusta toimimaan.
Mietin mahdollisuutta ottaa shift light lähdöstä signaali millä katkaistaan sytytys. Mikä olisi näppärä kytkentä jolla sais puolan plussan poikki ku vaihtovalo output aktivoituu?
Mahtaako tulpat kastua tolla systeemillä jos vaan vedetään raa'asti sytkä poikki?

Toinen asia olis se että minimi ennakko on se 10 astetta.
Ekös asia korjaannu jos triggeri kulman säätää 100 asteeseen ja käyttää ennakoissa +10 astetta. Tämä sitä soft limittiä silmälläpitäen jos sen haluais 0 asteeseen ja moottorijarruissa sama.

Miten muut on hoitanu sytytyksen katkomisen EDIS:n kanssa?

Posted: Mon May 11, 2009 9:43
by Vauhtivaunu
Miksi pitäisi kikkailla kun megaan saa rakennettua suorasytkän ilman edistäkin jolloin em. ongelmia ei ole.

Nakkaa se edismokkula mäkeen, laita pari sytkäkiveä (esim. vb921) megaan ja vr-signaalimuunnin (Lm1815) niin paljon pienemmällä vaivalla selviää.

Posted: Mon May 11, 2009 10:43
by HSuomi
Olisko tästä tarkempia ohjeita jossakin? Onnistuuko turtanan levylle helposti?

Posted: Mon May 11, 2009 11:01
by JaniM
Ei tolle levylle mikä sulla on suoraan. Mutta sytkäkiville voit käyttää niitä tyhjiä trankkupaikkoja vasemmalla alhaalla. Lm-piirille joudut tekeen erillisen kytkennän johonkin.
Eikös se ennakkorajoitin riitä?

Posted: Mon May 11, 2009 14:12
by HSuomi
En huomannu että olis mitään kovin rajua "rajottamista" tapahtunu ku laitoin kokees rajotuksen 4000rpm ja 10 astetta. Eikä launch controlkaan oikein pelaa tolla 10 asteen rajotuksella. Olishan se makeeta saada koneet rätisemään. =)

Posted: Tue Jul 21, 2009 17:36
by VesQ
Jossei ole pakko saada "rätisemään" niin mikäs vika siinä bensarajottimessa on ?

Pistää ensin "soft limitin" myöhästämään sytkää sen mitä pystyy ja sen jälkeen bensarajotin

Ei pauku miehekkäästi mutta hoitaa hommansa ja estää ylikierrokset

Posted: Tue Jul 21, 2009 18:34
by JaniM
HSuomella kaasarit. Eli ei onnistu bensankatkaisu.

Posted: Wed Jul 22, 2009 9:08
by VesQ
Nii juu, totta tosiaan, pikaisesti oletin että bensa ja sytkä hoidettu samalla

No tosiaan edis mäkeen ja sytkäkivillä ohjaus, lienee ainakin paras ratkaisu

Posted: Mon Jul 27, 2009 7:49
by HSuomi
Jokos toi sytkän ohjaus trankiuilla on Janilla tai muilla edistynyt? Onko se systeemi luotettava?

kivisytty

Posted: Mon Jul 27, 2009 11:10
by eemeli
Hep!

Itte ajellut nyt vb-kivillä sellasen 900 km ja toistaiseksi toimii. Jäähdytysrivat ovat oletettavasti "riittävät" eikä lämmöt rivoilla nousseet testilenkillä yli 45 asteen.

Puolan sähkö tulee mulla bensapumpun releen kautta joten ei noi vahingossa unohdu päälle, ainakaan pitkäksi aikaa. Puolalla 7,5 A sulake, joka joskus rapsahtaa epäonnistuneen startin jälkeen.

Lopulliseen systeemiini tulee varmaankin "varmuuden vuoksi" bosch -200 -loppuinen moduuli väliin, ne lienevät kestäviä laitoksia.

-eemeli-