Page 1 of 1
megasquirt ja toyota 4age
Posted: Sat May 09, 2009 7:19
by ropo
Tarkoitus olisi saada megasquirtti gt corollan koneeseen vakion moottorin ohjauksen tilalle.
Kaikki alkuperäiset moottorin anturit ja ruiskun osat minulla on, paitsi lambda anturi? Tarvitsenko?
Jos haluan suorasytyn mitä lisä osia tarvitsen?
Posted: Sat May 09, 2009 8:53
by Jasen2624
Lambdaa ei tarttee jos ei halua. Hukkakipinälle triggeripyörä kampuralle ja hall jos ei käytä jakajan sisällä olevia vr antureita (en suosittele) sytkäboxi ja puola. Itellä oli 4A-FE bolt on versiona ja voi boxin vaihtamalla ajaa kummalla halus. vakiolla tai mekalla..
Posted: Sun May 10, 2009 15:08
by ropo
Saako megasquirtin ohjaamaan imusarjan T-VIS läppiä? Läpät on kiinni alle 4650kierroksen ja sen jälkeen avautuvat. Läppiä käyttää alipainekello, jota ohjaa magneettiventtiili.
Posted: Sun May 10, 2009 15:44
by Höylä
ropo wrote:Saako megasquirtin ohjaamaan imusarjan T-VIS läppiä? Läpät on kiinni alle 4650kierroksen ja sen jälkeen avautuvat. Läppiä käyttää alipainekello, jota ohjaa magneettiventtiili.
eiköhän tuo onnistu, vaikka itse olen ainakin vastaavat systeemit poistanut aina käytöstä...
ottaa ohjauksen vakka vesiruiskun ohjauksesta, niin saa määrittää sen kierrosluvunkin millä ne läpät aukee... vesiruiskun ohjaus tietysti vaatii ne omat modauksensa, mutta niin ne taitaa kaikki muutkin megan extrat vaatia

tuossa vesiruisku jutussa ainakin on selkeä RPM raja mitä olis helppo käyttää tuossa.
Posted: Sun May 10, 2009 19:22
by ropo
Höylä wrote:ropo wrote:Saako megasquirtin ohjaamaan imusarjan T-VIS läppiä? Läpät on kiinni alle 4650kierroksen ja sen jälkeen avautuvat. Läppiä käyttää alipainekello, jota ohjaa magneettiventtiili.
eiköhän tuo onnistu, vaikka itse olen ainakin vastaavat systeemit poistanut aina käytöstä...
ottaa ohjauksen vakka vesiruiskun ohjauksesta, niin saa määrittää sen kierrosluvunkin millä ne läpät aukee... vesiruiskun ohjaus tietysti vaatii ne omat modauksensa, mutta niin ne taitaa kaikki muutkin megan extrat vaatia

tuossa vesiruisku jutussa ainakin on selkeä RPM raja mitä olis helppo käyttää tuossa.
Itsekin ajattelin että olisin poistanut nuo läpät ja alkuperäisen imusarjan ja hommannut tilalle vaikka tuplien imusarjan ja läppärungoiksi vaikka vanhat vaakatuplat.
Miten huonoksi tuosta koneesta sitten menee alavääntö ilman niitä läppiä?
Ku alkuun ainakin kone pysyy muuten vakiona.
Auttaisiko jos kannen ja imusarjan väliin tekisi laipan jolla vähän pienentäsi imukanavia vai sotkeeko virtaukset iha pieleen??
Posted: Sun May 10, 2009 19:31
by Höylä
tuskin siellä hirveitä vääntömuutoksia tulee, vaikka laittaisitkin ne läpät olemaan jatkuvasti auki

jos tuntuu ettei kone ole "ajettava" ilman että läpät on pikkukierroksilla kiinni, niin laita sitten systeemi toimintaan
omasta koneesta löytyy tuollaiset läpät imusarjasta ja ajattelin niistä soveltaa "läppärungot" ja jättää sen alkuperäisen n. 65 mm kaasuläpän kokonaan pois systeemistä
läpät