Page 1 of 1
speed density vs. alpha n
Posted: Sat Jul 02, 2005 18:33
by evolution
eikö olekin niin että ahdetussa koneessa pitäisi käyttää tota alpha-n moodia.
mutta ongelma tulee siinä kun laittaa sen päälle ei saa tyhjäkäyntiä kunnolliseksi millään pomppii 500-1200rpm ja seosmittari(FMI) on koko ajan tapissa rikkaan puolella.
ei auta vaikka vetää ve-taulukkoa laihemmalle tyhjäkäynnin kohdalta.
tolla speed densityllä saa tyhjäkäynnin toimimaan asiallisesti mutta ajossa ei saa kohdalleen millään vetää aina laihalle kun on tasakaasu tilanne
jaa niin koneena on sierra 2.0 ohc turbo ic
Posted: Sat Jul 02, 2005 22:44
by turbosbc
Ahdetussa ei missään tapauksessa alpha-n moodia. Tässä moodissa pääasiallinen säätö tapahtuu kaasuläpän asennon mukaan ja se ei tunnista millään tavalla ahtopainetta. Ts. kaasuläpän asennolla ei ole suoraa verrannollisuutta ilmamäärään.
Posted: Sun Jul 03, 2005 10:44
by evolution
jostain olin lukevinani että olis ahdetussa toi kaasuläppään perustuva säätö parempi, mutta kun nyt lueskelin vielä tota megamanuaalia niin onhan se sielläkin että ahdetussa täytyy käyttää tota speed density moodia.
mutta millä saan sen pois että vetää tasakaasulla laihalle, jos laitan ve-kartan niin että tasakaasulla on seokset sopivat niin sitte pienellä kuormalla soppaa menee läpi oikeen vaan paljon liikaa

Posted: Sun Jul 03, 2005 18:09
by teg
Sitä karttaa voi säätää kuorman mukaan. Toimiiko MAP anturisi? Mitä sinulla on MAP-akselilla? Sillä määritellään kuorma.
Posted: Sun Jul 03, 2005 18:19
by evolution
mappi kyllä toimii.
Mitä sinulla on MAP-akselilla? Sillä määritellään kuorma.
nyt putosin, mitä tarkotat tolla akselilla

[/quote]
Posted: Sun Jul 03, 2005 20:38
by MikaJ
Säädät MAP-arvoja vähän tiheämpään siinä kohtaa missä on ongelmia seosten kanssa eri kuormitusasteella. Ja tietenkin toivot että taulukko riittää.
Posted: Sun Jul 03, 2005 20:48
by evolution
täytyy koittaa pistää tiheemmäks sitä taulukkoa, mutta silloin se harvenee jonkin verran yläpäästä että saas nähdä miten käy siellä sitten.
tyhjäkäynnin alapuolelta ei oikeen paljoa voi enää karsia taulukkoa ylöspäin että sieltäkään ei saa nipistettyä.
tyhjäkäynnillä n.40kpa ja ajossa käy välillä tasakaasullakin ton alla
Posted: Mon Jul 04, 2005 20:41
by evolution
hätäratkasuna heitin reg. fuelia suuremmaksi jolloin ei tarttenu koko karttaa alkaa näpertää koska kuitenkin autolla täytyy päästä tällä hetkellä ajamaan jokapäivä.
nyt vaan kiihdytettäessä vetää armottoman rikkaalle ja tasakaasulla hivenen rikkaan puolella.
täytyy tossa ens viikolla säädellä lisää kun kesälomakin alkaa ja tuli tilattua uudet isommat suuttimetkin

Posted: Fri Jul 08, 2005 19:05
by evolution
nyt on uudet suuttimet paikoillaan ja kaikki ongelmat ratkesi niitten myötä, enää ei tartte sahata käymään ja kiertää kun piru ja vielä säätökin muuttu helpommaksi eikä vedä laihalle tasakaasulla
vielä käy hiukan turhan rikkaala mutta asia on helppo nyt hoitaa kuntoon, nyt täytyy vaan ruveta varaamaan aikaa penkkiin että tietää mitä tosta saadaan irti