Page 1 of 1

finkpt boksi rikki?

Posted: Sun Mar 29, 2009 13:21
by BAM
Autossani on ollut tuollainen finkpt tekemä boksi, johon alkoi ilmestyä vikaa. Eli ajaessa saattaa auto hyytyä yhtä äkkiä, kierrostieto ei häviä, eikä megan virrat, koska läppäriä kiinni pidettäessä punaiseksi menee vain taulu jossa näkyy suuttimien aukiolo, eli tod. näköisesti suuttimien maadoitus katkaistaan? suuttimien virtaa ohjaava rele ei siis sulkeudu.

vikaa ei tule koksaan kylmällä koneella, vaan pätkiminen alkaa vasta lämpimänä, aijemmin pätki tyhjäkäynnillä, ja sai volvon kuulostamaan subarulta, ja nyt pätkii kaikilla kierroksilla,

esim. ajan kahdeksaakymppiä, auto hyytyy, megan suuttimien aukioloa näyttävä mittari menee punaiseksi. eikä auto käynnisty ennenkuin käytän avaimesta virtoja pois, ja virrat uudestaan päälle. starttia ei siis tarvitse käyttää. eikä tämä aiheuta resettiä boksiin.


vian on oikeastaan pakko olla boksissa koska vika ei muuttunut miksikään uudelleen tehdyllä johtosarjalla. maadoitukset on samassa paikassa, ja pisteessä menee maadoitus myös akkuun, ja koneeseen.

virrat ja herätteet releille tulevat samasta paikasta.

Posted: Sun Mar 29, 2009 17:28
by BAM
tuo suuttimien ohjain on ilm. tuo MC34151P 8- jalkainen mötikkä? voisiko tuo aiheuttaa vian, vai nuo fetit? niissä on numero IRFIZ34N.

ilm. tuo 8-jalkainen hoitaa maadoituksen vaiko? yhtään boksia en ole kasannut niin ei tietoa pahemmin ole.

Posted: Mon Mar 30, 2009 12:32
by jani
no lämpiääkö boksissa ajossa jokin komponentii ja onko trankut kytketty jäähdytys levyihin. tai tutkippa juotokset levyltä. tuo ohjain pörähtä mielestäni kerralla se joko toimii tai ei

Posted: Mon Mar 30, 2009 20:17
by BAM
jani wrote:no lämpiääkö boksissa ajossa jokin komponentii ja onko trankut kytketty jäähdytys levyihin. tai tutkippa juotokset levyltä. tuo ohjain pörähtä mielestäni kerralla se joko toimii tai ei
jäähdytyslevyt on ainoastaan syttykivissä. ja aijemminhan tämä on pelannut.
laitoin boksin kiinni ja mielestäni mikään komponentti ei lämpene "normaalia" enempää. (tiedä sitten mikä on normaalilämpötila noille.

varttitunnin pelasi taas kuin unelma, kaikki ookoo 1.5 kilon paineisiin asti. ja yhtäkkiä ensin alkaa vetää laihalle ja sitten sammuu vähän väliä.


voivatko nuo suuttimien pwm asetukset vaikuttaa jotain.
injectors opening time = 1.1 ms
battery voltage correction = 0.20
pwm current limit = 65
pwm time threshold = 1.1 ms

normaalisti käynnissä ollessaan tuo yksi ledi vilkkuu erittäin nopeaan. ja auton hyytyessä palaa hetken kirkkaana ja sammuu. eikä auto saa käyntiin ennenkun virtoja käyttää poissa.

Posted: Tue Mar 31, 2009 21:11
by BAM
Nyt olisi logia. haluisikohan joku joka tuosta jotain ymmärtää niin vilkaista. voisin lähettää sähköpostiin kun ei näytä pystyvän photobuckettiin tuollaista tiedostoa siirtämään.

Posted: Tue Mar 31, 2009 21:58
by Vauhtivaunu
Onko matalaohmiset suuttimet?

Posted: Tue Mar 31, 2009 22:05
by BAM
Vauhtivaunu wrote:Onko matalaohmiset suuttimet?
kyllä
tuollaiset= Delphi 17113744, 998 cc/ml @ 3 bar, 75mm, 2 ohm