Page 1 of 1
V2 moottori 60 asteinen
Posted: Thu Mar 12, 2009 18:04
by Jankos
Olis tuossa projekti mihin pitäis kesällä vääntää mega ohjaamaan sytkää ja bensaa. Eli kone on V2 missä sylinterien välillä 60 astetta.
Triggeröinnin saa kampuralta ja nokaltakin jos haluaa.
Boksina olisi ihan perus MS1 v2.2 (tämä löytyy jo valmiina)
Kahlasin noita manuaaleja taas kerran läpi ja pääsin ymmärrykseen ettei ainakaan 2-sylinterisen asetuksilla tehdä mitään.
Mutta pienellä huijauksella?
Eli jos laittaisi että on 12 sylinterinen, asettaa kaikki sytkäulostulot päälle, asettelee wheel decoder luvut kohdalleen niin saa 60 asteen välein kipinän? Sitten vaan valkkaa oikeat sytkän ulostulot noille kahdelle sylinterille? Ja nyt toimisi hukkakipinä moodissa ja laittaisi tuplapuolan modulin ja yksittäispuolat?
Posted: Fri Mar 13, 2009 1:19
by teg
Miksei toimisi 2 sylinterisenä ihan jakajamodessa?
Posted: Fri Mar 13, 2009 8:53
by Jankos
Ei oo jakajaa

Posted: Fri Mar 13, 2009 9:13
by Tobbana
Kampiraudalle yksi, tai nokalle kaksi nastaa ja hall-anturi lukemaan, silloin toimii jakajamodessa.
-Sami
Posted: Fri Mar 13, 2009 10:27
by Jankos
Ei kyllä mene mun käsitykseen että toimisi yhdellä nastalla kampuralla?
Ykkössylinteri kun sytyttää niin kakkossylinteri pitää sytyttää 420 kampuran astetta myöhemmin. Niin en kyllä mitenkään ymmärrä miten tuon toisen saa jakaja moodissa kohdalleen?
Posted: Fri Mar 13, 2009 10:46
by teg
Tuolla kulmalla kun ei ole jakajaa, niin ei toimi ihan suoraan hukkakipinälläkään. Mutta joku tuollainen 12 pyttynen tai joku muu "odd" tyyppinen moottorikonfiguraatio voisi toimia wheel decoderilla.
Posted: Fri Mar 13, 2009 11:41
by Tobbana
Jankos wrote:Ei kyllä mene mun käsitykseen että toimisi yhdellä nastalla kampuralla?
Ykkössylinteri kun sytyttää niin kakkossylinteri pitää sytyttää 420 kampuran astetta myöhemmin. Niin en kyllä mitenkään ymmärrä miten tuon toisen saa jakaja moodissa kohdalleen?
Ah, yllättäen ei taaskaan ollut ajatus mukana, vaikeaksi menee. :)
-Sami
Posted: Fri Mar 13, 2009 17:17
by Turbiini
2 nastaa nokalla saattaisi toimia tuplapuolalla megan asetukset jakajamodissa. pras kuitenkin käynnin kannalta jos tekee molemmille oman puolan, ja tuplatrikkereillä 12 hampainen pyörä kammelle ja 1 nokalle. Asetuksissa saa olla 2 sylinteriä.
Posted: Mon Mar 16, 2009 17:52
by Jankos
En vieläkään ymmärrä miten tuota voisi ajaa jakajamoodissa tuplapuolalla? Siinähän tulisi tyhjäkäynnillä toiseen sylinteriin kipinä tuon reilu 60 astetta ennakolla eli puristustahdin alussa.
Toimiiko muuten nuo triggeriasetukset ihan ok vaikka ei olisikaan tasajakoiset välit, eli laittaisi hukkakipinäkäyttöön/missing tooth triggerillä tuon 60 astetta väliä ja suorasytkänä 420 astetta väliä jos käyttään nokan trikkeriä myös?
Posted: Mon Mar 16, 2009 20:39
by teg
60 astetta ennen ykk saattaa jo syttyä, en lähtisi leikkimään.
Triggeripyörässä pitää olla käsittääkseni tasajakoiset välit.
Entäs ns. dual dizzy mode?
Posted: Mon Mar 16, 2009 21:04
by Jankos
Tasajakoisella tarkotin wheel decoder asetuksia, eli tarviiko niissä olla puolen kierroksen jako? Vai hyväksykö tuo epämääräisen välin?
Posted: Fri Mar 20, 2009 17:38
by Vauhtivaunu
Megassahan on mahdollisuus laittaa offsettiä sytkälähdöille. Tämä tapahtuu spark-valikosta kun laittaa oddfire asetuksen päälle. Silloin tulee alimmaiseksi "oddfire wheel settings"-valikko josta voi sitten määrittää tuon 60 asteen eron.
Vaatii vain hieman ajatusta ja laskemista.