Page 1 of 1

Häiriöitä kierrosluvussa

Posted: Thu Mar 05, 2009 15:33
by Karppa
Eli ekaks kokoonpano:

Toyota 4afte + cooler
garret to4b 0.7bar
opel x20xev hukkakipinäpuola
opel x20xev vr-anturi + lm1815 muunnin boxin sisällä
hugo 204 boschin kopio
36-1 triggeri

Eli auto käy paikallaan pirun hyvin rajoittaajaan asti (7000rpm tällä hetkellä) mutta ajossa kierrosluku alkaa heitellä 5000rpm jälkeen väliä 5000-13000 ja kun logia ottaa niin max kierrokset saattaa olla 40000rpm. Häiriöitä kait jostain ottaa mutta syttyosat on siirretty jo toiselle puolelle konetta kuin vr-anturi ja anturin piuha ei mene lähellä syttyosia. Sytty ja vr-anturin piuhat on suojattua. Maita on lisäilty mutta tuloksetta. Nyt vielä pitää boxista kattoo onko huonoja juotoksia tai muuta. Minkälaista häiriönsuodatusta tolle vois tehdä? ja onko vika ylipäätään vr-anturi - boxi välillä vai missä?

Posted: Thu Mar 05, 2009 17:57
by MrFairlane
Eiväthän tulpanjohdot ole kuparisydänmallia?
Onhan Megan maat kaikki vain ja ainoastaan samassa pisteessä kiinni?

Posted: Fri Mar 06, 2009 6:22
by Jasen2624
Liian tiheä triggeri pyörä..

Posted: Fri Mar 06, 2009 8:07
by teg
Jasen2624 wrote:Liian tiheä triggeri pyörä..
Siitä ei pitäisi olla kyse tässä tapauksessa. Kokeile laittaa VR-anturin rinnalle kuormitusvastus. Löytyy haulla lisää asiaa.

Posted: Fri Mar 06, 2009 14:21
by Karppa
Megan maat yhdessä kohtaa. Kokeilin jo jossain sanottua 390ohm vastusta anturin rinnalla mutta tyhjäkäynnillä kierrokset oli muka 4000rpm :). Pistinkö oikeaan kohtaan kun vastus oli lm1815 levyllä anturin sisääntulossa maata vasten?

Posted: Fri Mar 06, 2009 16:17
by Raaseri
Karppa wrote:Megan maat yhdessä kohtaa. Kokeilin jo jossain sanottua 390ohm vastusta anturin rinnalla mutta tyhjäkäynnillä kierrokset oli muka 4000rpm :). Pistinkö oikeaan kohtaan kun vastus oli lm1815 levyllä anturin sisääntulossa maata vasten?
Oikeassa paikassa on, mutta kokeile laittaa säätövastus aluksi ja hae sillä kohdalleen. Mulla piti omassa projektissa vastuksen olla 680 ohm (Honda CRX, D16A9 motilla). Sillä toimii koko kierrosalue ilman ongelmia. Kaverin 460 turbo volvossa käytettiin myös 680 ohm vastusta ja sillä toimi.