Page 1 of 1

Ongelma hukkakipinäsytyssä, toinen lähtö ei toimi!?

Posted: Sun Feb 22, 2009 19:02
by AJ
Eli setuppi MS1 v2.2. Muutokset led17 ja led19 sytytyksenohjaukseen. Ylösvetovastukset 100ohm.
Sytytysyksikkö bosch -200 -loppuinen, inverted NO
Puola bosch 2x2 -407 -loppuinen.

Eli ledit palaa virta päällä normaalisti ja kun startataan, molemmat myös välkkyy, mutta led 17 välkkyy "hitaammin". Myöskään kipinää ei tule 1 ja 4-sylintereille ollenkaan.

Led19 välkkyy normaalisti ja kipinä tulee 2 ja 3-sylintereille ok.

Triggeripyörä on 12-1 ja anturina honeywellin hall. Kierroslukutieto näkyy ainakin startatessa ok.

Lisäksi kun starttaamisen lopettaa, jää led17 palamaan ensin himmeästi (led19 palaa tällä hetkellä normaalisti), ja kun pa-pumpun rele lakkaa vetämästä (n1-2 sek.) niin tuo himmeäkin ledi palaa taas normaalisti.

Mistähän vikaa vois lähteä paikantamaan...? Olen koittanut juotokset tarkistaa kyllä.

Posted: Sun Feb 22, 2009 20:18
by teg
Onko trigger return käytössä? Koita laittaa time based.

Posted: Sun Feb 22, 2009 21:02
by Jankos
Veikkaisin että kone ei pyöri riittävän tasaisesti ja hukkailee tuon -1 kohdan... Eli parempi akku tai startti? Myös epäkeskeinen trikkerin asennus tekee samoja oireita.

Posted: Mon Feb 23, 2009 8:30
by AJ
Joo trigger return käytössä, jos oikein muistan niin time basedillä ei kipinöinyt ollenkaan. Täytyy vielä koittaa uudestaan.

Triggeri oli hieman (n. 0,5mm) epäkeskeinen, mutta sekin on korjattu, ei vaikutusta.

Täytynee kokeilla vielä vaikka boosterin kanssa josko starttais sitten tasaisemmin, vaikka megatunen mittari näyttää kyllä omasta mielestä tarpeeksi tasaista että kyllä se ny kipinöidä pitäis..

Unohtui tuosta ensimmäisestä että koodina on 29y5, vaikka tuskin sillä tässä merkitystä on.

Posted: Mon Feb 23, 2009 15:48
by teg
Juurikin saman tyyppisiä ongelmia ollut ja silloin vikana oli triggeripyörän epäkeskeisyys (0,3mm). Kierroslukutieto näkyi hyvin mutta toinen pyttypari tippui välillä pois.

Posted: Mon Feb 23, 2009 16:15
by AJ
Ompas tuo tarkkaa näemmä! En olisi uskonut että noin vähästä sekoaa jo.
Pitää oikein liuskojen kanssa varmistaa vielä että joka hampaalla on sama etäisyys anturiin.

Mutta täytyy tutkia lisää kun pääsee tallilla käymään, kaverin auto kyseessä.

Posted: Tue Feb 24, 2009 8:04
by teg
Anturilla on jokin tietty maksimietäisyys mistä se kykenee lukemaan ja kun mennään vaikka kympillä siitä yli, se ei enää pysty siihen lukutarkkuuteen mitä sille luvataan. Jossain se raja menee. :)

noniin

Posted: Thu Feb 26, 2009 17:03
by MrBubbles
nojoo nyt on hall anturin välykseksi laitettu 0.4mm ja sillä ei vaikutusta asiaan.. laitanpa tuohon videoon linkin että näette miten se ledi nyt sitten räpsyykään.. http://s31.photobucket.com/albums/c378/ ... V01558.flv koitin vaihtaa time basedille mutta sekään ei vaikuttanu mihinkään. alkaa epäilyttään että tuolla boksissa se vika nyt sitten lopuksi on?

Posted: Sun Mar 01, 2009 23:51
by MrBubbles
jepajee.. vika taisi löytyä.. uus koodi sisään jollain muulla ku vistaläppärillä. susi se vista näkyy olevan.. sit vaihdettiin time basedille ja wheel decoder routine 025-->024s9.. ledit räpsyy normaalisti ja kipinä tulee joka pannuun! kiitos neuvoista!