Page 1 of 1

Diesel ilokaasu

Posted: Thu Feb 12, 2009 14:13
by vilsaa
Noniin nyt tarvitaan ruiskuohjausmiesten kokemuksia/tietoja...
Nyt pitäis ruveta tekemään vanhaan diesel moottoriin ohjaus ilokaasulle 8)

Eli pystyykö megasquirt ruisku vehkeillä ohjaamaan esim lamdalla niin että seos ei mene liian laihalle? Se mitä pitäs ohjata, on vipu mekaanisen syöttöpumpun kyljessä
:lol:

Siis vipua siirretään sitä mukaa kun seos muuttuu.

Posted: Thu Feb 12, 2009 14:35
by Höylä
dieselihän käy aina laihalla, ellei perässä tule kunnon savupilvi, siitä lähdetään...

luulisin, että megaa ei tuohon sun keksintöön kuitenkaan tarvita tai mitään muutakaan "älylootaa" :roll:

tuo on paras tehdä niin, että kun sulla on kaasu pohjassa, niin sitten vasta tulee kaasut mukaan... pumpun sitten säädät vain niin, että soppaa tulee varmasti riittävästi :D

Diesel ilokaasu

Posted: Thu Feb 12, 2009 16:05
by vilsaa
Olisko se kuitenkin ainakin pakokaasun lämpö. Ja kyllä mun mielestäni se seos mittarikin että ei palais reikiä mihinkään kiusallisiin kohtiin...

Posted: Thu Feb 12, 2009 17:24
by AJ
Se on vähä eri asia diesel-hommat ku perusbensavehkeet... Ja täytyy yhtyä höylän mielipiteeseen että ei tuossa kyllä mitään megaa tai muutakaan tarvita..

Posted: Tue Feb 24, 2009 13:06
by Obi-Lan
Dieseleistä en tiiä mut bensavehkeistä on käsittääkseni kahta eri tyyppiä ilokaasua:

1. Märkä, painat NOS nappia niin NOS systeemi syöttää imusarjaan sopiva määrän kaasua ja bensaa

2. Kuiva, painat NOS nappia niin imusarjaan syötetään pelkästään ilokaasua ja ECU huolehtii lisäbensan syötöstä.

Voisin kuvitella että megalla saisi esim. tyhjäkäynnin PWM ohjauksesta muutettua vipua säätelevän systeemin, mutta koodi pitäisi pistää uusiks eikä sitä kukaan kyllä tee.

Diesel ilokaasu

Posted: Tue Feb 24, 2009 21:57
by vilsaa
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista :D

Posted: Wed Feb 25, 2009 17:25
by datsun180
diiseli koneen pakolämmöt nousee sen mukaan mitä enemmän on syöttöä että ei se vähällä syötöllä ainakaan lämpiä pakopuolelta