Page 1 of 1
Kierrosrajoittimista
Posted: Mon Feb 09, 2009 23:22
by sesse
Semmonen ongelma että en saa tuota lähtörajotinta pelittämään. Vaikka nappulaa painaa ja palkkiin muuttuu näkymään että launch on käytössä niin ei silti vörki. Asetuksissa on kokeiltu ties mitä kierroksia, tps:än asennon arvoja yms. mutta eipä toimi. Sytkänä edis joten on valittu että katkoo vaan bensaa.
Alkaa loppua eväät et mikä tuos vois vielä mättää
Sitten liittyen ihan tuohon ''normi'' kierrosrajottimeen niin mitenkä siitä saa kaikista ns. ärhäkimmän? Edelleen pelkästään bensaa katkomalla, joo kokeiltu on vähän sitä ja tätä mutta oisko jollain ihan faktaa. Vissiin et laittaa soft ja hard cutin samaan arvoon niin se on yks, mut mitenkäs se arvo et monta ''kipinää'' katkoo kokonaisluvusta niin mites se vaikuttaa? Ajatuksena et katkois 10nen 10nestä niin ois järein, mutta onko se kuitenkaan niin
Ei siin muuten mut nyt tuo on vähän tyhmän kuulonen tuo rajotin kun vaan hummaa silleen hölmösti niin ois kiva jos sen jotenkin sais silleen rätättää ärhäkästi

Posted: Tue Feb 10, 2009 8:56
by teg
Eipä taida lähtörajoitin eikä mikään muukaan "rätätäys" toimia EDIS systeemillä, koska EDIS ei kykene katkomaan kipinää?
Posted: Tue Feb 10, 2009 10:46
by koskar
teg wrote:Eipä taida lähtörajoitin eikä mikään muukaan "rätätäys" toimia EDIS systeemillä, koska EDIS ei kykene katkomaan kipinää?
Eikö se jotain 10' BTDC se sytytys ole joka tapauksessa vaikka sitä kuinka haluaisi katkoa?
Posted: Tue Feb 10, 2009 17:14
by sesse
No siis joo ei sitä sytkää katkomalla saa tehtyä mitenkään eikä sitäkautta varsinaisesti paukuttamaan rajotinta vasten mutta kyl se pitäs bensaakin katkomalla saada ''räväkämmäks'' kun tuo nykyinen hummaaminen
Ja kait se lähtörajotinkin pitäs toimia vaikkakin vaan bensankatkasulla, kun asetuksissakin on se mahollisuus

Posted: Tue Feb 10, 2009 19:41
by AJ
En kyllä usko mitenkään että lähtörajoittimesta tulee toimiva pelkällä polttoaineen pätkimisellä.
Posted: Tue Feb 10, 2009 21:54
by sesse
AJ wrote:En kyllä usko mitenkään että lähtörajoittimesta tulee toimiva pelkällä polttoaineen pätkimisellä.
Niin meinaatko että sil ei ois ns. vastaavaa hyötyä vai että ei lähe ees päälle pelkällä bensa katkomisella?? Kait sen nyt perhana luulis toimivan kun siellä mistä valitaan rajottimen tyypit niin voi valita mitä katkotaan. Tiiä sitten
Nyt rupes tuo kiekkarajotin pätkii hyvin kun laitoin soft ja hard cutit samaan arvoon ja et katkoo 8/10 ''kipinöistä'' niin tuli ihan terhakka

Posted: Tue Feb 10, 2009 21:59
by AJ
No ei ainakaan ahdetussa ole mitään hyötyä tai ei ainakaan saa ahdinta pidettyä "hereillä" kun kipinää katkomalla polttoaine palaa vasta pakosarjassa/ahtimessa...
Posted: Tue Feb 10, 2009 22:24
by sesse
Hyvin se tuntus rätkivän putkessa tuolla normirajottimellakin vaikka vaan bensaa katkomalla. Mutta jossei nyt tähän hyötyyn keskitytä vaan siihen miks hitossa tuo ei toimi.
Nappulan kun painaa pohjaan muuttuu alapalkissa launch vihreäksi(tai siis et on päällä) Ja vaikka asetukset on mitälie niin ei se sitä lyö päälle kuitenkaan. mikä siel vois viel mättää

Posted: Tue Feb 10, 2009 23:19
by kamski
Posted: Wed Feb 11, 2009 16:44
by sesse
Posted: Wed Feb 11, 2009 17:09
by kamski
No mitä nappula sinä sitten painelet?
Oletko itse rakentanut systeemin?
Posted: Wed Feb 11, 2009 18:12
by Suppari
Pelkällä bensan katkonnalla toimii paukku,omassa on asetukset
-10''ennakkoa'',5200soft 6000hard,ja pitkälti toista baaria viimekesänä,ahdin isohko +5000rpm täydet antava.Edis sytkä.
Laitas tähän asetuksesi.Kytkennöissä eí oikein vikaa voi olla jos valo syttyy.
Posted: Wed Feb 11, 2009 20:04
by kamski
Elkös se valo sytyy vaikka koko kytkentöjä ole kytketty. Silloin se tarkoittaa että koodi on Ok ja prossu toimii,. silloin kytkennässä vian tätyy olla.
Posted: Wed Feb 11, 2009 20:28
by teg
Minä en ahdetussa pätkisi polttoainetta. On pian soosit niin laihalla että mäntä sulaa.
Posted: Wed Feb 11, 2009 21:18
by Suppari
teg wrote:Minä en ahdetussa pätkisi polttoainetta. On pian soosit niin laihalla että mäntä sulaa.
Ei muuten sula..Polttoaineen tulo loppuu kerrasta,sytkä katkonnalla lämpökuorma on paljon isompi.
Paljon terveempi katkoa polttoainetta kuin sytytystä,käy ainakin tönäri koneiden liikkuvien osien päälle.
Yleinen myös joissain bemareissa,kerran kun näpäyttää sytkäkatkonnalla,saa romua yläkerrassa aikaiseksi..
Posted: Wed Feb 11, 2009 21:20
by Suppari
kamski wrote:Elkös se valo sytyy vaikka koko kytkentöjä ole kytketty. Silloin se tarkoittaa että koodi on Ok ja prossu toimii,. silloin kytkennässä vian tätyy olla.
Nappulan kun painaa pohjaan muuttuu alapalkissa launch vihreäksi(tai siis et on päällä) Ja vaikka asetukset on mitälie niin ei se sitä lyö päälle kuitenkaan.
Posted: Wed Feb 11, 2009 21:38
by teg
Suppari wrote:
Ei muuten sula..Polttoaineen tulo loppuu kerrasta,sytkä katkonnalla lämpökuorma on paljon isompi.
Ei muuten lopu. Imusarjan seinämistä jne. haihtuu polttoainetta vaikka suihkutus loppuisikin. Ja jos on esim 2 ruiskutusta per kierros ja toinen vain jää välistä, aika laihalle menee.
Jos ei sytytä eli ei kipinää, ei ole lämpökuormaa moottorissa.
Posted: Wed Feb 11, 2009 21:52
by Suppari
Noh,voidaan tästä vääntää maailman tappiin,mutta yhtään moottoria en tiedä hajonneen bensakatkonnalla(itellä olisko neljättä vuotta),sytkä katkonnalla useampiakin rikkoontuneita.
Ilmeisesti sulla on päinvastaisia kokemuksia?
Sytkä katkaisee->bensaa raakana pakosarjaan->syttyy=ei lämpökuormaa?
Posted: Wed Feb 11, 2009 22:12
by sesse
Hyvä hyvä saatiin keskustelua aikaseks... Kytkennän tosiaan luulis toimivan kun nappia painellessa sen launchin tila siellä alapalkissa muuttuu.
Asetuksissa on kokeiltu vaikka mitä kierrokset noin 3-4trpm, ennakko -10 ja tps:än asentoo on vaihdeltu 30-180. 200 on arvo kun lappu on lattiassa niin periaatteessa 150 ois sopiva mutta ei se silläkään toimi. Ja revlimiter typestä on asetuksissa "fuel only" ja 5/10 sparkseja.
Eli munmielestä kaikki on mut ei vaan toimi

Posted: Wed Feb 11, 2009 22:46
by Turbiini
5/10 ei kyllä kovin radikaali katkonta ole, mulla lada 4/5 asetuksilla ja kun ahdot nousee niin nostaa silti kiekat yli asetetun arvon.
Posted: Thu Feb 12, 2009 13:18
by Höylä
suppari ja teg: sitten vielä mahdolliset hukkakipinä systeemit, vesiruiskut ym. sekaamaan pakkaa, niin jo saadaan sellainen soppa aikaan, että paras tyyli taitaa löytyä konekohtaisesti
omissa kokeiluissa ei kyllä ikinä ole ollut ongelma tuon lähtörajoittimen tai RPM rajoittimen kanssa, joten itse syyhyn miksi ei toimi en osaa vastata...
myös se EDIS sytkäkamoilla oleva fordin V6 kone paukuti mukavasti rajoitinta vasten, kun testasin (fuel only asetus tietysti päällä)
vielä jos oikein muistan, niin fuel only asetuksella tuo oma kone ainakin "prötää" parhaiten, tulee ketunhäntää putkesta ja meteli on kovempi, kuin jos käyttää sytkäpohjaista katkomista

sytkän katkomisen kun ottaa mukaan, nin rajoitin toimii "pehmeämmin", eli ei pauku hirveästi ja pitää kierrokset paremmin kurissa

varmasti kun aikansa vielä säätäis asetuksia, niin sais myös sytkän katkonnalla parempia tuloksia aikaan
toisaalta olen "parikertaa" saanut tulpat kastumaan oikein kunnolla, kun hain asetuksia sytkäpuolen katkonnalle, mutta silloin en vielä tajunnut, kuinka sen kipinän saa "kiertämään", ettei katko aina samoilta pytyiltä kipinää pois

(eli pitää laittaa asetuksiin yksi kipinä enemmän mtä katkotaan, kuin mitä on sylintereitä koneessa)
Posted: Thu Feb 12, 2009 14:38
by teg
Suppari wrote:
Sytkä katkaisee->bensaa raakana pakosarjaan->syttyy=ei lämpökuormaa?
Ei
moottorille, kuten sanoin.
Omassa ahdetussa moottorissa en missään nimessä uskaltaisi käyttää polttoaineen pätkimistä. Sytytyksen pätkiminen ei vaaranna moottoria sentään, mutta ahtimen kunnon päälle se ottaa.